• Alemonia

    Bröllop i Norrköping 2009

    Det borde finnas flera än vi som planerar bröllop i Norrköping detta år. Vore kul att utbyta tips och idéer.

  • Svar på tråden Bröllop i Norrköping 2009
  • DCL

    Hej!
    Vi ska också gifta oss i Norrköping, i december är det tänkt. När ska ni gifta er?

  • didis

    Vi gifter oss i mars i rådhuset, festen hålls på Crescendo. Snart är det dags!!

  • Alemonia

    För våran del är det 30 maj som gäller och vi gifter oss i Furingstad kyrka och har festen i församlingssalen bredvid.

  • Cltsp

    Hur går det för er Norrköpingsbrudar??

    Här går det framåt, känns som om det inte alls är långt kvar nu :) Jag fick min klänning hemskickad förra veckan och är verkligen nöjd med den. Har inte bestämt mig rikigt om jag ska sy om den lite eller inte. Idag var jag och tittade på ringar i Atelje 15 :)

  • didis

    Det mesta börjar bli klart - men så är det bara 2 veckor kvar också!

    Till helgen skall vigselprogram och sånghäften göras klara och 100 servetter skall vikas. Men vika servetter och binda ihop häften får barnen göra.

    Annars är kläder, mat, lokal, band, transport ordnat. Det är lite smådetaljer kvar men inte mycket.

    Alla andra då?

  • Cltsp

    Vad spännande att det bara är 2 veckor kvar! Blir det ett stort bröllop?

  • didis

    Vi blir ca 100 pers till festen och antagligen något färre till vigseln (några barn/ungdomar skippar nog den). Så det räcker till!

    Roligt att kunna bjuda både släkterna och vänner, hade gärna bjudit fler bara vi hade hittat en större lokal.

    Ni då?


    Cltsp skrev 2009-02-27 16:23:33 följande:
    Vad spännande att det bara är 2 veckor kvar! Blir det ett stort bröllop?
  • DCL

    Hej! Hoppar in här. Vi gifter oss den 19 december så det är ett tag kvar. Men vi ska ju gifta oss i Norrköping!

Svar på tråden Bröllop i Norrköping 2009