• fröken sjunfors

    Maj 2009!

    Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

    23/5
    hemlig2009

    30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

    10/5
    igglypuff

    23/5
    Hemlig2009

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

  • Svar på tråden Maj 2009!
  • Nasoleh

    Bra ide med ett par dagar på spa efter, skönt att smälta det hela i lugnet på ett spa. Och så få tid för varnandra, barnfria..

  • kärleken förde oss samman

    Vi kommer resa utan vår son, född dec-07, förhoppningsvis kommer det gå bra. Kommer självklart kännas tungt emellanåt men det får vi ta.
    Vi tänker försöka bli gravida igen efter bröllopet så därför väljer vi att åka nära inpå, jag vill kunna äta och dricka allt

  • emmlin

    vi var tvungna att sätta 2 frimärken på våra inbjudningar då de vägde över 20 g, men de är sååå fina så det var värt det


    Trulsa79 skrev 2009-02-06 20:13:47 följande:
    Tx2-Får väga ett kuvert innan vi skickar, blir surt om vi måste köpa dubbla porton dock, men snygga vart dom.
  • emmlin

    vi kommer oxå att resa utan våra barn som då är 3 och 5 år, vi har tittat på Malta men ännu inte bestämt oss för vart vi ska åka. Kommer vänta lite till, har en vän som jobbar på resebyrå så hon säger till om det dyker upp nån bra resa

    Sen har vi bokat en resa till Mallorca i slutet på augusti så vi får en mysig semesterresa tillsammans med barnen

    kärleken förde oss samman skrev 2009-02-06 20:42:04 följande:


    Vi kommer resa utan vår son, född dec-07, förhoppningsvis kommer det gå bra. Kommer självklart kännas tungt emellanåt men det får vi ta.Vi tänker försöka bli gravida igen efter bröllopet så därför väljer vi att åka nära inpå, jag vill kunna äta och dricka allt
  • Soon and very soon

    kärleken:vad får ni betala?? om man får fråga alltså?? skulle lätt vilja ha det då min man är kroppsbyggare o "måste" äta var 3e timme.....frustrerande ibland men perfekt på ett sånt ställe!

  • fröken sjunfors

    vi åker nog på bröllopsresa i höst istället, ekonomin tillåter tyvärr inte riktigt en resa direkt efter bröllopet.. Däremot åker vi nog till ett hotell och bor i ett rum med jacuzzi o stannar två dagar istället

  • Trulsa79

    Puuh, kuverten vägde prick 20g så vi slapp dubbla frimärken.

  • Hemlig2009

    Jag vägde faktiskt aldrig mina, he he. Men alla har kommit fram iaf.

    Vi ska inte åka på någon bröllpsresa, har varit utomlands två gånger det senaste året och vi behöver spara våra semsterdagar till vårt husbygge. Kan bli en liten lyxweekend i Stockholm i samband med att vi ska på bröllop i mitten på juli. Vi får se.

    Annars sitter jag nu och funderar på om jag ska beställa lite grejer till vigselprogram, festprogram och placeringskort från Kortdesign. Blanka kort som jag ska dekorera på samma sätt som inbjudan är det tänkt. Tycker det vore skönt att ha allt beställt och betalt.

    Våra förlovningsringar blir färdiga tills på fredag, längtar! Då ska vi ut och äta lite gott för att fira att vi äntligen fått dem som vi vill ha dem. Vigselringen är sen färdig i slutet på mars.

    Idag ska vi också träffa restaurangen kl 16. Tycker det går framåt hela tiden!

  • Trulsa79

    Tycker det låter som en bra idé att fixa alla saker i papper nu, så att man slipper stressa med dem i slutet. Vi ska nog inte ha vigselprogram och festprogram, men vi har en massa andra papperssaker man kan sitta och pyssla med.

  • Nalle Puh 40

    Oj, vad ni har skrivit här...

    Bröllopsresan är bokad till Turkiet, åker tre dagar efter bröllopet och det ingår bara frukost för vi vill inte ha all mat på hotellet, tycker det är mysigt att hitta olika restauranger att äta på.

    Vi har bjudit vår präst och hans fru (ej barnen) men vi känner honom privat och det är pappas kollega.

    Jag får ge 400 kr/h för smink och 6oo kr/h för hår och det skulle ta ca 2 h och då ingår tärnans hår och smink och även en provuppsättning.

    Tänk bara på så att det inte är bal i er stad den dagen ni gifter er för det var det här så det fanns inte en enda frisör tid utan jag fick ta i grannkomunen men det gjorde inte så mycket eftersom mina föräldrar bor där så jag sover nog där oxå.

Svar på tråden Maj 2009!