• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • LillEm

    Alltidvi: Det låter verkligen jättefint med din mormors slöja. Har du något kort på den?

    Är det någon mer än mig som har "stressdrömmar" om den stora dagen? Jag har drömt både att jag har glömt bort bröllopsdagen samt att jag ser ut som en val i min klänning .
    Måtte det vara fel, peppar, peppar.....

  • Oneesan
    LillEm skrev 2009-03-18 20:38:37 följande:
    Alltidvi: Det låter verkligen jättefint med din mormors slöja. Har du något kort på den?Är det någon mer än mig som har "stressdrömmar" om den stora dagen? Jag har drömt både att jag har glömt bort bröllopsdagen samt att jag ser ut som en val i min klänning .Måtte det vara fel, peppar, peppar.....
    Jag har inte ens hittat någon klänning att se ut som en val i än. Min mormor har erbjudit mig att ta hennes klänning, men jag tror inte den kommer passa, mormor är ungefär 1,60 m och jag är 1,80 m.
    Börjar bli lite desperat nu när det bara är några månader kvar
  • LillEm

    Oneesan skrev 2009-03-19 09:19:25 följande:


    Jag har inte ens hittat någon klänning att se ut som en val i än. Min mormor har erbjudit mig att ta hennes klänning, men jag tror inte den kommer passa, mormor är ungefär 1,60 m och jag är 1,80 m.Börjar bli lite desperat nu när det bara är några månader kvar
    Vad vill du ha för sorts klänning och inom vilken budget?
  • Oneesan
    LillEm skrev 2009-03-20 08:13:48 följande:
    Oneesan skrev 2009-03-19 09:19:25 följande:
    Vad vill du ha för sorts klänning och inom vilken budget?
    Letar mest mönster för jag syr, har testat att sy flera men ingen passar bra
  • Cltsp

    Halloj!

    Hur går det för er??

    Jag var hos frissan idag och skulle göra slingor men hon passade även på att testa lite inför bröllopsfrisyren. Jag har haft lite ångest inför vad jag ska göra med håret och om det kommer bli bra. Hon rullade upp håret på spolar så det blev volym och lockar, precis så ala Marilyn Monroe som jag tänkt mig :) Det kommer bli jättebra. Har ni bestämt hur ni ska ha håret? Jag har även beställt ett diadem med flor från prickiga katt som jag tänkte ha under vigseln.

    Vad ska era män ha på sig? Min har beställt en kostym som är vit med svarta ränder. Han tänkte även ha svarta hängslen och svart fluga. Jag ska ha svart underkjol och svart band i midjan.

    Just nu läggs mycket tankeverksamhet över dukningen. Vad sjutton ska man hitta på? Det finns ju så många olika varianter...

    Oneesan, hur går det med klänningen??

  • alltidvi

    Min man kommer antagligen ha svart kostym och en grön fluga. Blir nog finfint!

  • SweetSun

    jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt hår, men det blir nog nåt enkelt med lockar =P

    Min blivande kommer att ha ett par lite vida svarta byxor, såna lite "swing" modell, och en grå/grön skjorta.

  • Blivande mrs walker

    Jag ska ha håret som jag brukar, uppsatt bak i nacken, men med blommor i eller möjligen ett flor.
    Min fästman vill inte tala om vad han ska ha på sig. Han säger att det blir en överraskning.

  • Oneesan

    Jag hoppas kunna sy upp en till modell i helgen, hoppas att det blir bra. Jag har iaf hittat tyg som jag ska beställa och dotterns kläder är färdiga.

    Blivande kommer att ha mörka jeans och en svart skjorta, har också köpt boots som han vill ha.

    Idag fick jag äntligen klartecken från min frisör så nu har jag hår och makeup bokad Jag hade tänkt locka håret och sätta i två rosor.

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter