• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Vi och Iris trivs förresten jättebra på dagis. Remissen för de där blodproverna vi skulle ta blev liggande, hon är ju bara sjuk jämt. Hon har i alla fall gått ner lite i vikt så det är ju bra eftersom hon också skjuter iväg på längden.

  • snaily

    Sorgligt slut på en fram tills dess bra dag då BS... STOR klyscha, men lät som han dog ganska snabbt? I så fall skönt för honom att han inte hann lida så länge...

    Nu slutar jag spamma tråden med friluftsinlägg, för idag iaf! Gonatt!

  • Izzie

    Hej svejs i tråden!

    Borde verkligen gå och lägga mig, men kände att jag ville titta in åtminstone en kortis, så ni inte tror att jag glömt bort er...

    Har det superintensivt på jobbet just nu och på hemmafronten har det varit fullt upp med kalasande (och allt som hör till, städning, handling, matlagning) och inskolning av M på dagis.

    Men jag mår toppen annars. Tack gulliga Ore som frågade efter mig! Du är söt du! Hur mår du nu? Vilken vecka? Hur har det gtt med träningar och tävlingar?

    BS - Så fruktansvärt med er lilla katt! Usch så tråkigt. Stackars er och stackars Iris. Skickar jättekram!

    Liten - Har bara hunnit skumma sidorna, men det verkar som du tagit mod till dig och gjort operationen trots allt! Vad kul! Nu var du modig tycker jag! Hur har det gått? Ser du nåt?

    AM - Har även lyckats snappa upp att lillplutten tittat ut! GRATTIS!!! Så roligt! Det känns som det var längesen jag läste en förlossningsberättelse nu, ska bli jätteintressant att läsa din! Hur gick det annars? Blevb kejsarsnitt, igångsättning eller naturlig vaginal förlossning?

    Blivande - Herregud vilken grej! Grattis! Måste vara jätteskönt att veta att ni är på banan igen Hur kom det sig att det blev så mycket inflammationer? Är det vanligt?
    Hursomhelst jättekul att ni slapp dra igång alla behandlingar och faktiskt att få en nystart alldeles på egen hand! Lycka till nu!

    Nenne - Hur går det för dig? Har ni dragit igång ivf nu?

    Lappis - Har sett jättehärliga bilder från er senaste resta på FB. Såg verkligen skönt ut! Hur är det med dig? Har din cykel kommit igång som vanligt igen nu?

    Nä, nu måste jag sova lite. Ska upp o jobba imorgon fm, sen är det grillparty med vännerna på kvällen!

    Det finns förstås en massa andra jag har frågor om med, men jag får återkomma.

    En riktigt stor vårkram till er alla!

  • snaily

    Godmorgon i tråden! Idag är det torsdag fast nästan freeeeedaaaaaaag!

    Har ÄNTLIGEN fått bilder skickade på vår valp! Lagt upp två i mitt galleri. Pööööööt va?

    Nu måste jag skynda till jobbet, ha en bra dag om vi inte hörs!

  • Liten med Mindre

    BS - Stora kramar! Fy så trist med kissen.

    Kramar även till Oms och Izzie som stressar på med vardagen.

    Snaily - jag har gjort Lasik (flik), femtosecond-varianten där de använder laser hela vägen. En lasikoperation kostar mellan 27 och 35 tusen.

  • Mrs  B

    Godmorgon!!!!!

    BS
    Skickar en stor kram till dig!!!!!
    En släkting till oss som vi umgås med mycket har alltid haft katter och det är lika sorgligt varje gång någon springer bort eller blir påkörd.

    Blivande
    Vilken solskenshistoria!!!!!
    Lycka till nu och kör hårt!

    Muggles
    VILKEN irriterande människa du jobbar med!!!!!

    Ore
    Ja, nu tycker jag vi har haft nog med sjukdomar.
    Grattis till ett tickande hjärta!!!!!

    Tinga
    Hoppas du hittar något som passar, inte alltid lätt att hitta kläder på beställning.
    Jag nätshoppar ibland men då oftast vardagskläder eller badkläder.
    Tycker också att det finns ett mycket större sortiment för tjejer än för killar när det gäller barnkläder.
    Max ÄLSKAR rött, så jag försöker köpa mycket av det, men lätt är det inte alltid.

  • Liten med Mindre

    MrsB- hoppas halsen kryar på sig. Vi har fått de flesta av Mindres kläder - och har rätt mycket rött till vår lilltjej. Hon är oftast helröd ute.

Svar på tråden Livets stora och små frågor