• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Piggelin1

    Eller förresten, det var kanske Nenne som sa ANDAS - det gick lite snabbt...!

  • Piggelin1

    Plus eller pluss - hur stavas detta egentligen? Vet ju hur det stavas "pawh rikkttitt", men det känns som om vi anammat pluss med två s här mer, eller?! (vaddå i-landsproblem!...)

  • Tinga

    Det går lite trögt med planerandet av träffarna i Götet, tycker jag. Jag kan ju tyvärr inte på lördagen eftersom jag ska springa då, för jag hade så gärna velat träffa dig också, Nenne. Kan man bruncha på något trevligt ställe på söndagen? Vi bor i en företagslägenhet under helgen, så någon härlig hotellfrukost blir det inte för min del. Eller har göteborgarna några andra tips? Att bara planera för picknick känns lite riskabelt tycker jag, för vädret känns inte lika pålitligt nu som för någon vecka sedan.

  • FruCicci

    Men vad är det jag sitter och läser!
    Har du PLUSSAT BS, va fan tjejen, det är ju helt jävla fantastiskt!
    Grattis!

  • Tinga

    Piggelin - nu är vi där i stavningsträsket igen! Jag tycker att man får ett plus på stickan, men däremot så plussar man.

  • nennesjuttioåtta

    Tinga
    Kramar om dig! Vet inte vad jag ska säga, det är ju jättetråkigt att de inte går upp i vikt trots att du kämpar och gör allt som man kan göra. Du är en toppenmamma!!! Och bra att du får prata med experter, för jag förstår att man tar det personligt som en avvisning även om man vet att de inte gör det av illvilja. Boostar över lite energi till dig!!!

  • FruCicci

    Ag magnetröntgen så tror jag inte det är farligt så här tidigt i graviditeten.
    Om du nu inte hade tagit ngt test idag och gjort röntgen och sen tagit testet i morgon - så hade det ju inte varit så mycket att göra och du hade antagligen varit lika gravid för det!
    FRÖGURKA där!

    Hej alla!

  • nennesjuttioåtta

    håller med tinga, plus och plussa. Men jag skriver nog pluss av bara farten, fast nu har jag stavningskontroll på fast vem orkar rätta när man är ivrig.

  • Telis

    Tinga, usch vad jobbigt att det inte går fortare framåt. Skickar också en massa kramar!

Svar på tråden Livets stora och små frågor