• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru E

    Håll oss handen så går det kanske liiiiiiite lättare även om det alltid är tufft att råka ut för något sådant

  • Frejis

    EA - det får du gärna göra

    Jag är förmodligen världens konstigaste människa, men jag tycker inte alls att det är särskilt roligt att vara gravid (liiite förbjuden tanke). Mitt psyke är nog uppbyggt på det sättet att jag vill ha det som jag inte kan då och när jag får det så vill jag ha någonting annat. Just nu tycker jag att det verkar roligt med kanske två- och treåringar, dock en kortare stund

    Lappis - att hoppa utan fallskärm är inte så roligt. Skönt att du inte mår dåligt

  • Lapinette

    Frejis - så adoption kanske inte är en så dum idé? Jag är ju inte heller så värst sugen på själva graviditeten. Kanske ska skippa att göra FET?

  • MSW

    Lappis: Vem som helst som är vid sina sinnes fulla bruk skulle väl tveka efter en sådan eskapad som du genom led nu i vintras! Men vi finns juh här för att hålla dig i handen! Och du verkar ha en riktigt bra make som du kan luta dig mot!

  • Frejis

    Lappis - faktiskt inte Just nu skulle jag faktiskt kunna tänka mig att adoptera tvåan fast så klart än så länge bara i teorin.

    Jag vill inte vara hemma så länge heller, tur att det finns en man här hemma som fortfarande kan tänka sig att ta en stor del av ledigheten. Men jag ska kanske vänta på resultatet på stora UL:et innan jag planerar för mycket

  • Frejis

    Gör du FET Lappis för att det kommer säkert att fungera bara för att du sagt att du inte är så sugen på själva graviditeten

  • Grodan12

    Grattis BS, vilken glad nyhet du bjöd på igår! Hoppas du har en bra resa nu!

    Spännande med sprutstart Nenne, det går framåt! Låter så mysigt med Nancy, verkar helmysig

    Hoppas begravningarna blir bra Snaily och vilken björndramatik i dina hemtrakter!

  • _koko_

    Lappis - Kram härifrån också, du kan spara den tills den behövs.

    Stora kramar till Tinga också, har helt missat att kommentera det... Jag är full av beundran för ditt sätt att handskas med allt jobbigt du går igenom! Du tar hjälp när du kan, du ventilerar här, och jag är fullkomligt säker på att du är en toppenmamma för dina söner, även om du kanske har "förbjudna" tankar ibland och inte orkar vara glad hela tiden! Det händer oss alla, även vi som inte har det så jobbigt, kom ihåg det!

    nenne - Ja, det behövs ju som bekant bara ett dugligt ägg...

  • Tinga

    Koko - Jag sitter här och gråter, efter att ha läst ditt inlägg. Vilken fantastisk komplimang! Tack!

Svar på tråden Livets stora och små frågor