• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    God morgon, är här och kollar om Liten tittat in än men tydligen inte.

    AM, vilken tur att det fungerat så bra att få igång amningen, det låter ju nästan som att det också fungerat bättre än vid en vanlig förlossning. För mig tog det tre dagar innan den kom igång.

    Är dunderförkyld idag men är jag hemma från jobbet mer nu så kommer jag inte klara av mina arbetsuppgifter. Iris är hemma sjuk så klart och maken är hemma med henne, vet inte hur det går imorgon. Eftersom det är mitt i deklarationstider också så kan inte mina föräldrar hjälpa till.

  • Fru FruLLan

    Morrn morrn tjejer

    hoppas att ni har haft en alldeles super underbar helg hela bunten och verkligen njutit av det fina vädret.
    Vi var på landet hela helgen och jag har varit TJOCK och varit arbetsledare
    det får man vara när man är tjock
    fick lite arbetsledarhjälp av farsan, fast5 han är varken tjock eller gravid... hur kom det sig att HAN fick var arbetsledare

    Maken fick tillsammans med min mamma gjort i ordning trädgårdslandet som är stoooort. Vi eller jag ska vel säga de... passade till och med på att så och inte bara jordfräsa och sätta potatis. Så nu är det klart hela köret. Har tillockmed fixat växthuset. Skönt.

    Borren tyckte det hela var superkul och har planterat och tagit upp saker om vart annat. Vi får se vad som verkligen kommer komma upp i landet...

    BS: Åh ni ska köpa en ny katt såg jag! vad kul! och en ragdoll dom är ju sååååå fina. Kul.
    krya på dig!

    AM: ahhh mjölkhonkar! Jäääklarns vad jag aldrig haft så snygga rattar som när mjölken rann till. Tänk om de kunde se ut så jämt....

    Hoppas att såret läker fort! verkar jobbigt, är livrädd för snitt... Finns ju alltid en risk med sätetbebisar att det måste bli snitt. Men det tänker jag inte oroa mig för nu!

    Har ni andra namnförslag till kanske hektor?

    Vickan: Läser att du är i valet och kvalet att kasta dig in i karusellen igen. Gör det gumman! Det finns inget som säger att det blir ett nytt MF. Förstår dock din rädsla totalt. Se bara till att prata ut med maken så ni kan stötta varandra.

    å så finns ju VI förståss!!!

    men jag tror det funkar den här gången!

    Hur är det med litens ögon?

    När får kokosen sin katt?

    lät som kul fest snaily!

  • Fru FruLLan

    Just det
    Kul med fuskmöhippa. Förstår att hon blev besviken. Jag hade nog blivit sååå tokbesviken och sagt upp bekantskapen

    kul på fredag!

    lappis: Hur blev balkongen? och hur går planerna för FET?

  • fru AM

    Hej och trevlig måndag till alla!

    Trots en fruktansvärd huvudvärk (måste spänna mig på något sätt när jag bär/ammar?) så är humöret ganska bra.

    Mjölkhonkarna (som Frullan så träffande döpte dem till) har lugnat sig och är nu helt vanliga amningstuttar

    Och det blir med stor säkerhet just Hektor han får heta. Vi har till och med presenterat det för Livia nu och hon anammade det direkt.

    MSW: Kan absolut INGENTING om outlook så jag kan inte hjälpa tyvärr.

    EA: kul med fuskmöhippa! En killkompis till mig råkade ut för fusksvensexa och blev kidnappad på lunchen och trodde att svensexan började så trevligt med finlunch med sill och snaps och trerätters efter det ... Det var bara det att alla andra hade vatten i sina snapsglas och lättöl i ölglasen osv - så det slutade med att killkompisen satt där helt full och dan och allla kompisrna började troppa av till sina jobb. Han fick såsmåninom ragla tillbaks till sitt jobb - hyfsat ansvarsfullt i finansbranschen ... En vecka senare tog de honom på riktigt.

  • Ore

    Hmm, fuskmöhippa ger mig litet idéer... Får klura på det, syster gifter sig i höst

    Snaily: Festen lät superskoj!

    Frullan: Klart att du var delaktig i arbetet, även som arbetsledare På vårt husbygge är det vi som bygger, även om mitt byggdeltagande är max 5% av makens

    MSW: Mina outlook-kunskaper sträcker sig inte så långt, tyvärr.

    Men om någon sitter inne med datakunskaper så kanske jag kan slänga med en Explorer-fråga... På min nya dator, och den version av Explorer som kom med där så öppnas en ny flik om jag trycker på t två gånger i följd. I alla fall tycker jag det händer när jag skriver ord som "att", "mitt", "ditt" och "katt". Det finns även en mysko funktion som gör att jag helt plötsligt lyckas förstora till bautatext eller förminska till oläsbart, tror jag identifierat det till att jag har muspekaren någonstans vid scroll-listen när detta händer...
    Hur 17 stänger man av dessa funktioner? Har letat mig blå, och överväger snart att passa in en lunch samtidigt som IT-killarna på jobbet i hopp om att kunna fråga litet mer "casual"...

  • kängu

    Hej på er alla i tråden!
    AM, skönt att det funkat så bra för dig med snitt och amning. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot förlossningen alls, men däremot det som kommer efter längtar jag efter

    EA, kul med fuskhippa, jag hade blivit vansinnig

    Frullan, lät som ni haft det mysigt på landet!

    Massa nya kissar på gång också.... åh så mysigt!!!

    Själv vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig för, väntar nu på slutgiltigt godkännande av examensarbetet. Har typ 1,5 månads ledighet framför mig nu (om inte lilleman tittar ut tidigare förstås)... Känns väldigt konstigt efter att ha jobbat och pluggar betydligt mer än heltid i fyra års tid, med bara någon vecka ledigt här och där.

    Nåväl, jag har ju iaf projektet att göra ordning här hemma. Och läsa på om bebisar

    BS, fy fasen vilken otur ni har med sjukdomar Kramar till dig, hoppas ni blir friska snart!!!!

  • Lapinette

    Ytterligare en kompis på smällen! Och dessutom på typ första försöket. Inte alls konstigt att hon är gravid för jag vet att de skulle börja försöka men vad fasen på en gång?!! Sitter här och försöker att inte vara bitter, grå och medelålders bitch men det är svårt .

    Frullan - balkongen blev fin! Så mycket varmare och mysigare med trägolv. Maken sågade och stod i medan jag städade lägenhet och planterade ytterligare några blommor till krukorna som sedan ställdes ut på balkongen. Nu ska vi bara ta ned bord + stolar från vinden sen kan vi äta frukost på balkongen igen.

  • Fru E

    Tinga-såg dig igår när du var ute och promenerade med familjen vid rödljuset där man kör ner till Nöbbelöv/Vallkärra

  • Fru E

    Lappis-tycker inte heller om de som lyckas på första heller *mutter mutter* men har NOG förlikat mig med att det är "okej" att tjejkompisen som blev gravid av misstag faktiskt är på smällen (lite virrigt kanske)

  • kängu

    Lappis, härligt med fixad balkong! Det är sååå skönt när man kan sitta ute, vi har suttit ute och ätit hela helgen (utom igår).

Svar på tråden Livets stora och små frågor