• Red Scarlet

    Sluta röka??

    Är det några fler blivande brudar (eller kanske redan blivna brudar) som försöker sluta röka? Jag har bestämt mig för att bli rökfri till mitt bröllop om 9veckor och det är så svååårt!

    Kan vi inte stötta varandra och ge varandra tips på hur man lättare lyckas?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 19:06
    TS har varit rökfri i två veckor nu! ;D

  • Svar på tråden Sluta röka??
  • Svanboet

    Njae - var inte skeptiskt till allt. Det finns många kemikalier som kan tränga in genom huden och nikotin är en sådan. Visst är många av anitrynk-krämerna inte säkert så effektiva som sägs i reklamen men vissa substanser som sagt... De som hävdar att de kan gå in i cellerna däremot - akta dig för dem

    Red Scarlet skrev 2009-04-12 11:14:29 följande:


    Hehe det kanske inte är så kul att stå i brudklänning med plåsterutslag över hela armarna menar du? Smart tänkt ;DJag vet inte vad det är men plåster känns som placebo-effekt för mig.. jag är misstänksam till allt som ska verka genom huden, typ antirynkkräm, alvedongel osv.. o_O
  • Red Scarlet
    Svanboet skrev 2009-04-12 11:18:00 följande:
    Njae - var inte skeptiskt till allt. Det finns många kemikalier som kan tränga in genom huden och nikotin är en sådan. Visst är många av anitrynk-krämerna inte säkert så effektiva som sägs i reklamen men vissa substanser som sagt... De som hävdar att de kan gå in i cellerna däremot - akta dig för dem Red Scarlet skrev 2009-04-12 11:14:29 följande:
    Hahah ja när depratar om att krämen tränger in hela vägen till cellerna eller när det räcker med att smörja in sig med en kräm för att fettet ska rinna av en och dylikt - då slutar jag lyssna ;)
  • hujjedamejj

    Jag slutade för 5 veckor sen. Det går kanon.
    Ett tips som jag fick var att bli medlem gratis i rökfri.com
    Sen att registrera mig i betapet.se, kan fördriva många timmar =)
    Men sen det bästa tipset jag har till dig läs Allen Carr´s sluta röka-bok. Jag lovar dig efter sista sidan kommer du aldrig mer vilja ha cigg. DET FUNKAR verkligen!!
    Du får röka medans du läser boken.

    Annars så går du över till nikotinhjälpmedel i början. Det gjorde jag. Jag gillar Zonnic munspray, billig i längden och ger snabb och bra effekt!

  • Red Scarlet
    hujjedamejj skrev 2009-04-20 18:47:50 följande:
    Jag slutade för 5 veckor sen. Det går kanon. Ett tips som jag fick var att bli medlem gratis i rökfri.com Sen att registrera mig i betapet.se, kan fördriva många timmar =)Men sen det bästa tipset jag har till dig läs Allen Carr´s sluta röka-bok. Jag lovar dig efter sista sidan kommer du aldrig mer vilja ha cigg. DET FUNKAR verkligen!!Du får röka medans du läser boken.Annars så går du över till nikotinhjälpmedel i början. Det gjorde jag. Jag gillar Zonnic munspray, billig i längden och ger snabb och bra effekt!
    Åh vad duktig du är! Jag har varit utan nu i TVÅ veckor och känner mig typ världsbäst haha.. men då har jag inte tagit några hjälpmedel alls, det funkar inget bra för mig med sådant. Det är själva tankesättet som ska bort ur huvudet, själva nikotinet klarar jag mig nog utan nu.

    Jasså är hans bok bra?? Jag har alltid tänkt att man inte kan sluta röka med hjälp av en BOK.. men kanske ska testa det då! Tack för tipset!
  • Red Scarlet

    Ett annat tips är att verkligen berätta det för många, först ville jag inte berätta det för någon men sedan när det gått en vecka och jag började bli säker på att jag skulle klara det började jag säga det till folk. Har sagt det de två ggr jag varit ute och festat nu och alla har varit stöttande och gått undan och rökt eller iaf inte uppmuntrat mig till att röka.

    När man till och med har berättat det för sina grannar som brukar stå och vinka åt en från sin balkong blir det liksom lite skämmigt att ställa sig där ute igen och ha 'misslyckats'. Alla kommer ju att se det.. haha..så lite extra boost att faktiskt bita ihop och klara av det ;)

  • hujjedamejj

    BRA!!! Vad duktig du är!! Men du måste läsa boken!!! Den får dig att förstå varför du röker, och varför det är så svårt att sluta.

  • Red Scarlet
    hujjedamejj skrev 2009-04-20 20:24:44 följande:
    BRA!!! Vad duktig du är!! Men du måste läsa boken!!! Den får dig att förstå varför du röker, och varför det är så svårt att sluta.
    hah jag ska göra det! Men vilken bok hade du, den som heter "Äntligen icke-rökare! - det enkla sättet att sluta"
    eller
    "Äntligen icke-rökare för kvinnor : den revolutionerande metoden som hjälper dig att sluta röka - för gott"

    Han verkar nämligen ha gjort minst två..:7
  • Red Scarlet

    Nu har jag iaf reserverat båda två på biblioteket, så om några dagar får jag låna dem. Gratis är bra! :D

  • hujjedamejj

    Åh, vad glad jag blir!! =) Du kommer INTE att ångra dig. Jag hade slutat röka när jag började läsa boken och åt bara nikotintuggummin, men efter halva boken så slutade jag med dom med!! Lycka till och låt mig få veta vad du tycker! =)

  • Red Scarlet

    hujjedamejj: Jag ska absolut berätta vad jag tycker sen! Det blir nog jättebra!

    Hehe lite roligt föresten..jag läste recensioner på Adlibris för den rosa boken, en tjej hade skrivit så här:

    "ÄNTLIGEN! =D
    Efter 23 år som rökare har jag äntligen gjort mig kvitt den lasten! Min man - icke-snusare numera - läste den blåa boken och tillsammans har vi sparat tillsammans de närmsta 40 åren ca 1,2 miljoner kr! Det var den lilla vinstlotten det! Den stora var vår hälsa! Det var så enkelt - redan från första dagen var jag icke-rökare och kommer att vara det resten av mitt liv! Håller mig till de enkla o få "reglerna" så jag inte ska hamna i klaveret igen! Jag hoppas alla i hela världen kommer läsa denna bok - nikotinist eller inte - den skapar förståelse och den gör att vi kan begrava tobaksindustrin! Tackar denna bok för mitt liv! =)
    av T Sahlén, Kiruna, 2009-02-25"

    Det låter ju hur bra som helst. Och det var lite därför jag beställde efter den blå boken också, tänkte att min kära fästman skulle kunna läsa den och försöka göra sig av med sitt snusande. Han ser helt livrädd ut när jag frågar om han funderar på att sluta, han vill gärna men tror inte att han klarar av det. Killar är ynkliga, men han kanske blir peppad av boken! ;)

Svar på tråden Sluta röka??