• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • bongen80
    SIAX skrev 2009-05-20 08:46:38 följande:
    bongen80: WOW! 11kg är ju jättebra! Vikten kan ju faktiskt variera från ena dagen till den andr. Fortsätt kämpa så kommer det där irriterande kilot att bli till ett minuskilo :)Idag har det varit stora mätardagen. Nu har jag gjort min första vecka med ren kur, och jag hade ingen aning om hur det hade gått. När jag vägde och mätte mig imorse så kunde jag inte tro mina ögon! Jag har fortfarande svårt att tro att det är sant men har kollat med en annan våg nu och det verkar stämma. Jag har gått ned FEM KILO på en vecka, och minskat 5 cm runt midjan! Imorse var jag redo att ge upp pga drömmar om mat inatt men nu jäklar, brudar! Nu är påsen min bästa vän igen :D Kram på er alla!
    Jo jag är nöjd med det jag gått ner hittills, men jag vill ju fortsätta o gå ner. Hur i hela världen bör ni er åt ni som går ner 3-5 kg/ vecka??? Jag tappade 2,3 första, 1,9 andra.....å här finns det massor att ta av. Jag Fattar det inte, jag fuskade inte en enda gång under de första rena veckorna. Nu äter jag kombinerat o har tappat 1 kg/ vecka senaste tiden. Hade hoppats på lite till innan sommarn.
    Tränar ni mycket också eller? Är de det som skiljer?
  • SIAX

    bongen80: Jag är själv väldigt förvånad. Har kört ren kur en gång tidigare och då gick jag ner lite mindre än 3kg. Jag förstår inte själv hur det är möjligt eftersom jag knappt rör på mig. Jag har nämligen brutit benet så jag hoppar på kryckor. Det blir inga långpromenader här inte. Min sköldkörtel producerar för lite hormon så jag äter en medicin som heter Levaxin. Min konsulent sa att de som äter Levaxin brukar få bra resultat med Cambridgekuren, med det är helt otroligt. Jag har gått och vägt mig igen för att kolla om det stämmer, och det är fortfarande -5kg. Idag är jag rastlös som bara den. Det ösregnar ute så jag måste hitta på något att göra inomhus. Det är tyvärr lite begränsat vad man kan hitta på när man går på kryckor, men skall försöka att dammsuga lite. Förresten, 1 kg i veckan är väl jättebra! Det är väl bara i början som kilona rasar? Jag tycker att du har varit jätteduktig! Fortsätt kämpa. Vi finns här för att peppa dig! :)

  • hujjedamejj

    Duschess! Jag har oxå levt syndigt i två dagar, men har dock kört igång igen och är inne på dag 3 på ren kur. Men jag ska som sig, köra tills på fredag den 5:e juni!!!

  • hujjedamejj

    Dag 3. Idag kan det nog bli min värsta dag. Känner mig orkeslös. Men fortfarande inte hungrig.

  • emmsingen5

    Jag tycker denna tråden är så himmla givande. Ingen annan i min omgivning förstår riktigt hur det är att bara äta soppor.
    Visst stöttar de en, men de kan inte riktigt förstå.
    Tycker det är så inspirerande och läsa om alla som gått ner och alla som kämpar och inte ger upp!!

    Idag är min 10.e dag renkur.. Och jag fick på mig mina smalisjeans imorse.. Mognarna är bäst tycker jag =)

    Igår var en riktigt bra dag, hur pigg som helst och upplevde den dära extra energin som de säger att man kan få under ren kur... Jädrar vad det blev välstädat där hemma, rensat och fint! Lagade även mat, fiskburgare som jag fryst in så jag kan ha när jag väl börjar äta och sen blev det även matlag till sambon. Han är duktigt på att laga mat själv... men som sagt, jag är lite konstig..Jag blir ännu mer peppad när jag är runt mat..Någon mer som känner så?

  • emmsingen5

    hejjedamejj- Kämpa på, dag tre är ju den värsta.. snart kommer det gå mycket lättare!!

  • Peppy

    slutet på dag 3! Det har gått jättebra. Jag har inte känt sug efter något direkt. så jag är rädd att suget ska komma imorgon. Jag har dessutom glömt min ck hemma (sover hos en kompis - ska jobba imorgon och röd dag = ingen buss klockan 6!) så jag funderar på vad jag ska äta imorgon till frukost innan jag kommer hem och kan ta min ck. Några ägg kanske? Jag tror inte jag kommer vara hungrig, men något måste jag ju äta.. få se hur jag gör. Känns dumt med tanke på att dag 3 är över och jag kanske har hamnat i ketos. Fast om jag inte äter kolhydrater bordet det egentligen inte vara nån fara..

    ni är jätteduktiga allihopa! kämpa på!

  • bambibloggagratisse

    Dag 17 av 21 och jag har kollat på en massa recept på vad jag ska äta sen så nu kurrar det i magen och jag kan inte sluta tänka på mat.

    Jag funderar på antingen GI eller LCHF, någon som har några åsikter om dessa dieter?

    bambi.blogg.se

  • SIAX

    God kväll! Då var 7:e dagen avklarad. Skönt! Jag håller med emmsingen5 om att det ger så mycket att skriva här.

    Jag har stöd från nära och kära, men ni har ju verkligen koll på vilket slit det är. Ni förstår varför jag inte kan ta ens en liiiten liiiten bit av något när det bjuds. Det kan några (äldre) i min omgivning ha lite svårt för att förstå. -En enda liten bit kan ju inte skada!?! Jag brukar svara att det är den där enda biten som ställer till det för för mig eftersom jag tackar ja till den biten alldeles för ofta.

    Imorgon så skall jag få hem en gäst på förmiddagen, och jag har ingen aning om vad jag skall bjuda henne på. Hon har kämpat med påsar sedan i oktober och hon har gått ner ca 30kg! Så himla duktig! Det var hon som fick mig att ta steget att ta itu med eländet denna gång. Tror att jag skall bjuda på lite småplock, tex kallrökt skinka, ägg, räkor, fetaost... Det borde väl vara både gott och nyttigt? Om jag inte skall slänga till henne en påse då... Jag skall i alla fall hålla mig till min påse :)

  • hujjedamejj

    Nej. jag tycker inte att du ska göra det. kan pajja allt precis som du sa!


    Peppy skrev 2009-05-20 20:51:38 följande:
    slutet på dag 3! Det har gått jättebra. Jag har inte känt sug efter något direkt. så jag är rädd att suget ska komma imorgon. Jag har dessutom glömt min ck hemma (sover hos en kompis - ska jobba imorgon och röd dag = ingen buss klockan 6!) så jag funderar på vad jag ska äta imorgon till frukost innan jag kommer hem och kan ta min ck. Några ägg kanske? Jag tror inte jag kommer vara hungrig, men något måste jag ju äta.. få se hur jag gör. Känns dumt med tanke på att dag 3 är över och jag kanske har hamnat i ketos. Fast om jag inte äter kolhydrater bordet det egentligen inte vara nån fara..ni är jätteduktiga allihopa! kämpa på!
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!