• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2012-02-21 10:52:43 följande:
    Där borde ni absolut krävt ombyggnad av kyrkan!!
    Självklart, på samma sätt som man förstås har rätt att kräva ombyggnad av prästen om han/hon på något vis förstör det visuella intrycket, eller tar för stor plats i körkan.
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-02-21 11:30:31 följande:
    Självklart, på samma sätt som man förstås har rätt att kräva ombyggnad av prästen om han/hon på något vis förstör det visuella intrycket, eller tar för stor plats i körkan.
    Aha... då hade vi alltså kunnat begära att vår präst skulle förlängas?
    Hon var nämligen lite för kort för att ha de prästkläder som dom rekommenderade för en medeltidsvigsel Förvånad
  • Kjell Präst
    Chicita skrev 2012-02-21 11:36:34 följande:
    Aha... då hade vi alltså kunnat begära att vår präst skulle förlängas?
    Hon var nämligen lite för kort för att ha de prästkläder som dom rekommenderade för en medeltidsvigsel Förvånad
    Självklart. Det är ju ER dag, en för kort präst får ju inte förstöra den! För övrigt är det här med korta präster inte en svensk tradition utan kommer från amerikanska filmer. 
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-02-21 11:39:45 följande:
    Självklart. Det är ju ER dag, en för kort präst får ju inte förstöra den! För övrigt är det här med korta präster inte en svensk tradition utan kommer från amerikanska filmer. 
    Nejmen... fick vi en amerikanskinspirerad präst Förvånad
    Det var alltså därför som hon inte hade något emot brudöverlämning... Ahaa... Nu förstår jag
  • Norrskensflamman
    Chicita skrev 2012-02-21 11:41:55 följande:
    Nejmen... fick vi en amerikanskinspirerad präst Förvånad
    Det var alltså därför som hon inte hade något emot brudöverlämning... Ahaa... Nu förstår jag
  • annapanna88
    Kjell Präst skrev 2012-02-20 13:52:18 följande:
    Frågan är om inte Ture bara lånar ut sin till borgerliga vigslar, jag tycker mig ha läst det i någon bröllopstidning. Dock har ju Bamse också en flygande matta. Den kanske kan funka!
    Just det, det hade jag glömt. Får ta och se om jag kan hitta Bamses telefonnummer då :)
  • Soldemor
    Kjell Präst skrev 2012-02-21 11:30:31 följande:
    Självklart, på samma sätt som man förstås har rätt att kräva ombyggnad av prästen om han/hon på något vis förstör det visuella intrycket, eller tar för stor plats i körkan.
    Är det brudparet, prästen själv eller församlingen som betalar ombyggnaden?
  • Chicita
    annapanna88 skrev 2012-02-21 12:08:52 följande:
    Just det, det hade jag glömt. Får ta och se om jag kan hitta Bamses telefonnummer då :)
    Var inte det 88888?

    Nej vänta... det var till Solstollarna och UllaBella (sekreteraren)
  • Soldemor

    Hade nog kunnat tänka mig att ha UllaBella som vigselförrättare på borglig vigsel, kan tänka mig det vigseltalet! Fast bara om Skumberg hade varit med - och så klart tullaren, tull tull!

  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2012-02-21 12:18:33 följande:
    Är det brudparet, prästen själv eller församlingen som betalar ombyggnaden?
    Det clearas mellan församlingarna. Typ.
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?