• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    koko - OMG! Hallå eller, hur dum får man lov att vara??!! Det fattar väl fasen vem som helst eller att en trappgrind behövs oavsett om man har barnet i en läragåstol eller "helt fritt"

  • Lapinette

    De säger att den kvarvarande äggstocken sköter allt superfint även om den är ensam. Istället brukar den äggstocken som är kvar kompensera och kan ofta t ex producera två istället för ett ägg.

  • _koko_

    piggis - Eller hur!

    Undrar hur många inlägg jag måste skriva för att putta bort mitt puckade från den här sidan?

    Kom till jobbet vid 10 idag, hur tidigt får man gå då? Conny sover sjukt bra just nu, vaknade strax efter 8 i morse! Jag har slutat ställa klockan eftersom jag inte har någon kund att gå till, så jäkla skönt!!!

  • _koko_

    Just det piggis - Jag är äggstockskompis med dig. Fast jag har iofs litelite kvar av min ena, de behövde inte ta bort precis hela. Har även hört talas om de som totalt bara har en liten del av ena äggstocken kvar och ändå fått barn på egen hand!

  • _koko_

    Hej kängu förresten!

    lappis - Menar du då att det kan vara större chans/risk för tvillingar om man bara har en äggstock?

  • _koko_

    Ååååh, tröttsamt, men jag matar vidare!

    I morgon är det seminarium på förmiddagen, en riktig inspiratör som håller i det, så det ska bli roligt!

  • Lapinette

    Jag har läst det någonstans men du vet man ska inte tro på allt man läser. Gällande liten del så har jag även där läst om de som bara haft 40 % kvar av en äggstock, den andra helt borta och ändå blivit gravida.

    Hamnade lite på dessa sidor på FL när jag läste på om utomkveds.

  • _koko_

    lappis - Sant. Jag blir lite yr när jag tänker på hur sjukt små äggstockarna är redan från början, och hur lite som egentligen behövs... Ett enda ägg liksom.

  • Lapinette

    kokisen - försöker jobba men hamnar här hela tiden iallafall. Sjukt dålig disciplin!

Svar på tråden Livets stora och små frågor