• Igia

    September 2009 del3

    Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

    Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

    TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

    CaSan 5/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

    miamedknuff 5/9

  • Svar på tråden September 2009 del3
  • TesshjärtaFred

    Om det "bara" skiljer 1600 kronor och du är säker på att det är original (borde ju kunna kolla på lappar etc i klänningen) så skulle jag slå till. Du får din klänning på en gång och slipper vara nervös över att kopian blir bra.

  • Trudilutt

    Jag tror ni har rätt. jag kööööper den!!!!

    Min blivande älskar klänningen, och vi har ju definitivt råd med den (har budgeterat 8000 kr för klänning.)

    Dessutom fixar butiken att den blir insydd för just mig sen bara en vecka innan det är dags

    Tack för råden!!

    Hur går det för er?

    Nån mer än jag/vi som känner att pengarna rullar iväg när man tillochmed bara säger ordet BRÖLLOP!

    hm, konstigt det där

  • carolaj83

    pengar jo...vår spar-plan håller inte ens, jag har fp just nu, jobbar dock extra vissa helger...men men hoppas vi kommer ikapp snart så vi kan börja spara ordentligt

  • Trudilutt

    Hoppas det löser sig för er!

    Hur mycket har ni som budget?

    Hur mycket saknas?

    Kram på er alla!!


    carolaj83 skrev 2009-03-03 21:26:24 följande:
    pengar jo...vår spar-plan håller inte ens, jag har fp just nu, jobbar dock extra vissa helger...men men hoppas vi kommer ikapp snart så vi kan börja spara ordentligt
  • carolaj83

    just nu måste vi få ihop ca 18 000:- tills i mars men men de löser sig nog...

    idag har de iallafall hänt lite saker i vår bröllopsplanering, har bokat en buss för alla gäster dit och hem

    jag o sambon har även försökt räkna ut hur mycket sprit vi ska köpa in, bjuder till maten o sen ska vi ha självkostnadsbar

    tror att vi kom fram till ett bra resultat, känns alltid bättre att köpa för mycket än för lite, hur gör ni andra när ni räknar på spritinköp?

  • carolaj83

    har även bestämt oss för bål istället för välkomsdrink

  • TesshjärtaFred

    Mina föräldrar kommer att köpa all sprit i Tyskland. Har räknat ut att vi kommer att tjäna nästan 5000 kronor på det, bensin och resa inräknat.

    Om du läser under bröllopsplanering och festen så finns det en bra sammanställning där för hur mycket alkohol som går åt.

  • MyochErlend
    Trudilutt skrev 2009-03-04 08:12:48 följande:
    Hoppas det löser sig för er!Hur mycket har ni som budget?Hur mycket saknas?Kram på er alla!!
    Vi har på ett sätt en liten öppen budget...men taket ligger väl på 65000 kr.. (sen lite plus eller minus)

    Vi kör på alkoholfritt sådär sparar vi in en del pengar :)
  • Igia

    Vad får ni betala för bussen?

    Vi kommer oxå köpa allt i Tyskland. Vi bjuder på allt men kommer ha en bartender som sköter det.


    carolaj83 skrev 2009-03-04 13:26:11 följande:
    just nu måste vi få ihop ca 18 000:- tills i mars men men de löser sig nog...idag har de iallafall hänt lite saker i vår bröllopsplanering, har bokat en buss för alla gäster dit och hemjag o sambon har även försökt räkna ut hur mycket sprit vi ska köpa in, bjuder till maten o sen ska vi ha självkostnadsbartror att vi kom fram till ett bra resultat, känns alltid bättre att köpa för mycket än för lite, hur gör ni andra när ni räknar på spritinköp?
  • Trudilutt

    Här har vi 40 000 som budget, +-10 000. Mina föräldrar vill gärna bidra med endel, så vi får se. Blir det över så lägger vi det på bröllopsresan.

    Har ni funderat på vart ni ska åka?

Svar på tråden September 2009 del3