• Tx2

    Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!

    I år gifter vi oss! Wehii!

    MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

    MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

    JUNI
    18: Stella2009, Grekland

    AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

    OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

    DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

    Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3370114.html

    Gamla trådar:
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html
    tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224370.html

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!
  • Tx2

    Håll tummarna Angelican för en viss leverans av en tårttopp Förhoppningvis har jag info i slutet på veckan.

  • Äntligen 090822

    tjohooooo


    Tx2 skrev 2009-04-22 15:44:28 följande:
    Håll tummarna Angelican för en viss leverans av en tårttopp Förhoppningvis har jag info i slutet på veckan.
  • Teapot

    Tx2, verkligen räserfart med ringarna Kuuuul!!! 10 dagar, herregud, nästan imorgon ju!

    baver, skönt att få ha sett bilder på klänningen och att paniken lagt sig lite.

    Angelica, grattis till 4-månadsgränsen

    Vi har träffat cateringen ikväll. Otroligt tillmötesgående och trevliga och dessutom rabattglada! Känns himla stabilt och bra Han skulle tillome jaga serveringspersonal åt oss!!! Mycket bröllop har det varit nu i dagarna, synd att vi har 8 månader kvar!!!

  • Tx2

    Vad bra att det gick så bra med catering-träffen Teapot!
    Och rätt som det är så är det bara ett halvår var och sedan tre månader och sedan 10 dagar o sen är ni gifta!

    Nu har vi träffat vår vf. Gick jättebra. Haha, han berömde texterna och tyckte att det var väldigt bra. Synd att jag inte kan ta åt mig då jag hittat dem på bt. Måste dock lägga till handslaget och den högtidligare varianten av tager du.

  • SweetSun

    måste man ha med handslaget? det ingår väl bara i den långa versionen..?

  • Tx2

    Kan inte det där men eftersom vi har en längre cermoni så är det kanske rimligt att det är den långa versionen om det är i den handslaget ingår i..
    Det var väldigt viktigt för honom att vi beseglar det på det sättet i alla fall så då gör vi det. Så vi tar i hand efter att jag fått min ring. Tur att vi inte hade några vittnen, annars hade vi varit gifta nu

  • Tx2

    Kunde dock inte hitta i den nya förordningen som gäller från 1 maj något om handslaget men det är helt ok för mig att ta hand på löftena med T.

  • SweetSun

    jag tycker bara det känns lite som enn affärsuppgörelse med "ge varandra handen", men om han är så snäll och går med på våran ceremoni, så får väl vi ge varandra handen då..

  • molly10

    Ska vara lite On Topic för ovanlighetens skull, idag är min klänning klar på kemtvätten. Har dock lite svårt att få den provad hemma eftersom K absolut inte vill se den eller mig innan dagen D. Får väl fråga någon granne om de kan knäppa upp mig, undrar om jag ska fråga den alkoholiserade Ungraren eller tvåbarnsmamman och förskoleläraren. Tror jag tar den senare.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!