• VINTERBRUD 090214

    Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!

    Här fortsätter vi att surra om ditten o datten.

    Tänk att när denna tråd går ut, så är vi gifta.

  • Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!
  • VINTERBRUD 090214

    Nja jag är inte direkt nervös än, men lär nog bli efter vi har pratat med prästen på måndag.
    För o inte tala om hur det kommer vara på den stora dagen!
    Min skräck är att jag kommer få svårigheter att gå in i kyrkan pga av svimmningskänslor. Hade det vid våra barns dop. Så det är jag nervös för!

  • Vargtassa

    Idag var m2b och beställde sprit av en tysklandsresenär Det börjar sakta men säkert att dra ihop sig..... Nog börjar man bli lite pirrig....

  • VINTERBRUD 090214

    Åh jag har bestlutsångest ang dukningen.
    Sen undrar jag fortfarande vad ni ska ha för psalmer*? Kör verkligen fast där.

  • Meredith

    Jag börjar oxå känna pirr måste jag säga... Tänk om man glömt nåt?!? Just nu är det lite kaos och många trådar i luften...

    Var å träffade prästen idag och fick lite svar på våra frågor ang psalmer. Det finns plats för 3 st + att man kan ha andra sånger oxå (om man har ngn solist eller så). Vi kommer att köra på 2 psalmer, fick tips av prästen och fick låna hem psalmböckerna så att vi kan kika lite mer. Vi ska oxå ha 2 solosånger som min brors flickvän ska sjunga.
    Det blev ännu mera pirr när vi gick där längs altargången tillsammans med prästen. Snart snart är vi där!!!

  • 090214

    Idag har vi träffat prästen och kantorn . Är supernöjd med alla val!!

    In: "Den här stunden"
    Solosång 1: "Lyckorus"
    Solosång 2: "Hallelujah"
    Ut: "För kärlekens skull"
    Psalm: Nr. 791 och nr. 82

    Våra två solister kommer att sjunga solosångerna + "inlåten".
    "Ut-låten" blir, se ovan, men instrumental. Solisterna sjunger endast lite i bakgrunden i refrängen.

    Vi var väldigt nervösa redan idag när vi gick längs altargången, hur ska det då bli den 14?? oj oj oj...

  • AnAngel

    Hej,
    fel plats för detta... men har ngn rispåsar med vitt hjärtris till salu, eller vet ngn som har? Hör gärna av er... då det börjar närma sig, och ngt glöms ju! haha...

  • VINTERBRUD 090214

    Vet inte om jag har skrivit detta innan, men vi har fått tillbaka papprena om att hindersprövningen gick igenom. Men det har bara kommit papper till min blivande, i hans namn, ska det va så?

    Jag är lite stressad, min blivande blir tagen i helgen (svensexa). Men nu har han bokat in en massa saker. Bla annat en som ska kolla våra fönster på söndagmorgon, för vi ska byta fönster i framtiden. Han kommer ju liksom sova borta, men det vet han ju inte, vad göra... hm kanske får ringa o styra med fönsterkillen, vet bara inget nummer eller nåt...
    Ja lite pyssel är det.

  • Mixit

    VINTERBRUD 090214 skrev 2009-01-22 21:02:09 följande:


    Vet inte om jag har skrivit detta innan, men vi har fått tillbaka papprena om att hindersprövningen gick igenom. Men det har bara kommit papper till min blivande, i hans namn, ska det va så?
    Vi fick bara papper i mitt namn! Så det är säkert OK
  • Meredith

    Fick oxå hem papprena här i dagarna, i enbart mitt namn. Det verkar ju vara ok, m tanke på att ni andra oxå fått det så...

    Idag ska vi å träffa konditorn och prata tårta... *mmmm* Hoppas man får smaka!
    Sen ska vi t kyrkan o träffa organisten för att diskutera in och utmarsch. Återkommer sen...

    Ha en bra dag. kram

  • 090214

    Jag fick också hindersprövningen i mitt namn och det var helt okej. Jag har redan lämnat hindersprövningen och vigselbeviset till prästen som vi träffade igår, så nu behöver vi inte tänka på detta längre .

    I helgen ska vi sätta oss och göra ett utkast till festprogrammet. Hur långt har ni kommit med det, ni som ska ha? Jag börjar få lite smått panik över att jag har glömt något väldigt viktigt..

Svar på tråden Alla Hjärtans Dag 2009 vi fortsätter här!