• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

    Tinga - om du har tid så har vi fått en förfrågan om Mauritius på restråden. Har för mig att du var där i fjol och inte var så nöjd.

  • Tinga

    Lappis - det skulle vara om du också fick till ett isåfall! (Då menar jag ett riktigt; inte ett x-plus.)

  • Tinga

    Lappis - jag skippar sängen en stund till och ilar till resetråden!

  • Lapinette

    Vad gullig du är. Du får gärna inboxa mig huset. Älskar att titta på hus.

  • Ore

    Godmorgon!!!

    Iiih, det ilar i mina bröst. Har gjort det flera gånger nu... Symptom? Gaaaah, vad jag vill plussa. Kanske har ett inbillningssymptom???

    Men jag SKA inte testa...

    Ska gå och baka litet fika till dagens husbyggare (vi har fått litet förstärkning)

  • Grodan12

    Spännande Ore! Fortsätter hålla tummarna!

    Hoppas ni vinner budgivningen Tinga!

    Det var ett väldigt skrivande igår! Jag var borta under dagen och hade fullt upp på kvällen med att läsa ikapp. Dessvärre kommer inte min förvirrade hjärna alls ihåg vad jag tänkte kommentera, vi får väl se om det kommer tillbaka.

    Ea:Har bakat muffins med lemon curd, men för mig blev de misslyckade, lemon curden trillade igen fastän jag lade det överst, men de var väldigt goda i alla fall!

  • _koko_

    Ore - Solklart symptom!

    Njuter av tystnaden, ensam hemma. Fortfarande förkyld, börjar undra om det någonsin tänker gå över?

    Tinga - Otroligt bra att inte ta ut någon föräldrapenning!! Vi har tagit 3 dagar i veckan fram till nu när vi måste ta 5. Men eftersom vi har byggt ut huset samtidigt och haft en massa pengar på kontot har vi levt klart över våra tillgångar utan att egentligen förstå det... Puckade, ja. Som tur är är vi inte lika puckade som lyxfällan-kandidaterna, vi har bara huslånet och går runt varje månad när vi inte strör pengar omkring oss. Tänk vad rika vi ska vara om... sisådär... 2 år, när båda jobbar igen!

    Ang brunchen kanske det är dags att bestämma var nu? Jag har ätit grymt bra brunch på strand hotel, men de har tyvärr bara 2-timmars-sittningar på söndagar, och det räcker ju inte för oss! Tycker det är en förutsättning att vi kan boka bord (vilket man bara kan göra på anglais om man är minst 10 personer om jag minns rätt). Mornington har ju varken våfflor eller pannkakor längre enligt hemsidan, kanske är det elverket vi ska ta igen? Eller så provar vi Clarion vid skanstull? Där har de 3 timmar (12-15). Synpunkter?

  • Lapinette

    Koko - Clarion är ok för mig (12-15). Vet inte om vi kommer upp till 10 personer på brunchen. Jag började med en lista för någon vecka sedan men har helt tappat bort vilken sida den låg på.

  • Mrs  B

    Hej hej

    Fortfarande sjukstuga här. Malte fick ett "återfall" igår och fick hög feber igen. och hostar på som en galning....
    Har som vanligt inte sovit i natt och det börjar bli tröttsamt.
    I natt kom dessutom Max in och klagade över att Malte låg på hans plats, i mitten bredvid mig, så det slutade med att Max låg vid mina fötter med mitt täcke för han vägrade sova på pappas sida.

    Morfar åkte med Max på simmet i morse och nu har jag precis tackat nej till ett kalas som vi skulle ha varit på. Kul helg!!!

    Kängu
    Maken är även hockeydomare så det är därför han är iväg så mycket. Nu i helgen är han i Nyköping och dömmer en internationell cup.

    Nenne
    Ska jag skicka barnen med flyg eller tåg????
    Åh, vad skönt med lite barnvakt i Götet, då kan jag ju shoppa loss istället!!!!

    Ore
    Om det tar så lång tid för Malte innan han hinner ikapp Max får vi vänta ett tag och stå ut med alla blåmärken.....

    Koko
    Fick du Laktulos för att du har en trög mage eller????
    Jag har nämligen den till Malte, men vet inte i nuläget hur länge vi ska ha den.
    Hoppas din förkylning försvinner snart!

    Sms:ar med Junilejon ibland, men har inte hört något från henne på några veckor.....

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare