• viktualia

Barnkarusellen snurrar vidare

" Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

Tack för att ni finns!

• Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • Lapinette

Har varit duktig flicka och gått och köpt gravtest. Det blir att testa imorgon.

• _koko_

Mrs B - Du har det inte lätt just nu! Laktulos har jag köpt receptfritt på eget bevåg. Vet dock många som rekommenderas att ta det efter förlossningen för att hjälpa magen, typiskt tillfälle då man tenderar att bli förstoppad. Men det binder vatten, så kanske hjälper det även vid diarré?

Lappis - Ååååh, hoppas att det ÄNTLIGEN är över för din del i morgon!!! Nu ska skiten vara bortstädad och resten av 2009 bli ljust, soligt, kärleksfullt och framför allt PLUSSITIVT!

• viktualia

Tjohoooo!!

OJ vad jag har fått läsa ikapp! Ni är så BRA som babblar så mycket! Själv var jag på en hejdundrande after work igår! När jag återvände till jobbet i måndags förklarade jag att det var akut att fixa en aw. Sa inte att det berodde på att helgen varit dyster pga missfall.. Hur som; en massa vrålgod sushi och mängder av vitt vin... och Vickan är bakis idag.. fniss fniss!

Kan f ö rapportera att Junilejon bloggar ganska frekvent (har hennes blogg på bevakning). Snartis syns på FB och skrev häromdagen att hon börjat jobba igen. Pagegumman syns ju här inne då och då.. men hade nåt bättre för sig igår kväll när jag tänkte babbla strunt....

MSW - undrade om ROT - här finns info: www.regeringen.se/sb/d/1125

• viktualia

Maken och jag har förresten letat tapet idag. Vi håller på att bygga om ett rum som i första hand ska vara arbetsrum. OM det blir några barn här och den lill* människan behöver ett eget rum - då kommer vi att flytta in i arbetsrummet (och förpassa skrivbordet till vinden igen).

Vi är alltså på jakt efter tapeter som funkar till både arbetsrum/sovrum. Arbetsrummöbleringen kommer bestå av ett stort skrivbord + hurts (ekfärgade), en röd Kinnarpsstol (ful men väldigt bekväm), några bokhyllor med en massa böcker i = befintliga möbler. Dessutom behöver vi köpa fåtölj och matta till rummet.

Det finns två fönster och en balkongdörr i det här rummet. Plus två dörrar. Ganska ljust och luftigt. Välhållet parkettgolv.
    (hm.. mäklarannons???)

Hur som... vi tittade på tapeter i en evighet (mkt välsorterad affär) och gick därifrån som stora frågetecken.. hm......

• viktualia

Och en sak till!

BRUNCHEN!!! jag kommer, oavsett var ni tar vägen! våfflor är inte avgörande i min värld... fniss.. men det var ju evigheter sedan jag träffade någon av er IRL!!

• kängu

Tinga- Jag är mest intresserad av att jobba inom neuro-området, dvs. främst med personer som har afasi. Vore även kul att jobba med barn ett tag. Vad bra att ni ska få träffa logoped, hon kan säkert ge många bra tips till er!

Vickan- tapeter är supersvårt! Jag har kollat lite på tapeter för eventuellt kommer vi tapetsera om något rum i nya lägenheten... men får bara beslutsångest. Är det inte fru AM som är tapetexpert typ?

MrsB: Skickar styrkekramar!

• Lapinette

Vickan - vårt arbetsrum blev neutralt i en beige/grå tapet men det är pga att vi också kommer att omvandla detta till ett barnrum någon gång, kanske i framtiden. Vi tänkte om det blir barn så kan man lätt sätta upp en rolig tapet på en av väggarna och matcha med vita möbler.

Vårt hemfix har idag bestått av att vi ÄNTLIGEN köpt lysrör till badrumsskåpet (ett har varit off sen i dec!) och sen har vi varit och köpt färg för att måla stereobänken svart. Jag har tvättat av bänken och maken har lagt grundfärgen medan jag började med ett galet projekt - att skriva in alla våra dvd i Excel. Japp, jag är ju exceltokig så nu skrivs de in med olika kategorier, år, språk etc. Jag hade säkert något viktigare att göra men nu får jag slutföra projeketet... är uppe i 100.

• Lapinette

Det var en Boråstapet, Plain. Ingte superhäftigt, skoj, skoj men rent och betydligt fräschare än tidigare.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare