• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

    Har nu skummat igenom allt...

    Vickan, jo strååålande fint väder idag, alldeles underbar vår!! Du kanske kan ta en simtur hit?

    Tinga, grattis till huset, vad kuul!

    Nenne, lycka till med sprutandet (med nålar och annat också).

    Frullan, hade alltid tänkt att avliva min egen hund själv och så fick det bli också. Kanske har med nåt kontrollbehov att göra, jag vet inte, men det kändes bra att göra det själv hemma, bara jag och maken som var med.
    Tyvärr ingår det ju i jobbet att göra sånt, ganska ofta dessutom.

    För att byta ämne helt så kan vi också rulla ganska bra

    EA; gud så snabbt de svarade på ditt mail! Lät ju lugnande med svaret även om man såklart gärna vill ha nån quick fix...

    Hoppas jag inte missat nåt viktigt nu. Imorgon väntar kurs hela långa dagen, känns INTE inspirerande just nu... Vill åka till havet med maken och promenera och picknicka och kolla på orkidéer och vandra i innerstan och mysa vid stugan och hälsa på släkten och och och och... Men det blir att sitta inne på föreläsningar hela dagen istället, ja ja.

  • MSW

    godmorgon!

    Tinga: Häftigt med snabb husaffär!! *avundsjuk* Vill gärna se bilder!

    Vi var juh kollade hus i torsdags, men det var inget för oss. Och i alla andra husplaner står det still! *suck*

    Jaja, nu är det helg såå härligt! Nu ska nog jag och A smyga in till sängen och maken igen en stund innan vi stiger upp "på riktigt"..

  • viktualia

    Telis - VILKEN pastoralidyll!!!! ååååå!!!

    Ego - här har magen klappat ihop så just nu är pökande inte högst på önskelistan.... hm... (japp stressrelaterat magknas)

  • Fru E

    Tinga-jag vill se hus!!!! vilken snabb affär

    Vickan-gör det inte till ett tvång att ni måste pricka ÄL bara för att denna månaden utan gör det som känns bäst. Inget roligt när man inte mår bra och känner sig "tvingad", kram!

    Har idag varit och handlat nya utemöbler på Coop bygg, de hade ett bra erbjudande på ett helt sett med 4 positionsstolar och bord i ask och svart/grå aluminium riktigt snygga faktiskt . Kände inte för att betala ett rövarpris som vissa andra affärer tar för exakt samma möbler bara för att det är ett visst märke.
    När vi kom hem klippte jag gräset och rensade i rabatterna så nu är de fina då de sista blommorna ska planteras imorgon. Är en grossist där vi bor som har utförsäljning 2 ggr/år så grymt billiga perenner av bra kvalitet . Måste bara bestämma mig vad jag ska köpa med......

    Njut av det fina vädret

  • viktualia

    EA - vi köpte Äpplarö på IKEA igår och idag har fyra positionsstolar och ett bord med klaffar monterats och invigts! stiligt!

    Och här konsumeras inte polaren Roger men väl kusinen Palmer - himla gott!!

  • Fru E

    Smidigt att kunna förlänga bordet när det behövs. Vi tvekade på om vi skulle köpa 4 eller 6 persons bord men resonerade så att det kommer att se komiskt ut med ett 2 m långt bord när det bara är vi vilket är största delen av tiden

Svar på tråden Livets stora och små frågor