• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

    ... fast hon inte kommer att bli mellan 10 och 16 kg... Frejan vad håller du på med! Tålamod är en dygd...

  • muggles

    Frejis: du är nästan halvvägs mao!

    Piggelin: de kanske slängde in bullarna i frysen efter fotograferingen och sedan åker de fram igen på samma plats på visningen

  • MSW
    Frejis skrev 2009-05-05 20:39:37 följande:
    Hua, nu kommer jag på en sak, den här hemska nupparen (som gjorde undersökningen på MamaMia) ringde mig och ville veta om vi har gjort fvp och varför vi har bytt mvc. Berättade det för henne och hon bad med silkeslen röst om ursäkt. Gissar nog att det var någon chef som hade sagt åt henne att höra av sig. Samtalet slutade med att hon frågade mig om hon fick ringa mig när jag fått barn för att de behövde veta om barnet var friskt eller hade DS Så absurt att man har svårt att tro att man hör rätt.
    ?????????? Hur korkad kan man bli, att ställa en sådan fråga! Skit skumt låter det! Och ringa och fråga varför man har bytt är väl en sak, men hon ska väl skita i om ni gör fvp eller inte.. Ni har juh BYTT!

    Mysigt med sparkande bebbe iaf!

    Sööt kisse ni skaffat Nenne!
  • MSW

    Idag väntar vi på tv-reparatör (melllan 10-12 ngn ska han komma).. Och i em ´ska vi hälsa på A's farmor för hon fyller år! Förhoppningsvis hinner vi med en sväng till öppna förskolan där imellan!

    Träffade en dansk doktor igår (som jag nästan förstod allt han sa!) Och eftersom A inte har feber eller örat runnit så många dagar görs inget mer! Lite onödigt besök känns det som, eftersom det var ungefär så vi resonerade själva också, men han kollade juh i öronen, halsen och lyssnade på hjärta och lungor, och allt var bra!

  • Lapinette

    Morning girls,

    Åter en morgon med en massa läsning och självfallet så kommer jag inte ihåg ens hälften av alla kommentarer jag hade under läsningen. Brukar anteckna men idag satt jag och kuverterade samtidigt.

    Så jag säger bara - godmorgon på er!

  • fru AM

    Frejis: Vilken otroligt klumpig och idiotisk människa som ringde er från MamaMia! Det intrycket fick jag inte alls av henne när vi gjorde NUPP där (med Livia) men det var ju ett tag sedan och vi hade ju en annan "riskbild". Visst kan man förstå att de vill veta utfallet på graviditeter som de varit med och undersökt men de måste ju dra anständighetsgränsen någonstans en MIL innanför vad den här idioten lyckades med.

    Detta påminde mig om att jag måste skicka in ett papper med uppgifter om graviditetsresultatet till Karolinska - där jag gjorde FVP:et ...

    Apropå ozeloten: ni kan ju tänka er vad jobbigt det var för min pappa att varje gång han kom hem från skolan så låg 16 kilo ozelot på hatthyllan och kastade sig över honom med klorna utfällda och ett djungelfräsande i strupen ... Ozeloten ändade såsmåningom sina dagar på Skansen ...

    EGO: JAg har ju gått och varit smånöjd över hur fort magen drar ihop sig ... Igår skulle jag ut och köpa lunchmackor till mig och hypokondriske maken och speglade mig nnan och frågade honom om han också såg hur "smal" jag hade blivit. "Jovisst", sa han. "Magen blir mindre för varje dag. Du är jättefin" (och han menade det).

    När jag sedan skulle upp i hissen med mackorna hade jag sällskap med en vilt främmande människa som skulle till något kontor i huset. Han tittade på mig och frågade: "Jaha, och när är det dags då?" !!!!!
    JAg svarade lite lätt att det redan var klart och att jag hade fått arn för en vecka sedan. Han blev rätt stressad över fadäsen - men jag blev faktiskt lite ledsen. Här går jag och tror att jag är smal - och han trodde jag skulle föda snart

  • Tinga

    Vilken massa sötnosar som trillat in i galleriet de senaste dagarna! Kul med uppdaterade bilder på Victor och vilken cool katt ni skaffat, Nenne! Hittills har vi inte lyckats se någon leopard eller gepard när vi varit på safari, men vi kanske kan komma och kolla på er kisse istället?

    Liten - grattis till Mindres viktökning! (Jag säger grattis till dig, för jag tror att du har minst lika stor del i ökningen som Mindre själv. ) Håll gärna en tumme lite senare idag, för då ska vi iväg och kolla grabbarnas vikt.

    Gosnosen - kul att se dig här! Kan tänka mig att det inte är så lätt att be folk donera ägg för att ni ska få kortare kötid; man vill ju inte gärna pressa andra till något som kanske är jobbigt för dem för att själv få fördelar, samtidigt som man ju inte kan veta om folk vill ställa upp om man inte frågar.

    September - kul att se dig också!

    Izzie - vad mysigt med kosläpp!

    Frejis - kul att det sprattlar i magen nu.

    Ore - lycka till på KUB-testet idag!

  • BrudSommar2006

    Nenne, vilken dundersöt kisse!!! Längtar så tills vi får hem vår katt men det dröjer ju än, den är född 9:e april.

    Ikväll är det dags för magnetröntgen, det här är i alla fall första gången jag verkligen hoppas att jag inte är gravid. Är på dag 25 idag och även om jag inte vet hur lång cykel jag har så kan det knappast vara någon idé att testa idag. Fast eftersom jag har så svårt att bli gravid vad det verkar så tar jag förgivet att det blir mens i Budapest, åker imorgon. Fem datorfria dagar, hur ska det gå!

    Jag har faktiskt aldrig tänkt på att de för statistik på Nupp-resultat jämfört med utfall, vet inte hur det löstes när Iris föddes.

    Jag brukar inte tycka att det är så farligt med styligen på de lägenheter ni brukar länka till men den här sista hade så mycket prylar i alla foton att till och med jag blev irriterad!

  • BrudSommar2006

    Just det, lycka till Ore!

    Tinga, hoppas så att de gått upp massor i vikt! Har inte hört dig klaga på deras minimala ätande riktigt lika mycket på sista tiden, har det blivit yttepyttelite bättre kanske?

    Iris är faktiskt på dagis idag, trodde att jag skulle bli tvungen att vabba men hon verkar bättre. Fast nu är jag hemma sjuk istället, typiskt när jag ska flyga imorgon.

Svar på tråden Livets stora och små frågor