• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • 28 Aug
    Ananias skrev 2009-03-15 22:24:41 följande:
    tror ni brudbutiker har ra som alla andra i slutet av sommaren ? tyänkte om man ska försöka göra kap då=)
    Förra året verkade de rea mitt på hösten, för de tar in nya kollektioner i sept-nov tydligen och då vill göra plats så då kommer jag vara ute i affärerna
  • EllaBellaG

    Jag blev också lite bseviken på programmet igår, lite rörigt och osammanhängande tyckte jag. Och så hakade jag upp mig på såna där småsaker, som att de gick ut och plockade grenar till festen. Fint, men aj vilka böter man skulle få om man inte plockar på egen mark!

    Likväl kommer jag nog sitta bänkad varje söndag hela våren

    Chenda86: Välkommen!

    28Aug- Bra tips! Ännu en fördel med att var ute i god tid!

  • pandis81

    Välkommen hit.
    Läste att ni planerade april. då ska vi också gifta oss. Vilket datum ska ni gifta er på??
    Och vart i sveriges avlånga land är ni någonstans?? eller vart kommer bröllopet att äga rum??


    chenda86 skrev 2009-03-15 22:36:39 följande:
    Hej!Nu har jag trillat in här. Planerar att gifta mig med min underbara fästman i april 2010! har läst lite av vad ni alla skrivit å kände att jag också får hänga med här! Inte för att jag har sådär jättemycket att säga just nu! :) Men hej i alla fall!
  • Fenixx

    ja man hade velat se mer inför när dem fixade ordning allt inför festen osv
    men kommer allt se dem andra avsnitten med om jag är hemma.
    perfekt att slappa till på en söndagkväll.

  • Bettertogether

    Det BLIR augusti 2010!!! :D m2b föreslog själv det när jag frågade honom igår (efter "vårt bröllop i era händer", förstås, som naturligt ledde in på samtalsämnet ;)). Datumet är lite oklart ännu..

  • rosesarered

    Jag tittade på vårt bröllop i era händer och det var väl sådär.


    Det jag störde mig på var budgeten. Har nämligen svårt att tro att hela budgeten verkligen räckte till allt. Jag menar detdär lilla dom köpte på panduro kan knappast ha varit hela dekoreringen. Det var ju både tält, gardiner, massvis med tyg, stolsöverdrag, stora lass med blommor etc.


    Det måste ju ha kostat en hel del! ingen annan som reagerade på det? fusk tycker jag{#lang_emotions_yell}


     


    annars var det ju bra, det blev riktigt fint bröllop


     


    faktiskt svärmor som tipsade oss om programmet, hon ringde till och med direkt efteråt för att höra vad vi tyckte..

  • workoutgirl

    ja bara alla blommorna i festlokalen måste ha kostat massor!

  • sarahkka76

    Dekorationerna ingick priset för hela festen. Men det är klart man fick inte se vad som kostar hur mkt och det är lite fuskigt, det blev jag också besviken på.

  • FruHögstadius

    jag fick ett sms av min svärmor efter programmet, hon tyckte att det var jättefint och längtade tillvårat bröllop. Min gubbe och svärfar däremot är inte så engagerade,. Gubben bryr sig inte så mycket, vill få han att fatta lite allvar att vi måste börja spara snart men han bryr sig inte, säger att han ska köpa massor till bilen etc etc...

    jag tyckte att programmet var helt ockej, det blev ju jättefint i lokalen, bra för oss runt uppsala hoppas på fler inspirerande program, ska också göra en växtvägg att ha bakom oss, det var superfint, sen med vita och orangea rosor..

  • maj2010

    Jag såg också programmet (och sambon suckade högt och försökte sno fjärrkontrollen). Tyckte det var lite rörigt och budgeten var ju totalt orealistisk! Det KAN inte ha blivit så billigt! Den upplysta baren i hörnet måste t.ex. ha kostat lite... Och hela scenen i klänningsbutiken kändes bara så fejkad. Men rätt underhållande och inspirerande var det ändå.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6