• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    Alltså: JAG räknar sonen - men det är inte hennes son som är pappan ju ...

  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-04 15:15:56 följande:
    AM på dig! Behöver du något förråd med körsbärschoklad?
    Gulle dig som tänker på mig! Just nu är jag helt galen efter grönsaker (fortfarande) men lovar att alarmera när körsbärschokladbehovet sätter in ...

    Var det på torsdag du startar?
  • fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-04 15:17:46 följande:
    finish powerball tar ju verkligen bort allt. Även tryck och ytfinish... Nej, I say YES!
    Men Nenne - har inte ni problem med att det gröna klegget klibbar ihop med pulvret och gör alla tabletter till en enda stooor klump?
  • snaily

    Muggles - grattis till böj! Tror också stickorna funkar trots att de är lite gamla...

    Koko, Tur att man har kort hår. Inte för att jag bor i Göteborg heller, men ändå.

    Funderar på att bara ställa mer eller mindre dumma motfrågor när min moster frågar, typ "varför undrar du det?" eller "hur menar du skaffa barn, var köper man dem?". Eller nån värre fråga... Förresten, måste ju bara påpeka att hon är ingift "moster", alltså är vi inte släkt, ingen skugga över min mamma!

    Nenne, hur går det med Nancy? Är hon fortfarande söt? Får ni sova på nätterna?

  • nennesjuttioåtta

    snaily
    jaaa, vi får sova! Nu ligger hon först hos mannen, och på morgonen bakom min rygg (så jag rullar över henne när klockan ringer). Men det skär i hjärtat att åka ifrån henne på morgonen, hon springer hela tiden till sängen som att "kom, vi lägger oss igen!!!!!", det gör hon även runt 10 på kvällen. Annars har hon hittat nytt gömställe, i tv-bänken! Synd att hon inte tänkte på att luckan är av frostat glas så man ser ju hennes prickiga rumpa... Ser ut som en pyton i terrarie!

    AM
    nej, det funkar skitbra. Är det er diskmaskin som öppnar diskmedelsluckan för fort? Någon gång har den trillat ur och lagt sig i besticklådan och därför inte löst upp men då har nåogn av oss slarvat med att trycka till.

    Koko
    alltså, vi har inte mycket med tryck heller (längre, hahaha) men porslinet kändes som griffeltavla efteråt. *ryser*

  • Bluebride

    fasen vad svårt det är att komma på mat när man inte har något hemma och inte har råd att köpa något heller

  • sweetstreet

    KRAAAM till Lappis!!!
    inte roligt nar folk runtomkring en plussar som frogurkor!

    Nenne
    hahahaha! Prickig pytonrumpa i terrariet!

    Sjalv hade jag en sisadar helg.
    Det var daligt vader och Lillsnorpan sov typ inget fredagnatt sa man var ratt slut pa lordagen. Tror hon ar inne i ngn fas nu for hon sover daligt och ar mer kinkig an vanligt. mer mammig ocksa. Fast trots det sa ar hon anda oftast pa charmhumor. Det ar mer det att det skiftar oftare och mer an forut mellan glatt humor och jattearg eller jatteledsen....
    Utvecklingsfas kasnke? Hon haller precis pa att forsoka fatta hur man kryper, star och gar! SAMTIDIGT! Sa det ar nog mycket pa g i hennes lilla huvud....

    Sedan fick jag mysko mail fran en av mina nya chefer (hon som ar chef i det labb jag ska samarbeta med). Hm, hoppas kunna traffa henne idag och prata for jag blev minst sagt lite forvirrad... Pa ett smastressande vis.
    Maken blev forbannad rent ut sagt, men jag kanner mig mest som om jag far se vad hon egentligen menar och hur vi nu ska gora med detta samarbetet..... jaja, itne superstarten men vad gora...?

  • sweetstreet

    Vickan!
    Forstar din oror.
    men sager som de andra har. Vi fins har nar du bestammer dig for att hoppa!!!!
    kram!

Svar på tråden Livets stora och små frågor