• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

    Piggelin: ang Örgryte så skulle jag faktiskt inte vilja bo där. Men däremot ett liknande hus i Kungsladugård kunde jag ha tänkt mig. Fast de är oftast väldigt opraktiska inomhus, typ glöm att du får plats med diskmaskin i köket el tvättmaskin i badrummet...

  • _koko_

    piggis - Tänk om man kunde vara lika klok i sitt eget liv... (och sen kan jag ju inte låta bli att undra om det verkligen är mig ni menar, jag menar, jag KÄNNER mig ju inte särskilt klok )

    Och ja, det var bara uppdraget som var slut. Hem från jobbet går jag inte förrän i mitten på juli.

    muggles - Gillade också radhuset, förutom all furu då (och möblemanget, men det behöver man ju som tur är inte ta över ). Jag hade inte haft någon brådska att göra om kök och badrum, tyckte de såg helt ok ut, men det beror förstås på hur mycket pengar man har över.

    muggles igen - återkommer om midsommarsöndan, vi brukar vara kvar i stan så det är inte omöjligt att jag är anträffbar! Vore roligt!!

    AM - Fast magsjukan är ju inte kul alls! Hoppas du mår bättre snabbt och att hektor klarar sig (men det brukar de väl göra när man ammar, eller?).

  • Piggelin1

    Men vad skumt, skrev ett inlägg innan fikat som inte kom med

    Några undrade vad det blev för överraskning från mannens sida igår! Strax efter Amanda & jag kommit hem igår så dök mkt riktigt svärmor upp för att ta hand om Amanda. Mannen pumpade däcken på våra cyklar & sen premiärcyklade vi till stan från huset (med jädrar vilken motvind det var på ditvägen!)! Helt OK avstånd, tog en halvtimme hemifrån till Linné. Styrde kosan till Hos Pelle (ett av de bättre ställena i stan) & åt en jättegod middag i (på?) deras "bakficka". Suveränt god mat, gott prat & jag drack två glas urgod alsace-riesling. Mmmmm! Så lyxigt med några timmars vuxentid tillsammans! Äta gott & bli bortskämd på restaurant samt resa - det är ju det vi älskar mest av allt! Meeeer sånt! Behöver inte vara så superlyxigt, mer känslan av att gå ut & äta & bli uppassad - mmm!
    Ska bli sååå skönt att slutgiltigt bli av med lgh den 15 maj - då vet vi mer exakt var vi landar i slutänden med försäljningen & kommer på grön kvist vad gäller ekonomin osv. Sååå gott! Sen kan vi börja fundera mer långsiktigt på både resor & framtida bröllop

  • Piggelin1

    Muggles - jag skulle absolut kunna tänka mig Örgryte, Kärralund etc - men det kan ju bero på att jag bott åtta år i de östra delarna av stan & trivdes kanon där

  • Lapinette

    Piggelin - förstår att det var mysigt igår att vara ute med maken och dricka lite gott vin. Själv gör jag ju sånt mest hela tiden .

    muggles - vi brukar vara ut på landet på Midsommar men åker normalt hem på lördag eftermiddag/kväll då vi föredrar våra sängar hemma. Så en träff vore inte helt omöjligt!

  • Piggelin1

    Typ, jag är nog aningen partisk.... För egen del är ju det närmaste att ha bott i de västra delarna av stan att jag bodde en kortis i Masthugget. Men det är ju så länge sen, så det är väl nästan preskriberat - typ 19 år sen

  • Fru FruLLan

    Hejsan tjejer
    känner lite överskottskärlek så jag vill bara slänga lite slängpussar till hela tråden


    Och särskilt till Lappis och kämpen Tinga!

    nenne: Lycka till med sprutstart i kväll. Kanske blir det ett sprut från maken också för att verkligen göra kvällen till en höjdare

    Piggis: Åhhh vilken mysig kväll det lät som ni haft. Det är verkligen dags för mig och maken att ha ensam kvalitetstid snart. Vi har massa tillsammans hemma men just att gå ut och lyxa.
    Fast då vill jag ju ha vin jööööö

    Blir förresten alltid uppåt av dina inlägg för bilden på min favvo glass piggelin får det att vattnas i munnen. HURRA!

    Kokos: Extra mycket kärlek

    Mugglan: Om Roffe fortsätter att följa i borrens spår så kommer jag ju gå över tiden och då vara hemma i midsommar. träffar då supergärna dig!

    Angående roffe så var det nån som undrade lite över HONOM.
    Är mer säker än någonsin på att det är en kille! Finns inget tvivel alls.
    och jo, teoretiskt så finns det chans att han väder sig själv fortfarande.... men som sagt han går i borrens fotspår, tro inte alls att han kommer göra det. Utan det blir nog kast med liten roffe i början av juni. Men men vi får vel se.

    HA ha ha cicci
    jag har ju SAGT hela tiden att det är en tjej du väntar! solklart fall! Så glöm oscar och försök reda ut tjejnamn nu.

    Angående hjärtljud har roffes legat konstant på 130 hela tiden. Så även det bevisar ju att det är en kille.

    Vet att det var med jag ville kommentera men nu måste jag hema borren
    puss

  • Tinga

    Koko - det är klart att man ska känna sig stolt när man får beröm.

    FruLlan -

    Muggles & Piggelin - kan bara instämma i att det är renoveringsbehov med stort R i det där radhuset, särskilt i köket! Men visst, smaken är ju som baken! Fast det var lite fel typ av allmoge för att vara i ett radhus i Örgryte; hade passat bättre i ett rött hus i Dalarna.

  • Tinga

    Liten - tack! Jo, jag är ju självklart glad för att de trots allt går upp, och inte ner, i vikt, och vår BVC-tant är faktiskt väldigt bra i det hänseendet att hon inte kommer med en massa gnäll och pekpinnar om hur det "borde" vara. Det är väl mer jag som har lite för höga förhoppningar när det är dags för vägning. Eller egentligen tycker jag inte att de är särskilt höga, men uppenbarligen är de det i förhållande till vad Piff & Puff klarar av. Sen är det som jag skrev innan värst just den dagen man väger och de gånger man själv blir ratad när man matar. Att de äter lite när någon annan matar har jag mycket lättare att ta. Problemet är ju då att det är jag som står för matningen i typ 70% av fallen, men så är det ju just nu.

Svar på tråden Livets stora och små frågor