• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Kjell Präst

    Ofta när man har kyrklig skilsmässa så används exmaken till att kasta på gästerna, istället för ris alltså. Brukar vara väldigt uppskattat. Eller inte så väldigt kanske.

  • Aniara4
    Kjell Präst skrev 2012-02-17 13:31:28 följande:
    Ofta när man har kyrklig skilsmässa så används exmaken till att kasta på gästerna, istället för ris alltså. Brukar vara väldigt uppskattat. Eller inte så väldigt kanske.
    Aha, jag trodde det var gästerna som kastade ägg på exmaken. Har hört att man även kan låta de grekiska bärarna spotta vindruvskärnor på honom. Och på nya frun när hon hänger på korset.
  • Chicita
    Kjell Präst skrev 2012-02-17 13:31:28 följande:
    Ofta när man har kyrklig skilsmässa så används exmaken till att kasta på gästerna, istället för ris alltså. Brukar vara väldigt uppskattat. Eller inte så väldigt kanske.
    Kan man inte kasta gästerna på exmaken istället? Och så får man se hur han klarar av att slingra sig ur den härvan sen {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Kjell Präst
    Chicita skrev 2012-02-17 13:38:31 följande:
    Kan man inte kasta gästerna på exmaken istället? Och så får man se hur han klarar av att slingra sig ur den härvan sen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag tror man brukar göra så i "frikyrkan" men jag vet inte. Vid en borgerlig skilsmässa går det ju bra för där gör man ju hur man vill.
  • Norrskensflamman
    Kjell Präst skrev 2012-02-17 13:55:16 följande:
    Jag tror man brukar göra så i "frikyrkan" men jag vet inte. Vid en borgerlig skilsmässa går det ju bra för där gör man ju hur man vill.


    Men nu är det så att jag vill ha min skilsmässa i KYRKAN, för det är så fin lokal och stämningsfullt  och så...  Varför ska jag måsta ha en "borgelig" skilsmässa?! Det är ju min dag för sjutton!!! *Hrmpf*
  • TheD
    Chicita skrev 2012-02-17 11:22:42 följande:
    Kan inte hon avlösa Krister en stund? Måste ju vara jobbigt att hänga där på korset hela dagarna. Han skulle väl kunna vara med och uppvakta dig? Jag menar... vavavoom... har du sett magmusklerna på honom? FörvånadOskyldig
    Hahahaha!
  • Aniara4
    TheD skrev 2012-02-17 15:02:22 följande:
    Jag skulle lägga min röst på att hänga upp den s.k svärmodern ;)
    Ja, hon får skylla sig själv när hon svär i kyrkan! Mycket får man göra i kyrkan (tydligen!), men svära i kyrkan, där går gränsen. Så upp med den jävla svärmodern bara!
  • Kjell Präst

    Vid borliga skilsmässor har jag hört att "cermonin" kan utformas så att den blir hur lång man vill, och jag tror att det är tillåtet att ha vissa kyrkliga inslag även där. De brunbrända pojkarna skulle säkert fungera tex- men självklart kan inte den borjlia skilsmässoförrättaren säga "Pilutta dig amen" för det är ju förbehållet präster.


    Jag tror du kan få en trevlig skilsmässa även om du väljer en bårgli variant, du kan ju välja att vara på en herrgård eller kanske på stranden där de brunbrända pojkarna skulle göra sig bra. Eventuellt kan ni ju göra entré ur vattnet då, det skulle ju göra effekt. Ur en ubåt eller så. Fast jag vet inte så mycket om borrliga skilsmässor eftersom jag är präst.

  • Aleta
    Chicita skrev 2012-02-03 18:38:21 följande:
    Jamen soldemor sa ju att den senaste trenden var att man kastade kokt potatis och inte ris. Förvånad
    Så då borde det väl vara potatis i älgen om man går på det senaste inom bröllopstrender?
    Och det är väl klart att man vill ha det senaste?

    Och papegojor äter väl inte potatis, så då får man koka en skål ris vid sidan av till familjen papegoja väl?
    Det är knepigt det där med allergier Obestämd
    Sent ska syndaren vakna!
    Här har man varit borta ett tag och så blossar de allra viktigaste diskussionerna upp!

    Självklart äter papegojor potatis! Om den är kokt. I alla fall min, och det var han som var på tapeten i början av tråden, så han måste ändå anses som någon slags normpapegoja. 
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?