• warren

    1 miljon steg på 10 veckor

    Hej!

    I morgon tänkte jag att jag skulle ta på mig stegräknaren och börja trampa. Samtidigt ska jag försöka i så stor utsträckning som möjligt dra ner på kakor, godis och glass.

    Om 12 veckor gifter jag mig och jag vill känna mig vacker på min stora dag. Därför sätter jag upp som mål att på 10 veckor gå 1 miljon steg. Det är knappt 15000 steg om dagen, dvs inget jätteprojekt.

    Någon som vill hänga på? Sen kan man gå in och peppa varandra när det känns tungt. Kom gärna med andra förslag på något enkelt och hälsosamt.

    kram

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-13 20:08
    1 vecka, 9 kvar. Kör hårt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 21:12
    Nu har halva tiden gått och det verkar som om alla har varit jätteduktiga. Kämpa på 5 veckor till så får se vem som först når miljonen.

  • Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor
  • Äntligen är det min tur

    Idag har jag köpt en ny stegräknare... JIPPIIII!!!!

    Men sen hmtade jag min nyservade cykel. Så då cyklade jag ist för o gå. Det betyder ju att jag missade massa steg juh Men jag rörde på mig iaf.

    Har alla ni börjat mot miljonen på rikigt?????

  • tonårsmorsa

    Gick ut en stund på kvällskvisten. Tänkte bara gå en liten stund för att komma över 15000. Men så kom jag in på en väg som jag inte riktigt visste vart den gick. Och nyfiken som jag är var jag ju tvungen att fortsätta för att ta reda på saken. Till slut kom jag fram till ett ställe där jag kände igen mig - och konstaterade att vägen inte alls ny för mig, jag hade bara aldrig gått där utan bara åkt bil. I alla fall så var jag rätt långt hemifrån men det var ju bara att vända och fortsätta gå om jag skulle komma hem igen. Känner mig rätt mör i benen så nu ska jag sätta mig i bastun och slappa. (Och stegräknaren stannade på 27692.)

    Äntligen: När du cyklar kan du fästa stegräknaren i strumpan. Det brukar funka.

  • Hubba

    Jag har insett att jag går inte alls så mycket på jobbet som jag har trott... och när jag jobbar långpass så bara orkar jag inte gå en långpromenad när jag kommer hem... så vissa dagar är det svårt att komma upp i några bra summor.... men idag har jag varit ute på en långpromenad och orkade till och med springa en lång sträcka vilket kändes jäkligt skönt...

  • Äntligen är det min tur

    Morsan--- BRAAA jobbat!!!! Då har du lite till godo!!!
    Ibland brukade jag göra så att jag gick iväg lååångt bort åt nåt håll tills jag blev trött. Sen måste man ju liksom hem iaf... så då va det ju bara o gå. Många steg blev det!!

    Nu ska jag cykla iväg till dagis med dottern sen ut o gå i spåret med en kompis. See yah!!

  • Äntligen är det min tur

    PUST!! Va jobbig de va o cykla i movind. Toksvettig.
    9000 steg iaf. Så idag e jag på G Lycklig.

  • september2009bröllop

    oj redan 9000 steg.. de är bra! Själv är man bara upp i 4200 men det är iaf 300 stegm er än vad jag gick totalt igår :-P

    OJ OJ OJ vad bra knatat tonårsmorsan nästan 28 000 steg.. Imponerad så de skriker om det här borta

  • passionsblomman

    Ca 14000 steg har jag idag. Nu måste jag köra på lite här...jag har ätit rätt bastant nu jämförelsevis ngra dagar, så ska det minska ngt framöver lär jag knata på...

    MEN jag kände att jag faktiskt behövde lite kolhydrater i systemet. Så det har fått bli lite fiberhavregrynsgröt, grovt fruktbröd m nötter och så. Vi åt köttsoppa med fläskpannkaka efter igår, och det var så jäkla GOTT så jag small nästan av.

    Idag ska vi äta sushi, för min mamma har aldrig ätit det!
    Så, ingen dietmat precis. Men god och bra mat iallafall tycker jag.

  • tonårsmorsa

    Idag har jag inte kommit upp i 2000 steg ens. Och ikväll ska vi till veterinären med katten, så det blir nog inte så mycket mer heller. Tror jag får "låna" lite från gårdagen.

  • passionsblomman

    Tur att du kan det...jag har minus på kontot!


    tonårsmorsa skrev 2009-05-07 16:58:17 följande:
    Idag har jag inte kommit upp i 2000 steg ens. Och ikväll ska vi till veterinären med katten, så det blir nog inte så mycket mer heller. Tror jag får "låna" lite från gårdagen.
  • tonårsmorsa

    Hur är det med kredit? Funkar det?


    passionsblomman skrev 2009-05-07 16:59:50 följande:
    Tur att du kan det...jag har minus på kontot!
Svar på tråden 1 miljon steg på 10 veckor