• Juli 2010

    ~*~ Vi med vinrött och vitt tema ~*~

    Fler än vi som kommer ha vinrött och vitt färgtema?

    Tänkte att vi kunde följas åt och kanske komma med tips och idéer.

  • Svar på tråden ~*~ Vi med vinrött och vitt tema ~*~
  • Juli 2010

    Mv85 - i och för sig inte... haha

    Venus08 - oj, då förstår jag att ni inte vill knyta lakan runt varje stol. Bara det kommer ju uppta en hel dag.

    Men jag tror ni kommer få det fint ändå, det är jag säker på.

  • anniv82

    Hej här är en till med vinrött som tema..
    Kommer att ha vitt,vinrött och guld..
    Vill bara säga att om någon skulle vilja ha överdrag på sina stolar så kan jag hyra ut...
    Jag bor i göteborg...
    Vi kommer att ha enkla knoppa lakan som dukar och sedan små glasskålar och värmenljus i där..Sedan bara vinröda rosblad runt ljusen..vi skall ha några fina små kristaller på rosenbladen också...
    Vit servis och vinröda servetter,antagligen med tryck..
    Kanske några buketter med rosr om jag kan få det billigt någonstsans..
    Men allt är inte bestämmt än.
    Skall göra en provdukning snar och se hur det blir..
    Vad tror ni???
    E tacksam för alla råd..

  • Jen75

    En fråga, ni som ska ha Ikeas knoppa-lakan som dukar blir de inte genomskinligt? Tunna lakan brukar ju vara så tunna så de oftast bruna borden syns väl igenom?

  • älskarlivet

    Vi gifter oss 13/6

    Juli 2010 skrev 2009-03-27 07:14:27 följande:


    vad mysigt. Det är nog så det kommer bli för oss också. Bara borden att pynta lite. Får veta det nu kring kl. 8 då vi ska boka både kyrka och lokal. När ska ni gifta er?
  • älskarlivet

    Den klänningen är riktigt snygg! Jag var inne på den från början också, men det blev en annan, men har inte fått den än! Jag beställde i butik.

    Min blivande kommer har frockcoat, med vinröd platsrong och vinröd näsduk.


    mammatilltvå skrev 2009-03-27 07:17:55 följande:
    Hejsan! Här är en till som ska ha detta tema!Vi gifter oss 22/8.Min vackra vit/vinröda klänning kom på posten igår, är så lycklig! Den satt perfekt och var precis som jag tänkt mig. Bild finns i mitt galleri.Tänkte höra vad ni ska ha på er, och hur ni ska matcha brudgummens klädsel med er?
  • Jen75

    Jag menar ju givetvis Billiga lakan brukar vara så tunna... ;)
    Ingen som vet?

  • MV85
    Jen75 skrev 2009-03-27 15:12:16 följande:
    Jag menar ju givetvis Billiga lakan brukar vara så tunna... ;)Ingen som vet?
    Ingen aning, men helt klart en poäng.. Du får prova o lägga ett på nått svart o se om det lyser igenom, i så fall går det ju lägga sån där billig vit väv under som en del pratar om i olika trådar... Blir säkert billigare än att köpa tjocka dukar i alla fall!
  • anniv82

    Hej igen..
    På tal om dukar så tänkte jag handla pappersdukar att lägga under..
    Dom brukar sälja ut det på öb och andra ställen ibland...
    Jag hoppas att det kommer att bli bra..
    E det någon här som är från gbg???
    Tänkte eftersöka en träff???

    Alltid kul att bolla ideer..

  • MV85
    anniv82 skrev 2009-03-27 16:41:07 följande:
    Hej igen.. På tal om dukar så tänkte jag handla pappersdukar att lägga under..Dom brukar sälja ut det på öb och andra ställen ibland...Jag hoppas att det kommer att bli bra..E det någon här som är från gbg???Tänkte eftersöka en träff???Alltid kul att bolla ideer..
    Kan oxå vara ett sätt ja
    Jag har inte funderat över det där "problemet" kan jag helt ärligt säga.
    Är så skönt att inte behöva fundera över sådant... Lyx med ställe där de fixar allt sånt åt en!

    Jag är inte från Gbg, men har inte jättelångt dit... 9 mil typ... Så beror på när, var o så... Men jag kan allt tänka mig att hänga på!
Svar på tråden ~*~ Vi med vinrött och vitt tema ~*~