• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    telis
    det var något jag tänkte skriva men jag minns inte vad. Men det var säkert en inblandad.

    Vickan
    håll mig hårt i hand så bär det av till Bebisland.

    Sweet
    ååååh vilka fina bilder!!! Jag blir alldeles varm i kroppen (inte de vanliga vallningarna alltså, hahaha!) och önskar att vi kunde ses snart igen!

  • fru AM

    Hej i tråden

    TELIS! Så många tummar som hålls! STOR kram och hoppashoppashoppas!!!

    En snurrig natt. Stora sonen blev magsjuk vid midnatt och kräktes ner sitt rum och matsalen. Nu är jag givetvis orolig att övriga familjen ska bli sjuka - mest orolig är jag för Hektor såklart ...

    Grodan: Du frågade om känslorna vid barn nr 3:s födelse jämfört med tidigare ... Barn nr 1 - jag var helt förvirrad och oförberedd, älskade givetvis sonen på ett instinktivt sätt. Livia - var helt förundrad över att jag fått en dotter, orolig över att hon var lite ?sjuk? (hjärtat) och tog mig inte riktigt till henne från första stund (pga av oro tror jag) utan förhöll mig tyvärr i början mer ?cool? till henne. Den stora kärleken till henne kom senare. Med nr 3 nu så har jag varit så trött under graviditeten och känt mig gammal och flera gånger undrat vad vi har gett oss in på ? och så föds han och kärleken slår ner som ett åsknedslag. Det är så häftigt att det bara ryms mer och mer kärlek ju fler barn man får. Och att den kunde vara så stark för en så här liten tredjeräka

  • nennesjuttioåtta

    AM
    aaawwwww! En tredjeräka låter helt underbart!!!

    Igår försökte vi oss på det där som Muggles också skulle syssla med. Men en hårboll ville också vara med och leka och blev lite väl närgången och höll på att nosa mig i *piiip* så vi fick springa in på toa och stänga dörren och sätta på (pwahaha!) fläkten för att slippa höra henne jama som en galning. Alltså, ska det vara så här nu??? Och jag lovar, det luktade inte räkskal, så det var inte därför hon blev extra kelig.

  • nennesjuttioåtta

    sweet
    låter som en kanondagis ni har! Vad gulligt att alla tultar fram och vill trösta!

  • fru AM

    Nenne: vilken lite porrkatta ni fått

    Telis: bilder på Hektor mailade för uppdatering av galleriet när det passar.

  • Page

    Nenne, räkskal... Konstigt annars, katter brukar gilla mer svettiga armhålor!

    Nenne förresten, skaffade du en blogg nån gång?

    AM, usch för magsjuka! Hoppas att ni andra klarar er!

  • Telis

    Tack igen för alla grattis och tummar! Ni är verkligen världsbäst!

    Jag har lagt in ett par bilder på Hektor i albumet.

    AM, hoppas att ni klarar er från magsjuka! Är huvudvärken bättre nu?

    nenne,

  • fru AM

    Telis: Huvudvärken borta, tack! Har börjat med lite starkare värktabletter igen och amningskudden hjälper nog till.

  • Page

    AM, haha vilken barsk blick han fick till på det första kortet! Så sött!

  • nennesjuttioåtta

    Page
    nej, ingen blogg men har haft planer. Fast jag kommer mig aldrig för och vem skulle vilja läsa den.

    AM
    hoppas ni klarar er från magsjukan!

    Igår tog vi några Nancy in action-bilder - kanske dags att skicka en till albumet på prickiga Korven?

Svar på tråden Livets stora och små frågor