• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    AM, usch, jag är riktigt nervös, tänk om jag känner mig tvingad att öppna ögonen bara för att jag vet att jag inte ska. Dessutom så läste jag nyligen om en dam som bantat ner sig efter att ha råkat ut för en bilolycka och inte fått plats i magnetröntgen och hon vägde inte så jättemycket mer än jag. Tänk om jag inte får plats, fy fasen vad pinsamt.

    Ja tänk vad kul vi skulle ha det i Budapest, du, jag och lille Hektor! Tar mycket hellre med dig än tanten! Om det inte vore för att jag gärna vill bada, vi har ju bubbelpool på hotellet även om vi inte hinner med några termalbad, så gjorde det väl inte så mycket men jag har ju lärt mig nu att det här med tampong inte funkar för mig längre.

    Lapinette, maila, maila, maila!!!

  • BrudSommar2006

    Tinga, kanske börjar det vända nu då, hoppas det.

    Lapinette, ursäkta, det där var ju jäkligt lätt för mig att skriva, vet att det inte var så jätteskoj sist direkt.

  • BrudSommar2006

    Antar att jag inte får veta resultatet efter ikväll förrän om flera veckor då jag har nästa läkartid.

  • MSW

    Liten: glömde juh kommentera viktökningen! Det är juh jättebra! Skönt att det går åt rätt håll, TROTS en dålig vecka!

    Tinga: Lycka till med vägningen!

    AM: Håller med övriga! Strunta i vad han sa!

    BS: Lycka till ikväll! Och hoppas det blir bara du och maken som åker! Och ingen idiot-tant!

  • MSW

    Här regnar det idag! SÅå trist! Ville juh att det fina vädret skulle fortsätta, fast det är juh klart bra för all växtlighet!

  • fru AM

    Tack alla för maguppmuntran! Försöker tänka bort vad han sa. Min man tyckte att jag istället skulle tänka på hur de andra nyförlöstas magar såg ut när vi var på återbesök i fredags ... Visst, i jämförelse med dem så har min blivit jättemycket mindre men jag utgår ju från mig själv och den kroppen jag hade innan. MEN det har bara gått en dryg vecka och magen har väl faktiskt inte en chans att tighta till sig ordentligt förrän jag kan använda/träna magmusklerna igen. Just nu är de ju avskurna ...

    Slut på EGO

    Nenne: hur stor blir Nancy som vuxen ungefär?

  • BrudSommar2006

    Jag minns hur trött jag var på alla som undrade om jag var säker på att det inte var tvillingar i slutet på graviditeten. Det är ju inte särskilt kul att vart man än går få höra hur himla stor man är, det vet man ju själv.

  • MSW

    helt OT och helt apropå ingenting: Jag har lust att börja springa/jogga.. De som har "fastnat" i det verkar må så himla bra av det, problemet är att jag orkar inte springa någonting knappt, och har egentligen aldrig gjort det! Maken min kan springa på vilja, det kan inte jag..
    Så hur kommer man igång enklast? Några tips/idéer? (tinga?) Och ser till att man verkligen gör det?

  • nennesjuttioåtta

    AM
    Igår vägde hon 2,2 kg och hennes mamma var inte mycket större än vad hon är nu men pappan vägde 6 kg och var bara muskler, värsta puman! Så jag vet inte.

    MSW
    Jag hittade en sida med nybörjartips men kommer inte ihåg vad den hette. De brukar finnas varje vår i Stadiumreklam och sånt några kom-igång-scheman. Lycka till!

  • nennesjuttioåtta

    Am
    Jag tror din mage är übersöt och snart platt som en pannkaka!

Svar på tråden Livets stora och små frågor