• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

    jag känner en frisör som brukar klippa mig ibland, men hon kan inte göra några håruppsättningar, frågade till min bal om hon kunde göra det.

    jag är lite orolig att min farmor inte kommer att komma på vårat bröllop.
    Hon har en förmåga att ALLTID hoppa av eller inte dyka upp.
    Hon kom inte på studenterna, på födelsedagar kommer hon inte, även om klaset är i samma stad kommer hon inte.
    Nu känner jag att vårat bröllop ligger risigt till, även om hon älskar när vi får barn och förlovar oss och så , så hoppar hon ALLTID av och dyker inte upp.
    Farfar får nåsta alltid komma själv, för hon orkar inte komma.
    hon hittar alltid på att hon är sjuk, har ont eller har kompilkationer av någon med. som hon tar.

    Vad kan man göra?
    - behövde bara skriva av mig..

  • Steven och Johanna

    Hej alla blivande brudar! Någon som ska gifta sig i september nästa år?

  • FruHögstadius

    jag ska gifta mig i september. den 25 sept. för att vara exakt.

  • MV85

    Tjena brudar!
    Har varit borta från sidan i nästan 2 veckor så orkar INTE läsa ikapp allt som skrivits, utan ni får informera mig om allt viktigt som hänt!
    Här har i alla fall festlokalen spikats sedan sist, då m2b varit med på möte o tittat på den o godkänt

  • Fenixx

    välkommen alvastar och steven-johanna!

    FruH>> vad tråkigt att hon "smiter" ifrån högtider, annars så brukar ju sånt vara uppskattat. men nog inte så mycket man kan göra mer än att säga att ni hoppas väldigt mycket att hon kommer.

    får se hur våra äldsta släkt är och orkar komma då vi inte är i hemstaden.

  • FruHögstadius

    jo, jag kan förstå att om man är gammal och så att man inte orkar, men hon är inte ens 70 år än, nej jag får väl be min pappa tala vett med henne, hon behöver ju inte stanna över middagen om hon inte orkar vara kvar. Bara hon vill komma till vigseln är jag nöjd

    - hur tänker ni kring barn? , idag var det kalas för min syster som fyllde år tidigare i veckan och våra kusiner var där, de är 5 resp. 7 år gamla. Föräldrarna bryr sig inte om vad barnen gör, serverar inge fika till dem utan de får den som bjuder hjälpa barnen med och sedan får barnen gå från bordet och leka. Och sedan tittar man inte till barnen på över 2 timmar, utan min mamma fick springa upp och titta till vad det gjorde och en gång i red panik då hon hörde att barnen fick för sig att döda katten.

    Jag funderar på det kring bröllopet, om deras barn får följa med hur det kan spela av sig på alla andras barn, att de hittar på hyss under middagen eller så, efterom ingen kollar till dem.
    det är ändå mina kusiner, och mina andra kusiner kommer att få komma. Vad kan man hitta på till dessa barn att göra under festen, jag är klar med barnens festhäfte men jag har en känsla av att dessa pojkar kommer inte att sitta och pyssla utan springa runt och leka krig.

  • zorken19

    Hej allihop!

    Sambon och jag har bestämmt oss för att gifta oss nästa år. Lutar väl lite åt augusti. Men var börjar man med och när! Känns ju som en evighet kvar. Hur valde ni dag och månad och färger osv osv.

  • Krystal
    zorken19 skrev 2009-03-22 17:20:12 följande:
    Hej allihop!Sambon och jag har bestämmt oss för att gifta oss nästa år. Lutar väl lite åt augusti. Men var börjar man med och när! Känns ju som en evighet kvar. Hur valde ni dag och månad och färger osv osv.
    Vi har kollat in datumet 10 juli. Det var jag som förslog det datumet för det är i samband med att mina morbröder har sin åliga musikfestival, och då brukar många av dom jag skulle vilja bjuda på festen ändå här på semester.
    Sen färger har vi väl inte direkt bestämt, med det lutar nog att mörkrött, guld och vit som kommer att synas, då det är min m2b:s färger i släktvapnet...
  • MV85

    FruHögstadius: Det där med små kusiner känner jag igen dilemmat med, men vi har bestämt oss för att inte bjuda små sådana. Jag har 4 kusiner vi bjudet och han har 2, som vi inte bjuder då de är 1 och 8 år gamla..
    Vi har sagt barnfritt, o då gäller det även kusiner som är barn och syskonbarn i vårt fall.

    Zorken19: Vi valde efter när liljekonvaljerna blommar här omkring, vilket är månadsskiftet maj-juni.. blev då att vi valde sista helgen i maj o då blir lördagen den 29... Färger.. hmm ja, jag har bestämt att jag ska ha vinrött i klänningen och mörkröda rosor, så då var vinrött bestämt, vitt är obligatoriskt, o sedan blev det guld och silver för att "binda ihop" så att säga.
    Vi började med att leta lokaler och kyrka, fundera över präst som vi båda kan acceptera (vi kommer från helt olika tro så för vår del är det en fråga - det är det ju inte för alla) och sedan kolla runt på catering och kläder.. Där är vi nu... Lokal, präst, catering klart, kyrka och kläder under arbete...
    Välkommen hit o lycka till med planeringen!

  • Ananias

    idag har jag gjort första inköpet=) fniss o jag började garva på stan efter det då jag kom på vad jag gjort!
    Hittade SUPERFINA näbbklänningar till vår dotter + vår i magen som då kommer att vara kanske runt 10 mån...men jag tog plötsligt bara för givet utan att tänka att det blir en tös till så jag köpte en klänning till den med=) ha ha sen efter typ en timme slog det mig..jöss det kanske är en kille i magen ju=)
    men men ska på ul om en vecka..ska försöka se då...är det en kille så lämnar jag tillbaka =)

    vadå totalt hjärnsläpp...

    Bilden på den underbara söta kläningen finns i galleriet=)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6