• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    BS, stora tröstkramar för katten, usch vad sorgligt!

    BS igen, min sjukgymnast säger att det är normalt att ha *lite* ont efter en behandling eller att man känner sig stel osv. Men det viktigaste är hur länge det sitter i, om det bara är på kvällen efter behandlingen så är det helt okej, har man ont i flera dagar efter en behandling så har dom tagit i för mycket och det är inte bra.

    Snaily, ooooooooo vilken liten trött korv!! Jag vill också haaaaaaaa!!

  • Telis

    Och jag är ledig idag - wiiiiii!!!

    Fast jag måste ta mig in till city till optikern och be dom fixa mina nya glasögon som jag hämtade igår. Jag var så korkad att jag aldrig kollade i affären hur dom satt (optikern gjorde ju det så jag trodde att det var okej) och när jag kom hem såg jag i spegeln att dom sitter precis hur snett som helst.

  • nennesjuttioåtta

    Telis
    gött med fridag! Friiiidaaaaag! Men örligt, FINNS det något fulare än sneda glasögon?!? HAHAHAHAAHHA man ser ju helt pajjad ut. In och skäll!

  • Lapinette

    Jösses tjejer vad ni skrev igår kväll!

    Snaily - åhhh vilken söt valp. Vill också ha! Gällande det där "sprut"fenomenet så har jag sett något liknande i Frankrike men då vi var där på sommaren så sprutade det inte fullt lika mycket.

    Izzie - kul att se dig här inne ! Jo, min cykel är fullkomligt normal igen. Hade bara en konstig mens nu i helgen med värk och massor av blod.

    Frullan - ska väl tillägga att jag inte har ringt och förvarnat hos CvL gällande FET än eller pratat med min akup. Så helt spikat är det inte.

    BS - vad trist med Rasmus! Är så jäkla blödig när det gäller djur så jag tror inte jag skulle klara av att ha en utekatt.

    Sweet - skoj att du har tid att vara här inne igen!

  • Lapinette

    Telis - tjusigt med snea glasögon?! Kanske är glasögonen raka och du sne ? ... eller och förmodligen så var optikern lite sne när han fixade iordning dem på dig?!

  • Telis

    Jo glasögonen är nog raka, jag tror det är mina öron som sitter snett faktiskt.

  • nennesjuttioåtta

    Telis
    jag har samma ... fenomen! Mina öron sitter inte i lod med varandra. *viftar med öronen*

  • Tinga

    Liten ? åh vad skönt att operationen nu är avklarad och, vad det verkar, med gott resultat. Kul! Då kan du frossa i snygga solglasögon nu.

    Telis ? gulle dig som försökte hitta toppen i alla fall! Nu har jag lyckats beställa den på nätet (hittade den länken också, som du hittade Grodan, men tack ändå ), så jag hoppas att det faller väl ut. Där jag beställde fanns den i strl M, och jag tror att det blir lagom till mig, utifrån vad jag läst mig till om Odd Mollys storlekar.

    Oj, nu har jag läst lite till i tråden, och insett att jag kanske beställt en för stor blus! Jag läste på någon sida att modellen som var fotograferad var 165 cm lång och vägde 50 kg och hade en small på sig, så då tänkte jag att jag som väger runt 7 kg mer borde behöva medium. Jaja, jag får väl prova och se; passar den inte så får jag skicka tillbaka den, fast det tråkiga är att de inte hade den i small där jag beställde. Du blev inte så sugen på en sådan blus att du köpte den, när du nu provat?

    Kul att höra från flera av er att ni gillar min kjol. Nu kanske jag kan våga mig på att berätta att den är av märket Kriss Sweden, som enligt mig är värsta tantmärket. (Vet inte ens hur du skulle beskriva det, Muggles, som tycker att Mexx är tantigt! ) Jag råkade i alla fall se den i fönstret i deras butik i höstas och eftersom det stod mitt namn på den var det bara att gå in och köpa den.

    BS ? usch, vad besvärligt det verkar med din rygg. Hoppas att läkaren har något smart att komma med. Kram!

    Och när jag nu läst lite till vill jag ge en extra kram för Rasmus skull.

    Kängu ? kul att kunna vara till nytta, eller hur man nu ska se det! (Kanske inte för din plånbok? )

    Snaily ? det ger ju islandskänsla med den där ?fontänen? du har på bild. Och vilken söt vovve!

Svar på tråden Livets stora och små frågor