• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • viktualia

    Muffins - tungt värre... men ibland kan pauser vara det enda vettiga. Själv har jag aldrig haft någon sådan i nån relation. Och inte heller har jag lyckats gräla i min nuvarande relation eller i någon tidigare. Däremot man ju inte alltid sams och det är inte allt känns 100% bra....

    Försök använda pausen till saker som gör att du mår bra. Till att umgås med vänner, träna eller annat som piggar på kropp och själ.

    Jag hoppas att ni kan ta tag i relationen sen och prata igen. Kanske finns det en del kulturkrockar, sätt att se på relationer inom och utom familjen att diskutera. Kanske handlar det om att försöka sätta ord på saker som ni inte diskuterat innan. Oavsett vad som blir nästa steg så hoppas jag att ni kan kommunicera och prata om det som hänt och det som ska hända. Och att ni båda får må så bra det är möjligt i en så rörig situation!!

    KRAM på dig!!!

  • nennesjuttioåtta

    Muffins
    Hur länge har ni varit tillsammans nu?
    I början av vårt förhållande och också efter något år när jag kände att vi inte riktigt var på väg åt samma håll (vart vi ville bo och göra med livet, han har alltid trott att hans väg är den enda rätta utan att ens fråga mig) så var det lite krisigt. Men så långt som till en paus eller att vi gjorde slut blev det ju inte men ändå nyttigt att man kan rensa ur sig att vi måste kommunicera bättre och välja varandra eller gå vidare åt var sitt håll. Däremot har vi varit väldigt noga med att vi båda har fått göra det vi själva velat, trots att det lett till distansförhållande t ex. Vi har också saker som ibland bubblar upp till ytan igen men vi är snabba att släta över det för vi kan inte vara eniga i allt och just de sakerna är inte avgörande för vad vi tycker om varandra. Antingen kan man leva med det eller också kan man inte, så jag tror att oavsett hur det blir med er så är det till slut det bästa som hänt. KRAAAAM

  • Telemarkgrrl

    Muffins, jag förstår att det är jobbigt just nu men jag hoppas att det löser sig snart för er. Jag har inte haft en paus någon gång men jag har förstått att dom som har det och sen håller ihop ofta får ett starkare förhållande efter än vad dom hade innan. Och håller det inte så var det nog inte meningen heller, hur jobbigt det än känns när det tar slut. Stor kram!!

  • Telemarkgrrl

    anne, jag är så nyfiken på hur du har det på jobbet. Varför, varför, varför är det här ett öppet forum?!

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!