• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Nenne, otur i turen är det!!!

    Haha, vad det gäller dagisplats så gäller det att de är precis över ett år till första augusti! Nu måste vi vara hemma i ett och ett halvt år och dra ut på det lite. Det var så bra som vi gjorde med Iris, att maken var hemma två dagar i veckan hela hösten och jag fick vara hemma hela sommaren, alltså fick två somrar hemma.

  • BrudSommar2006

    Så för att fundra vidare på dagisspåret så borde det vara extra lyckosamt att bli gravid sensommar/tidig höst.

  • nennesjuttioåtta

    ja men då avvaktar jag.


    BrudSommar2006 skrev 2009-05-06 14:49:32 följande:
    Så för att fundra vidare på dagisspåret så borde det vara extra lyckosamt att bli gravid sensommar/tidig höst.
  • BrudSommar2006

    Shit, men gud vad konstigt allting blev nu! Tur att jag inte gillar söta viner, behöver ju inte vara dyster för att jag missar tokajvinerna nu (eller hur det nu stavas). Är det förresten nu jag inte får bada bubbelpool heller? Orkar inte googla på det, kan någon påminna mig varför man inte skulle göra det?

  • BrudSommar2006

    Nenne, ja om jag var som du så skulle jag avvakta!!!!!!!

  • Lapinette

    nenne - KÖR PÅ! För oss trögisar så gör ju inte en pökmånad mer eller mindre någon skillnad . Sen är det näst intill störtomöjligt att få till en IVF i augusti... så det är bara att invänta de långa dagisköerna!

  • FruCicci

    BS, klart du kan bada bubbelpool nu! Det är ju så pass tidigt i graviditeten o de goda Tokaj vinerna kan du smutta på också, det hade jag gjort - lätt!
    Ha det underbart i Budapest!

    Har du berättat för maken nu??

  • _koko_

    BS - Det finns ett vackert ord: syskonförtur

    Sjukt stort grattis till er, tänk vad livet har i beredskap ibland! Och jag skulle också smutta vin på resan, så här tidigt är det ingen fara, fostret får ingen näring (eller alkohol) från dig!

    Sen var allt annat jag skulle kommentera (och det var mycket!) som bortblåst...

    Måste samla mig en stund.

  • BrudSommar2006

    Koko, SYSKONFÖRTUR! Det var minsann ett riktigt vackert ord, ojojoj.

Svar på tråden Livets stora och små frågor