• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • TheD

    Jag har funderat på en sak, som ni kanske redan har tagit upp... Om man tycker om en kyrka som ligger hej åt andra hållet, kan man inte då flytta kyrkan närmare eftersom jag vill vigas där?!?!?!


    Kan väl inte vara så svårt. Alla har väl byggt lego...

  • Chicita
    TheD skrev 2012-03-30 16:42:28 följande:

    Jag har funderat på en sak, som ni kanske redan har tagit upp... Om man tycker om en kyrka som ligger hej åt andra hållet, kan man inte då flytta kyrkan närmare eftersom jag vill vigas där?!?!?!


    Kan väl inte vara så svårt. Alla har väl byggt lego...


    Självklart kan man flytta kyrkan.
    Det är brudens dag så en sån liten sak ska inte stå i vägen Skrattande 
  • TheD
    Chicita skrev 2012-03-30 16:47:31 följande:
    Självklart kan man flytta kyrkan.
    et är brudens dag så en sån liten sak ska inte stå i vägen Skrattande

    westminster abbey.... ;)

  • Soldemor
    TheD skrev 2012-03-30 16:42:28 följande:

    Jag har funderat på en sak, som ni kanske redan har tagit upp... Om man tycker om en kyrka som ligger hej åt andra hållet, kan man inte då flytta kyrkan närmare eftersom jag vill vigas där?!?!?!


    Kan väl inte vara så svårt. Alla har väl byggt lego...


    Det borde inte vara upphov till någon diskusison alls. Kan man flytta hela Kiruna är väl en kyrka inget problem!
  • Chicita
    Soldemor skrev 2012-04-03 08:55:26 följande:
    Det borde inte vara upphov till någon diskusison alls. Kan man flytta hela Kiruna är väl en kyrka inget problem!
    Precis... småpotatis ju.
  • Soldemor
    TheD skrev 2012-03-30 16:42:28 följande:

    Jag har funderat på en sak, som ni kanske redan har tagit upp... Om man tycker om en kyrka som ligger hej åt andra hållet, kan man inte då flytta kyrkan närmare eftersom jag vill vigas där?!?!?!


    Kan väl inte vara så svårt. Alla har väl byggt lego...


    Om de bråkar i aktuell församling så ta ner några experter från just Kiruna och debitera församlingen! Detta måste ji vara helt självkart! *indignerad*
  • Chicita

    Puffar lite på den här tråden. Det kommer så många bra tips och råd här Skrattande
    Bland annat det här med att man kan ha en stand-in-make om han inte passar in i färgtemat eller om han inte vill gifta sig i kyrkan eller något annat, det vet jag att många brudar inte känner till...

  • Kjell Präst
    Chicita skrev 2012-04-24 21:36:28 följande:
    Puffar lite på den här tråden. Det kommer så många bra tips och råd här Skrattande
    Bland annat det här med att man kan ha en stand-in-make om han inte passar in i färgtemat eller om han inte vill gifta sig i kyrkan eller något annat, det vet jag att många brudar inte känner till...
    Kan det vara möjligt att det inte är bekant?
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-04-25 04:06:53 följande:
    Kan det vara möjligt att det inte är bekant?
    Ja så sent som förra veckan så åt jag lunch med en blivande brud som inte hade en aning om detta.
    Hon skulle gärna ha bokat en stand in under vigseln, men nu var det för sent. Dom hade gjort andra arrangemang istället... 
  • Chicita

    Förresten så tänkte jag på det här med brudköpet som ju ingår i brudöverlämningen...

    Vi fick inget kvitto av prästen.
    Borde det inte vara prästens jobb att skriva ut ett sånt?
     

Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?