• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

    Vickan: Åh, så det är ÄL på G snart. Hoppas du vågar hoppa Och hoppas, hoppas att det går vägen...

    EA: Välkommen tillbaka.

    AM: Super jugs och muminmammamage? Försöker föreställa mig, utifrån fotot på dig.

    Usch vad det skrämmer mig att höra om folk som knappt hinner in på förlossningen innan de ska åka därifrån igen. Ok om det är självvalt, men det är det ju sällan.

  • fru AM
    Ore skrev 2009-05-02 18:18:41 följande:
    AM: Super jugs och muminmammamage? Försöker föreställa mig, utifrån fotot på dig.

    Faktum är att magen under dagen krympt betydligt. JAg är hoppfull! Utvikningsbrud innan sommaren?
  • Ore

    Det lär du vara! Heja dig Beach 2009 väntar på dig och en väl insmord Hektor, under parasollet...

    Wiihii, jag har deklarerat (före sista dagen, imponerad av mig själv). Ännu mer skoj, eftersom jag får tillbaka nästan 13 000 om mitt reseavdrag går igenom. Mindre kul att tänka på hur mycket bensinpenar som ligger bakom för att jag ska kunna göra det avdraget...

  • Bluebride

    vickan........ jag hade 2 missfall innan jag fick min tjej, var även så för min svägerska. 3e gången gillt vet du

  • viktualia

    Och jag kan inte låta bli att räkna ut när ett ev missfall skulle komma (om det skulle komma i samma tidsperiod som tidigare) och genast inser jag att jag har planerat saker de veckorna som blir himla krångliga att kombinera med ett missfall (bland annat kanotpaddling m övernattning ute)......

    och jag VEEEEEEEEEEEEEEEEEET att man inte ska tänka så.. men.....

  • Tinga

    Vickan - vi kommer att finnas här som stöd och hjälp när du hoppar (för det förutsätter jag att du gör ), så samla ihop mod nu inför kommande ÄL. Det kommer garanterat inte bli lättare för att du väntar, så det är väl lika bra att göra det så fort som möjligt, eller? Skulle det sen visa sig att det blir missfall igen finns det ju hjälp att få. Jag vet att det är lätt för mig att sitta här och vara kaxig, men du har ju tydligt sagt att du faktiskt vill ha barn, och då finns det ju inget annat alternativ än att ta steget igen. Stor kram!

    EA - välkommen hem!

  • viktualia

    Tinga - jag förutsätter också att jag ska hoppa igen.. men NÄR?! hmmmmmmm

    Och jag skulle aldrig våga utan att hålla er i handen... som sagt; tur att ni finns!!

  • snaily

    Vickan, håller med de andra, hoppa! Det perfekta tillfället kanske aldrig kommer så lika bra att göra det NU!

    Välkommen hem EA, lät som en trevlig resa men trist med vädret. Att inte dina skumma spottings kan ge sig! Irriterande, även om de kanske inte är tecken på något "farligt"!
    Hos mig är det en ju en tant på besök sen några dagar, cykeln blev rekordlång på 39 dagar.

    Ego: Idag mår jag som jag förtjänar... Det blev kalas igår kväll! En himla massa folk som vi inte känner alls, så det var nervöst! Började med att vi fick åka pistmaskin till festen, lite annorlunda transporsätt men kul! Festen var jättetrevlig med massor av mat och dryck (alldeles för mycket av det senare) och människorna var inte så farliga som jag trott Nu vet man lite mer om vilka det är man träffar på på ICA och vi känner oss nästan som officiellt välkomnade till byn, känns bra!

  • Izzie

    AM - Åh vilken härlig läsning med ny förlossningsberättelse! Grattis igen! Det låter ju som allt gått toppen. Livia är ju för härlig!

    Måste säga till er andra som är lite rädda för snitt, att jag tycker det gick ovanligt bra. Inte så farligt smärtsamt och det gick över relativt fort. Jag skulle utan tvekan kunna göra om det. Jämfört med förlossningen tycker jag det var piece of cake, men det är förstås olika för alla.

    Nenne - Gud vad spännande! Trist att du känner dig låg förstås, men det är föhoppningsvis snart över. Jag håller tummarna så knogarna vitnar för er skull nu!
    Ang min återgång til ekorrhjulet så är det än så länge riktigt kul! Jag gillar att jobba och när det händer mycket saker. Jag saknar Matilda förstås, men å andra sidan känns det alltid jättekul att komma hem efter jobbet.
    Imorgon blir första dagen som jag ska hämta M från dagis! Milstolpe!

    Lappis - Vad skönt att höra att din cykel verkar ok! Det är verkligen på tiden nu tycker jag. Hur gick det hos brorsan?

    Ore - Kanske kan vara skönt att ta en paus från hård träning och tävling ett tag? Hur går det med huset?

    EA - Välkommen hem igen! Trist att ni hade så dåligt väder men tur att det än så länge håller i sig här hemma då du får din soldos du med!

    Tinga - Nu är jag riktigt nyfiken på din omtalade kjol och blus! Finns det länkar?
    Vad sött det lät när dina killar pussades! Syskonkärlek!

    Nähä, bäst att deklarera!

    Ha en skön dag allihop!

  • Bluebride

    jag blev snittad, inget speciellt, förutom att det kliar så förbannat för det tar så lång tid att läka

Svar på tråden Livets stora och små frågor