• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

    EA: japp jag ligger nog lite före dig nu men jag har ju ngt kortare cykel (28 dgr) så jag tog en spurt och körde om lite

    Apropå stickorna så är jag nu helt säker på att de funkar. Jag trodde nog mer att jag kanske inte skulle få böj med dem (även om jag hade ÄL-stegring) men jag förstår inte vad som skulle kunna bli "gammalt" med dem?

    Nenne: vilken härlig personlighet ni verkar ha fått i Nancy!

    Jag hörde ett riktigt skumt namn på radion idag: Glenny! Hellou - inte Glen och inte Lenny utan GLENNY. Brrr...

  • muggles

    Telis: åååååhhhh, jag sitter här och ryser så glad blir jag!!! Ja nu är du ju faktiskt gravid - tänk vad häftigt!!! *ryyyyssssss*

  • muggles

    Jag lovar att inte fråga, ville bara gratulera! Och ignorera på du bara - vi lovar att påminna folk om det är så

  • Telis
    muggles skrev 2009-05-04 20:35:03 följande:
    Jag lovar att inte fråga, ville bara gratulera! Och ignorera på du bara - vi lovar att påminna folk om det är så
    Haha, vad söööt du är!!
  • Telis

    Nu har jag lagt upp lite nya bilder på Sweets dotter och katter i albumet. Hon sa att jag fick välja själv vilka foton jag skulle lägga upp men det GICK INTE att välja, det ena fotot var sötare än det andra!

  • BrudSommar2006

    Telis, skit i vin och mögelost, det finns ju kvar! Vad spännande att ni äntligen kommit så här långt.

  • BrudSommar2006

    Har insett att vi nog får ta tag i det här med Iris hosta, hon har hostat varje natt sedan nyår nu. Problemet är ju bara att hon aldrig är frisk så man vet aldrig vad hostan egentligen beror på.

  • viktualia

    regnställ - jag har en fjällrävenjacka och byxor från didriksson. båda funkar bra.

    YES maskindisktabletter - nemas problemas, de sista i varje förpackning kladdar lite men det är helt ok.

    Telis - *lyckönskningskramar*

    Min oro - har hittat en kollega som blivit min förtrogna, hon är egentligen i samma sits som jag fast ÄNNU fegare.

  • Izzie

    Telis - Vad skoj! Lovar att inte fråga nåt, men jag måste bara säga att jag håller tummarna så hårt det bara går och hoppas hoppas hoppas! KRAM!

Svar på tråden Livets stora och små frågor