• 28 Aug

    Maj 2010

    Hittat massor av majtrådar för 2009 men tyckte det behövdes en för 2010. Fler som gifter sig då som vill följas åt?

  • Svar på tråden Maj 2010
  • SofieochJamie

    Fröken strössel: jag skulle nog säga att ni borde fixa en budget nu med en gång, om ni inte har en. Då vet man vad man kan utgå från sen när man börjar titta på grejer. Lägg ihop summan på hur mycket ni kan tänka er spara. Sen skulle jag säga att det viktigaste är lokal. Boka in er på visningar på en massa och åk runt och kika. Lokalerna verkar vara det som bokas först och har man redan ett datum vill man inte få stå över drömlokalen. Följ sedan de planeringskalendrar som finns tex att hämta ner från BT.

  • Bella83

    Fröken Strössel skrev 2009-04-04 12:56:22 följande:


    Nu har vi bokat lokal! Blev den första vi tittade på och det känns jättebra
    Vilken lokal blev det?
  • Fröken Strössel

    SofieochJamie: Tack för tipsen. Budget är klar och lokal bokad. Tänkte mer på lite praktiska saker som ska fixas. Har börjat fila lite på en lista nu men ska absolut kolla in planeringsverktyget här på siten.

    Bella83: Det blev Heagården. Vi föll pladask för alla möjligheter vi kommer ha där. Att vi får ha lokalen redan från tisdagen innan var inte fel heller! Så himla skönt att ha gott om tid att förbereda.

    Jag har börjat fila på inbjudningkort nu faktiskt. tror jag bestämt mig för hur jag vill ha de, lägger upp bilder i mitt galleru snart...

  • MV85

    Hur går det för er tjejer?
    Själv satt jag igår kväll och i förmiddags o satte ihop våra vigselprogram och festprogram/placeringskort så nu har jag bara lite finslipning (som rätt maträtter, namn på låtar och liknande) kvar innan de kan skrivas ut och sättas ihop... Var lite halvlurigt att få det rätt med sidorna eftersom jag inte använde någon mall utan gjorde från grunden själv, men det gick och jag är kalasnöjd

  • Fröken Strössel

    MV85: Har du redan fixat inbjudningskorten också? Jag är rädd att jag kommer ändra mig om jag gör de redan nu. Men det skulle ändå vara jäteskönt att sätta igång för jag tror jag vet hur jag ska ha det. Svårt!

  • MV85

    Fröken Strössel: Japp... Har pysslat ihop 25 st som bara texten ska in i sen.. Ska pyssla ihop resterande när jag vet exakt hur många vi behöver.. har material till 25 till...

  • Fröken Strössel

    OK, funderar på att göra det jag också. Bara bestämma mig och sen vara nöjd med det. Det är ju roligt att få börja pyssla redan nu

  • mazlin

    Hallå tjejer
    vi gifter oss i maj 2010 och har inte börjat planera ännu. Men det är väl dags att ta tag i det nu.

  • MV85

    Fröken Strössel: Ja, det tycker jag med Jag har insett nu att vi hade hunnit få till det i år om vi hade försökt, men då hade vi inte fått den lokalen vi ville ha (de är redan nu bokade typ hela 2010) Så snabbt och enkelt som allt gått för oss... Eller ja, vi har ju inte kyrka och kläder klart - men i övrigt är vi typ klara redan.... (började plandera i januari)

    mazlin: Välkommen hit!
    Jag tycker ni ska börja titta på lokaler och kyrkor (om ni ska ha kyrka) nu, för sådant kan snabbt bli uppbokat... Det beror så klart på var man bor hur långt i förväg man behöver vara ute, men är man ute efter ett specifikt datum bör man börja titta runt något år innan för att vara säker på att få det.

  • mazlin

    Tack MV85

    Vi är lite osäkra på vad vi ska göra på den fronten. Jag tror att det lutar åt att vara hemma hos svärföräldrarna efteråt och äta och bara umgås. Varken jag eller sambon är några party pinglor så att säga.. Och då vill vi ju ha kyrkan i Vaxholm. Ska vi däremot ha lokal så tar vi helre kyrkan närmare den lokal vi hittar.
    Det är svårt

Svar på tråden Maj 2010