• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    BVC-turen gick bra! Han vaknade inte förrän han låg helt naken på tantens skötbord och fick naveln våldstvättad. Då vakande han å andra sidan ordentligt och lackade ur fullständigt ...

    Har redan växt 2 cm!

    Muggles: det finns stor chans att vi är i stan på söndagen midsommarhelgen! Vi åker inte till landet förrän i juli i år.

    Supergulligt radhus (givetvis minus den sinnessjuka inredningen). Bjud!

    Piggelin: låter som en riktigt trevlig kväll ni hade i går! Mysigt!

    En matmammakram till Tinga!

  • Ore

    Gaaah, när man äntligen läst ikapp, och skrivit ett mastodontinlägg, så försvinner det??? (Är någon säkerhetsvarning som dyker upp titt som tätt, och jag brukar försöka kopiera långa inlägg, men glömde det nu)

    Drar det viktigaste:

    BS: GRATTIS till plus. Finns det något annat de kan göra för ryggen nu?

    AM: Tror att knäpp granne såg dig som mer "nygravid"... Men kan ju kanske säga att efter min titthålsoperation i magen, kändes det som det tog cirka ett år innan magmusklerna var helt sig själva igen, och magen blev riktigt platt... Men det var mest bara jag själv som tyckte det var skillnad.

    Gosnosen: Kul att höra från dig!

    Tinga: Skriver under på det koko sa, och GRATTIS till viktuppgången - trots matstrulet!

    Frullan: Usch för foglossning...

    Nenne: Wiii för sprutstart

    Lappis: Heja dig, maila!!!

    MSW: Nybörjar-löptips, varva mellan att jogga och gå om du tycker det är jobbigt att hålla tempot. Och successivt ökar du sträckan du springer mellan att du går... Kanske springa i 2-5min och gå i 1-2 min är lagom för dig i början, ökar du löptiden med en halvminut mellan varje gång du går. Detta gör man under hela löprundan, även om det känns som att man kan springa längre i början. Tanken är att man INTE ska behöva gå för att man blir för trött, det är inte kul för självkänslan... Bättre att gå för att man ändå tänkt att man skulle göra det, från början!

    Muggles och Kängu: Tack för en jättetrevlig lunch igår!!!

    Ego: KUB-testet gick strålande, enligt mig. Grundsannolikheterna var 1:1126, 1:13284 och 1:31272. De korrigerade riskerna efter testet var 1:35719, 1:377676 och 1: 734435. Detta trots att jag tyckte att nackspalten verkade vara ganska bred när den mättes: 2,2 mm. Ska tydligen inte vara i vecka 12+3 heller, utan i vecka 13+1. Jaja, får väl se vad RUL säger...

  • fru AM

    Ore: så bra siffror på KUB har jag aldrig sett! Vad skönt!!!! Grattis! Om du är i v 13+1 (i st f v 12+3) så får ju också nackspalten vara lite större utan att det "drar ner" resultatet.

  • fru AM

    Och angående min mage: den är litelite mindre idag - men nu accepterar jag den mer hursomhelst. Har t o m lite tajtare tröja idag. Mycket tack vare era glada tillrop! MEN faktum är man skulle kunna tro att jag var i femte månaden eller så om man nu ser mig utan barnvagn - vilket hissidioten gjorde.

  • muggles

    AM: gud nej, det radhuset vill jag på inga villkor ha (för jag förmodar att du menade det sista jag länkade till med äckliga köksluckor?)! Hellre då det första som såg lite modernare ut på utsidan. Men sedan kommer jag alltid på nackdelar med att bo utanför stan (längre restid till/från jobb, dagis), en bil till mm. Nä vi väntar nog ett tag till!

    Vad kul om några är hemma i stan och vill träffas på midsommar! Då får jag bara kläcka för min kompis och hennes man att jag har internetpolare

  • Tinga

    Muggles - ja, du är säkert den första människan i världen med internetpolare!

  • Tinga

    AM - ska Hektor bli lika lång som mamma är det väl lika bra att han sätter full fart direkt.

    Ore - grattis till fint resultat!

Svar på tråden Livets stora och små frågor