• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

    Telis o Nenne - jag också! Alla solbrillor man provar sitter assnett och man ser inte fullt så cool ut som man trodde man skulle göra.

    Är så glad idag - först fick jag efterlängtade bilder på den efterlängtade korven, och nyss har jag bokat biljetter till Eddie Izzard på Hovet den 19 december, tjohoooooooo!!!! Biljetterna släpps inte förrän på måndag men som fan fick man boka redan idag

    Erkännande: var jag inte redan gift med maken skulle jag gifta mig med Eddie. (ok jag vet, han kanske inte vill det, men ändå!)

  • Telis

    Hej Tinga! Är medium detsamma som storlek 38? Det kan nog gå ändå, den är ju vid i modellen och inte alls figursydd så man kanske inte märker så stor skillnad mellan en 36:a och en 38:a?

    Hihi, nej jag köpte den inte till mig själv, jag passade inte alls i den (stilmässigt). Men den var jättesöt och jag tror att den blir jättebra till din kjol.

  • Ore

    BS: Usch vad tråkigt med katten... Kram till er alla, och särskilt till Iris. Annars blev jag väldigt glad när jag läste om Iris solstrålehumör - Härligt för er båda två! Passa på och njuuuuut!

    Snaily: Men ååååh, vilken söt valp. Nästan så... Näää, kanske inte ändå (om jag ska ha katt vill maken ha hund, men han erkänner villigt att det är jag som får ta hand om den, det är ju jag som är ute och springer stup i kvarten, enligt honom...)

    Utekatter: Vi har alltid haft utekatt hemma hos mina föräldrar, men de bor ju mitt ute på landet, med små grusvägar runt omkring. Vi har haft en katt som blivit överkörd, vad jag minns. Det var inte helt oväntat, denna katt var rädd för bilar, det yttrade sig dock i att hon kröp ihop när det kom en bil... Vi har också haft en katt som flyttat. Denne lilla krabat (Mia) gillade inte barn, och flyttade helt enkelt till ett barnfritt hem, drygt 2 km bort. De som hittade henne tog hand om henne, och kallade henne Mia. Vi lät henne stanna där, det var nog meningen tyckte mamma...

    Izzie: Kul att höra från dig! Låter som det är fullt upp för dig, glöm inte att njuta av vårvärmen litet också Fast med grillfest så låter det som att du hinner det med...
    Jag fick lägga ner träningar och tävlingar, när lillasyster gav mig stryk löpmässigt så visste jag att det var kört. Så nu har jag haft uppehåll ett tag, för att hinna vänja mig vid tanken på att jag måste träna långsammare. Har inte varit så sugen på att springa när jag mår illa heller. Men jag ska komma igång igen, fast lugnare. Har en tävling kvar i mitten på juni, men det är en grej med jobbet, så det spelar inte dem någon roll om jag går/joggar, jag lär nog briljera i mitt lag i alla fall...

    I övrigt så är det nästan freeeedaaaag!!!!

  • Tinga

    Telis - ja, som jag fattat det är 38:a och M samma sak. Fast jag hoppas verkligen att den blir bra, för jag hatar kläder som sitter löst/flaggar osv när de inte ska. Annars får jag väl ringa runt till återförsäljarna här i närheten och se om någon av dem har den i rätt storlek.

  • Telis

    Tinga, jag hoppas att det blir bra! Ibland funkar det inte med nätshopping men ibland blir det en riktig fullträff.

  • nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2009-04-30 09:47:52 följande:
    nenne, en anledning till att ha långt hår, eller hur.
    ja, hahaha bland annat. mitt hår växer som på en igelkott - rrrrätt ut
  • Telis

    Nej, nu måste jag göra min sjukgymnastisk, duscha och försöka ta mig ut i det fina vädret.

    på alla så länge!

  • nennesjuttioåtta

    Snaily
    men halledudanemej vilken söt liten prinskorv!!!! AAAAAAWW!!! *kär*

  • Lapinette

    Min chef kom precis in med en liten Pol Roger ! Trevligt, trevligt!

  • Lady o Lufsen
    Lapinette skrev 2009-04-30 11:36:32 följande:
    Min chef kom precis in med en liten Pol Roger ! Trevligt, trevligt!
    Men???? Vad jobbar du med som har en sån bra och snäll chef...för Champagnen var väl till dig, eller?
Svar på tråden Livets stora och små frågor