• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Mrs  B

    Nenne
    Gillade inte heller när alla ställde frågor om när det skulle bli barn.... Det blir när det blir helt enkelt.
    När jag träffar min kompis frågar jag inte henne om bebisplanerna, vet att hon kommer att berätta när dagen är inne eller när hon vill att vi ska försöka tillsammans.

    EA
    Japp, imorgon smäller det!!!!!!!!!!!!!!!!
    Heltid, och det ska bli sjukt roligt.
    Börjar tyvärr dagen med 6 lektioner plus konferens, så det blir tuffa tag från början. Åker hemmifrån 06.45 senast och är hemma runt 18.

  • sweetstreet

    MrsB
    Grattis!! Trots langa dagar sa forstar jag att du ser fram emot att jobba!!
    Arligt talat sa kan jag sjalv inte ens forestalla mig hur det skulle varit att vara mammaledig sa lange som de flesta ar i Sverige....

  • Mrs  B

    Sweet
    Började jobba i början på mars (musiklärare), men bara två dagar i veckan. Nu har jag fått ett vik på 100% från och med imorgon, en månad, och äntligen är det det som jag är utbildad till HURRA!!!!!
    Var hemma med Max i knappt 14 månader och med Malte 13 månader, det räcker för mig.

    Var på utvecklingssamtal med Malte innan jag hämtade från dagis idag. Allt var bra och utvecklingen går framåt men han vill inte äta LUNCH.
    Vill inte äta middag hemma heller, vad vi än äter, och det har pågått i lite mer än en vecka nu.
    Vad ska man göra????

  • Ore

    MrsB: Kul med ett vik till det du är utbildad som!!! Angående Maltes matvägran vet jag tyvärr inte riktigt vad man ska göra.

    Är ni friska nu i alla fall? *peppar, peppar*

    Sweet: Hur lång är mammaledigheten i USA? *nyfiken* Hoppas det löser sig på ett bra sätt med det konstiga mailet... Missförstånd vore ju bra, eftersom hon verkar finnas med i bekantskapskretsen.

  • BrudSommar2006

    Koko, inte långt kvar tills kissen kommer nu! Iris har inte förrän nu börjat prata om Rasmus, att han är ute eller att han är borta. Den nya kissen kommer att bli hyfsat lik honom i alla fall eftersom jag specifikt bokat samma färg på masken och han var ju en Birma, det kommer dessutom att bli en mitted vilket betyder vita tassar och alltså samma färg på tassarna. Kanske skulle vi satsat på en omplaceringskatt så skulle hon nog inte märka någon skillnad alls!

    Liten, trist med BOM men skönt att ni håller humöret uppe och ni har ju precis börjat försöka igen. Nu får ni se till att komma iväg och dyka massor medan ni har chansen!

    Jag ska på magnetröntgen på onsdag kväll, 19.20, konstig tid tycker jag. Klar någon gång vid halv nio kanske och får gå över en tom parkering men det är ju i alla fall ljust nu på kvällarna. Som vanligt vet jag ju inte om jag är gravid eller inte men jag tar för givet inte så det ska äntligen bli av nu. Sedan är ju frågan vad man gör om man väl hittar någonting, inte troligt att det bir operation i alla fall har jag förstått.

  • BrudSommar2006

    Sweet, vad trist med skumma mail när du precis börjat! Hade det med dina arbetstider att göra eftersom du skrev att hon är arbetsnarkoman? Hoppas att hon inte menade det som hon skrev det oavsett.

    Lapinette, ser att det inte är alltför långt kvar till FET, dags att förbereda tumhållning, du och Nenne får ta varsin.

    Mrs B, trist med matvägran men kul med nytt jobb, lycka till!

  • BrudSommar2006

    Iris ska få gå på dagis imorgon i alla fall, de ringde från dagis och sade att alla andra barn ändå hade snuva också så bara den där klara rinnsnuvan som kommer i början och som smittar är överstökad så var det ok att hon kommer.

  • muggles

    Sweet: vad skrev hon i mejlet då? El är det för långt att beskriva? Kanske ska du börja med att ta upp det med henne innan du tar upp det med din riktiga chef (el vad han nu var, han som kom hem fr Europa). Ärligt talat så ser jag inte fram emot en mammaledighet till men jag är ju ganska ensam om det här i tråden Jag är väl helt knäpp antagligen... Mer än sist tänker jag iaf inte vara hemma men det kanske inte blir ngn mer gång så då är ju "problemet" löst.
    Ang Ella - låter som en solklar utv.period. Det är ju jättejobbigt för dem när de VILL flytta sig men inte riktigt kan.

    MrsB: vad jobbigt med Malte! Kan du inte ringa dietisten? Kul med heltidsjobb - go girl!

    Nenne: HAHA - vad god förtöj! Underbart!

    Ja hade jag väntat med att testa till ikväll så hade jag inte behövt testa - herregud vad ONT jag har haft. Jag börjar förstå MrsB nu. Va fan, vad ÄR detta tänkte jag. Jag har ju aldrig ont vid mens men ÄL, jaha, kan man ha det typ???

    Vi får väl hoppas att det blir pök!!! *dreggel* Kapten, var god angör bryggan!

  • Telis

    Så där ja, nu har jag varit och ÄNTLIGEN fått göra ett ET. Det blev ett till mig och ett par till frysen. Det kanske inte blir mer än så men i en eller två veckor ska jag iallafall få vara gravid.

    Jag önskar bara att jag hade tänkt på det igår så att jag hade kunnat svulla i mögelost och vin men det var som bortblåst då.

    MEN, snälla sötisar i tråden , jag orkar inte hålla på och analysera hur jag mår och hur det känns så ni kan väl försöka att inte fråga så mycket? Jag får så dåligt samvete när jag ignorerar era frågor.

    Jag har testdag den 20:e, då lovar jag att uppdatera er. Och tidigare om det blir BOM dessförinnan.

Svar på tråden Livets stora och små frågor