• fröken sjunfors

    Maj 2009!

    Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

    23/5
    hemlig2009

    30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

    10/5
    igglypuff

    23/5
    Hemlig2009

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

  • Svar på tråden Maj 2009!
  • Nalle Puh 40

    Hur går det annars för er? Jag och syrran har suttit med gästpresentationen ikväll, är lite pilligt men kul

  • Hemlig2009

    Får inte ut inbdjuningskorten denna veckan heller. Var tvungen att beställa kuvert på Panduro så vi får vänta på dem. Passade på att beställa lite smått och gott som behövs framåt också, slutade på 960 kr!

  • Villnu

    Jag ska gifta mig nionde maj och vi har inte heller fått iväg inbjudningskorten än har köpt kuvert och papper lite grövre variant, men har inte riktigt fått ihop texten som jag vill...

  • fröken sjunfors

    Jag är SÅ irriterad!!

    Vi fick hem ett brev ifrån kyrkoförsamlingen i förra veckan. Då det stod att allt är inte "riktigt" bokat förrän man bestämt präst, kantor osv. Å de har ju inte vi bestämt, så jag ville ringa dit idag och dubbelkolla att allt är okej.

    Kommer fram till en man, som börjar leta i pärmarna - SOM INTE HITTAR OSS!!! Jag höll på att trilla av stolen. Förvisso är hon som har hand om det sjuk - o vi borde ju finnas nånstans eftersom de har skickat hem papper till oss, men min mage alltså. Vad har man för koll om vi inte är uppskrivna?! Visst, det var längesen jag ringde och boka, men för de så ska man inte bli bortslarvad? Han skrev iallafall upp allting igen och hon ska höra av sig så fort hon är tillbaks.

    Så nu ska man gå med magont tills hon ringer. Inte för att jag tror den blir dubbelbokad, är en liten kyrka i en liten by så den är nog inte så "poppis".. Men ändå!

  • Hemlig2009

    Men vem ska bestämma präst och kantor? Ni?

    Jag ringde för att höra om det var möjligt att organisten/kantorn kan spela till solosångerna. Fick då prata med en trött och butter typ som sa att "ja, jo, det kanske skulle gå, men jag är ingen popmusiker".

    Så inbokade är vi iaf för hon tittade först vem som skulle spela på vår vigsel, kopplades då till den trötta människan.

    Jag mailade våra solister hans namn och nummer och skrev skämtsamt att de är vana vid såna "typer", och de är de fick jag till svar.

  • fröken sjunfors

    Ne jag har ingen aning! De är väl enbart om man har någon speciell relation med en annan präst som man får byta? Jag ville mest bara ringa o kolla läget ifall man skulle ses o gå igenom psalmer o sånt.. Men icke. Inte än iallafall..

  • Hemlig2009

    Ja, det skulle jag också vilja! Vi ska bygga hus under våren också (varför bara göra en sak? ) Så jag vill väldigt gärna göra vigselprogrammen i väldigt god tid då jag vill pyssla ihop dem i samma stil som inbjudningskorten. Inte så kul om prästen tycker det är lagom två veckor innan... Man kanske bara kan maila och få ett ok på dem iaf?

  • fröken sjunfors

    Va roligt!! Vi flyttade in i ett hus för tre månader sedan - från en hyresrätt, så budgeten fick ju sig en törn Vi hade ju inte direkt räknat med att hitta "vårat" hus innan bröllopet

    Om du har en mail tycker jag absolut man kan maila o höra! Kan ju inte skada!

  • jensson o jag

    Åh gud så skönt att höra att jag inte är ensam om att inte fått ut inbjudningarna. Vi har gjort klar all layout nu i alla fall (satt uppe alldeles för sent i natt) och jag var på Panduro idag och köpte en massa papper (fy satan vad dyrt det är). Vi ska även låta trycka en del av inbjudan... Ja, mycket pill och arbete och pengar som plöjs ner i det här lilla projektet

    Så nu är det väl dags att sätta tänderna i vigselprogram och festprogram (gästpresentation ska vi också göra, ska bli urkul!).

    Kul med hus!! Förstår att det är mycket samtidigt, men det är väl bara att köra på

  • Pingst09

    Idag har vi beställt ringarna! Kul!!

    Kollade även igenom planeringsverktyget här på BT och det verkade som om jag (vi) har det mesta under kontroll. Härnäst är det väl kanske sambons kläder som står på tur...

Svar på tråden Maj 2009!