• didis

    VARFÖR gifter ni er?

    Ibland hör man i diskussionen att många tycker att äktenskapet har spelat ut sin roll idag. Då har de aldrig varit inne på BT!

    Några skäl till att gifta sig som jag stött på här på BT:

    - det är romantiskt
    - man vill visa släkten och världen att "det är vi två nu"
    - av juridiska skäl
    - det är tradition

    Så vad är skälet till att ni valt att gifta er? Och varför gör ni det just nu?

  • Svar på tråden VARFÖR gifter ni er?
  • MV85
    Aleta skrev 2009-03-07 18:19:38 följande:
    Riskfyllda liv! Nu drar du igång min fantasi här med spioner, bergsbestigare, rififikupper osv.
    hehehe snarare explosioner och bränder på jobbet
    Gasexplosion eller liknande är vardag på hans arbetsplats... som även kommer bli min...
  • Villemoa

    Utan inbördes ordning;

    -För att vi älskar varandra och vill leva resten av livet tillsammans (kan man ju förstås göra utan giftermål)
    -Vi tror på oss och vår kärlek
    -Det juridiska; vi har både barn och hus
    -Vi är varandras själsfränder

    För att citera Peter LeMarc: "När vi blir gamla och kanske glömda, ger jag dig de ögonblick jag sparat på. Detta är ett av de sätt jag åtrår dig på."
    Vi vill helt enkelt ge varandra livet.

  • Birana

    Jag gifter min för att jag är romantisk, för att jag vill, för att skapa minnen som man kan leva med resten av livet. För att vi ska vara familj på alla sätt man kan och för att det är så vackert. För att jag vill känna mig som en brud en dag och för att jag vill ha klänningen och ringen och visa min kultur och mina traditioner för andra. För att jag älskar!

  • passionsblomman

    Åh, en till som gillar den låten.... *nynnar och dansar runt i stugan*


    Villemoa skrev 2009-03-07 18:40:49 följande:
    Utan inbördes ordning;-För att vi älskar varandra och vill leva resten av livet tillsammans (kan man ju förstås göra utan giftermål)-Vi tror på oss och vår kärlek-Det juridiska; vi har både barn och hus-Vi är varandras själsfränderFör att citera Peter LeMarc: "När vi blir gamla och kanske glömda, ger jag dig de ögonblick jag sparat på. Detta är ett av de sätt jag åtrår dig på."Vi vill helt enkelt ge varandra livet.
  • Aleta

    Oj, då hoppas jag att ni klarar er undan alla skador i framtiden!


    MV85 skrev 2009-03-07 18:37:58 följande:
    hehehe snarare explosioner och bränder på jobbet Gasexplosion eller liknande är vardag på hans arbetsplats... som även kommer bli min...
  • Pärlan2009

    För mig känns det jätteviktigt att vara gift innan jag skaffar barn. Vill att vi två ska ha bestämt oss för att kämpa för _vår_ skull innan vi börjar hoppas på barn. (Andra får göra precis som de vill det värderar jag inte, pratar bara om mig själv.)

    Det valet firar jag gärna med pompa och ståt och då blir det viktigt med familj, vänner och massa bubbel;)

  • MV85
    Aleta skrev 2009-03-07 19:19:18 följande:
    Oj, då hoppas jag att ni klarar er undan alla skador i framtiden!
    Ja oxå!
    Vårt ansvar att se till att ingen annan blir skadad om det händer något... så det är vi som råkar illa ut först om det händer något..
  • didis

    Vad jobbar din man/ditt framtida jag med?


    MV85 skrev 2009-03-07 19:43:45 följande:
    Ja oxå! Vårt ansvar att se till att ingen annan blir skadad om det händer något... så det är vi som råkar illa ut först om det händer något..
  • MammaMiaa

    Vi gifter oss först och främst för att vi älskar varandra. Men även för att vi har två underbara tjejer. Som för övrigt ska vara våra brudnäbbar.

  • MV85
    didis skrev 2009-03-07 19:46:23 följande:
    Vad jobbar din man/ditt framtida jag med?
    Safetyofficer inom processindustri...

    Fick hans svar på "varför gifter ni er?" nu på telefon oxå... "För jag har inget annat val, annars dör jag" hehehe sötnöten
Svar på tråden VARFÖR gifter ni er?