• Morr

gå med blivande maken i kyrkan?

Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

• Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Chicita
    Soldemor skrev 2012-02-21 12:23:34 följande:
    Hade nog kunnat tänka mig att ha UllaBella som vigselförrättare på borglig vigsel, kan tänka mig det vigseltalet! Fast bara om Skumberg hade varit med - och så klart tullaren, tull tull!
    Och istället för bröllopstårta så måste man ju självklart ha Daenska Chockolääädebrrööd Solig
  • Kjell Präst
    Chicita skrev 2012-02-21 12:29:19 följande:
    Och istället för bröllopstårta så måste man ju självklart ha Daenska Chockolääädebrrööd Solig
    Jag tror att man gör så i Köpenhamn. Man kastar dessutom gärna wienerbröd på brudparet efter vigseln. Men ikke med guuuult i mitten! Paa fjernsyn!
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-02-21 12:31:33 följande:
    Jag tror att man gör så i Köpenhamn. Man kastar dessutom gärna wienerbröd på brudparet efter vigseln. Men ikke med guuuult i mitten! Paa fjernsyn!
    Jamen danskarna är ju lite konstiga också Oskyldig
    Om man beställer en korv med bröd så kan man få korven på en servett bredvid brödet istället för i...
  • Soldemor
    Chicita skrev 2012-02-21 12:34:55 följande:
    Jamen danskarna är ju lite konstiga också Oskyldig
    Om man beställer en korv med bröd så kan man få korven på en servett bredvid brödet istället för i...
    Ja, det är ju korv med bröd, precis som du säger!
  • Chicita
    Soldemor skrev 2012-02-21 13:22:23 följande:
    Ja, det är ju korv med bröd, precis som du säger!
    Jamen inte behöver vi specificera att man ska ha korv i bröd här i Sverige? Det förstår väl varenda korvgubbe att man inte vill ha korven på en servett utan i korvbrödet? Förvånad
  • Soldemor
    Chicita skrev 2012-02-21 13:29:36 följande:
    Jamen inte behöver vi specificera att man ska ha korv i bröd här i Sverige? Det förstår väl varenda korvgubbe att man inte vill ha korven på en servett utan i korvbrödet? Förvånad
    Nu gällde detta Danmark, ordning i sakfrågan!

Sedan är det ju faktiskt deras matematik också, eller sätt att säga siffror! Har jag problem när jag är på utställning i detta land och det ropas ut burnummer? Typ ja.
  • Chicita
    Soldemor skrev 2012-02-21 13:44:51 följande:
    Nu gällde detta Danmark, ordning i sakfrågan!

Sedan är det ju faktiskt deras matematik också, eller sätt att säga siffror! Har jag problem när jag är på utställning i detta land och det ropas ut burnummer? Typ ja.
    Jo men principen var att dom är konstiga i Danmark ju - så då kan man ju jämföra med Svenska korvgubbar som alltså måste vara mycket smartare Flört

Ja alla som inte gör som vi gör och säger är knepiga ju. Sverige är ju världens mittpunkt, det vet väl alla Förvånad
  • Soldemor

Oh ja, det är en himla tur att vi är som vi är! Kul också att vi är världsledande trendsättare när det gäller bröllop!

• Chicita
    Soldemor skrev 2012-02-21 13:57:48 följande:
    Oh ja, det är en himla tur att vi är som vi är! Kul också att vi är världsledande trendsättare när det gäller bröllop!
    Ja verkligen Skrattande
  • Chicita

Puffar upp den här mycket informativa tråden igen.
    Man lär sig något nytt varje dag. Och genom att läsa denna tråd så kan man lära sig väldigt mycket...

... bland annat att man kan få ont i magen om man skrattar väldigt mycket Glad

Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?