• LillEm

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • LillEm

    Jag har köpt ett flor men jag är lite orolig för hur jag ska förvara det. Just nu så har jag det i samma kartong som jag fick det i, men samtidigt så blir det ganska så skrynkligt. Jag vågar inte ha det liggandes framme då vi har två katter som tycker att det är kul att leka med allt.

    Någon som har en bra idé?

  • alltidvi

    Jag har läst tips om att man ska ånga floret över en hatt eller ngt annat runt för att få det bli fint. Om det fungerar är det ju helt ok att förvara det i en kartong för att ta fram och fixa det innan bröllopet.

  • Junebug

    Mina systerbarn vill tydligen vara med i vårt bröllop. Jag har tidigare varit lite anti till att ha med barn i vigseln, men eftersom de så gärna vill så ska jag försöka få med dem på något sätt.. Kanske blomflicka och mini-marsalk eller något.

    Har ni något tips på hur man ska klä en 6årig tjej och en 8årig kille så att det passar 50talstemat?

  • SweetSun

    en liten tjej kan ju vara söt med hästsvans med rosett i håret, en kjol med vidd nån söt blus och ett par fina vita sneakers.
    men det beror ju också på hur uppklätt det är i överigt på bröllopet.
    en liten kille kan ju bara ha en fin skjorta och svarta byxor, det är ju lättare med pojkarna

    vi har ju barnfritt men en gäst kunde bara inte komma om inte barnen fick följa med, då alla hennes barnvakter också är bjudna så vi fick göra ett undantag där.

  • Junebug

    Ja jag tycker det kan vara lite störigt när de springer runt och skriker, men jag tänkte ta med massa papper och kritor och pyssel till barnbordet så kanske de kan sitta stilla då.. :)

    Vi hade också tänkt ha barnfritt först, men min snälla syster har lovat att vakta min pappa (som lätt spårar ur) hela kvällen så då kan jag inte neka hennes barn att komma känner jag..

    Dina förslag låter supersöta, nu fick jag massor med idéer, tack! Det blir definitivt ett par gulliga sneakers åt dem båda.

  • Blivande mrs walker

    Ska det vara riktigt uppklätt skulle det sötaste vara om pojken hade en babyblå smoking och kråsskjorta...

  • Oneesan

    Kappahls vårkollektion heter Rockabilly, du kanske får lite inspiration där, vi ska iaf köpa skinnjackan åt dottern där

  • Cltsp

    jag har också kollat in flor på prickig katt, fast på deras websida. det verkar ju inte så dyrt att beställa därifrån, ca 300-400 kr.

    Vi gjorde alla inbjudningar igår så vi ska försöka skicka ut alla idag :D Ska se om jag får till några bilder på dem att visa.

    Skorna som jag köpte på Tradera är alldeles för små för mig så om nån av er är intresserad av dem så kan ni få dem billigt :P

  • augusti 2009

    Hej! Vd är det för storlek på skorna? Kanske bäst i o f s att mäta i cm...

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter