• 28 Aug

    Maj 2010

    Hittat massor av majtrådar för 2009 men tyckte det behövdes en för 2010. Fler som gifter sig då som vill följas åt?

  • Svar på tråden Maj 2010
  • Mijah

    Hej på er major! Ser att alla smider planer för fullt.

    Tänkte fråga om någon har tips på någon romantisk, men inte allt för smörig låt att dansa brudvals till.

    Leker lite med tanken att ha lite 60-talsstuk på bröllopet, så det får gärna vara någon gammal dänga. Om inte 60-talstemat blir av så gör det ju inget om om bara första danslåten råkar vara från 60-talet.

    Kan även passa på att tipsa om att det ska vara någon slags bröllopsmässa på Nordiska muséet. Här kan ni läsa mer: nordiskamuseet.se/Publication.asp&cat=148&topmenu=148

    Slutligen - Grattis och välkomna alla nya major!

    /Mia

  • Zavannah

    Mijah: Jag har faktiskt funderat på att ha Sonny & Chers I got you babe Vi har inte bestämt oss än, men jag älskar verkligen den låten.

    Nuuu börjar det äntligen hända lite mer grejer här. Vi har fått offerten från restaurangen vi har tänkt oss, så på måndag ska vi antagligen boka det och även kyrkan.
    Sedan har jag varit o besökt hotellet där vi vill ha vår bröllopsnatt, så det ska vi oxå boka så fort det andra är bokat. Sen kan man väl äntligen säga att bröllopet äger rum den 15 maj

  • liljegrenhansson

    Igår preliminärbokade vi våran vigselplats!!!
    och har alltså kommit fram till ett DATUM, äntligen!!!

    8 Maj 2010 !!!!!

  • Förväntan2010

    idag bokade vi vår festlokal!!! 3200:- för en hel helg och städning!!! så kuuul!! :D nu jäklar händer det grejer!!

  • Miapia 34

    Oj, vad ni har hunnit planera mycket! Jag blir stressad när jag läser era inlägg! Vi har bara bokat kyrkan. Vet ni hur lång i förväg man måste boka cateringfirma?

  • Förväntan2010

    Det beror ju help på hur populär den är och så! Vi bokade vår eftersom den är så billig och då är det många som vill hyra den. Kyrkan ska jag boka idag! :)

  • UBW

    vi har bara preliminärbokat ännu. Och idag ringde mina paranteser som bor i trakten där vigseln ska vara (vi bor 45 mil ifrån) och sa att de hade preliminär bokat en annan kyrka och lokal!
    Måste ta mig neråt landet snart och bestämma mig.
    Så egentligen är ju inget "klart" ännu!

  • Fröken Strössel

    Har pausat lite från planeringen men kommit igång nu igen.

    När skickar ni ut inbjudningkorten? Jag funderar på att skicka runt jul. De flesta vet att vi ska gifta oss och eftersom många behöver boka boende så känns det skönt att skicka ut tidigt!

  • Zavannah

    Fröken Strössel skrev 2009-05-29 07:11:58 följande:


    Har pausat lite från planeringen men kommit igång nu igen.När skickar ni ut inbjudningkorten? Jag funderar på att skicka runt jul. De flesta vet att vi ska gifta oss och eftersom många behöver boka boende så känns det skönt att skicka ut tidigt!
    Vi funderar oxå på jul. Har oxå långväga gäster.

    Här går det framåt hela tiden Restaurangen är bokad, ringen är beställd, inbjudningskorten är klara och om ett par veckor ska vi börja kika på klänning.

    Det verkar lite dött till o från i den här tråden, så jag frågar igen: Vad ska ni ha över klänningen om det blir kyligt? Läste att du Bluebride ska ha mantel, det låter jättefint Ska någon ha handskar?
  • maj2010

    Här händer det inte så mycket heller. Har bekräftat bokningen av lokalen, kikat lite på ring, funderat lite på upplägget av dagen... Känns inte som om det går att göra särskilt mycket mer just nu. Min tärna kommer och hälsar på om en månad, då ska hon få följa med mig och prova klänningar. Sen blir det nog paus i planeringen fram till hösten.

    Jag har också funderat på om man behöver ha nåt över klänningen. Svårt att hitta nåt som är snyggt utan att vara svindyrt känns det som. Får kika på det sen när jag bestämt mig för klänning. Handskar ska jag inte ha, tycker inte det är snyggt.

Svar på tråden Maj 2010