• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • anne på grönkulla

    Näe som sagt, vi fastnar i samma hack i skivan o har i princip exakt samma gräl fortfarande efter snart 10 år. Men det som betyder nåt är HUR man hanterar det. Ibland är nåt väldigt viktigt för den ena som den andra tycker är larv, men vill man hålla ihop så får man ändå respektera att det är viktigt för den andra o varför. Ibland får man enas om att vara oense, eller bena upp vad det egentligen är som är problemet. Men man får vara öppen och ödmjuk inför bådas åsikter i det läget, båda 2. Vissa saker är principfrågor, men långt ifrån altl - och man har kanske inte heller samma principfrågor där man är oense - är det mindre viktigt kanske man får släppa det o låta den andre få som den vill fast man är oense.

  • MuffinsTönt

    I'm back!
    Det var som jag misstänkte. Han tycker vi stått och stampat på samma ställe. Tydligen så berodde det INTE bara på olika åsikter om ett ämne utan han har blivit osäker. WHAT?!?!? Osäker på vad? Tydligen så har han hamnat i en svacka o är osäker på oss. Det som inte som förut sa han. Ok...

    Nu tycker han att vi ska ta en paus...!

    Det här är ngt nytt för mig! Jag har endast hört talas om det på tv och Familjeliv. Va sjutton är en paus?!?! Jo, vi ska inte ses på ett tag så han kan känna efter. Ärligt talat, så låter som ett feg sätt o göra slut på, men samtidigt så var han gravallvarlig.

    Jag var mest lättad över att han inte gav upp och gjorde slut. Men ändå satt jag där och såg som ett fån. PAUS!?!? VA INNEBÄR DET?

    Jo! Vi ska inte se varandra på ett tag. Och inte se nån annan heller. Tillsvidare...

    Jag önskar det vore som du säger Anne, att man grälar om samma gräl men håller ihop. Nu hänger vi på en skööör lina.

  • Sister of the Night

    Muffins då...... Paus är lite olika beroende på vem man frågar.
    För mig betyder det att man fortfarande är trogen men inte ses -precis som din småförvirrade älskling också verkar mena- men jag har fattat att en del tycker det är ok att träffa andra också under pausen. Det låter som att din killes syn på saken ändå är att föredra alltså!
    Men tråkigt som fan att han går och ber om en PAUS.... Jag hoppas han tar sig en ordentlig funderare och sedan kommer fram till att det inte är något som helst snack om att ni hör ihop!
    Det finns trots allt många som haft en paus men sedan hittat tillbaka. Jag hoppas att ni gör det gumman.
    Under tiden, ägna dig åt sånt du tycker känns kul och meningsfullt. Det går inte komma ifrån att det är jobbigt, men ta hand om dig själv och muntra upp dig med något du tycker om. Det blir inte bättre av att deppa ner totalt....

    Tellis: Tack va gulligt sagt!
    Vicks: Tjenarehej!
    Anne: hej hej!

  • Sister of the Night

    PS. Jag skulle nog tycka en paus var skitjobbig.... så jag förstår om det känns motigt. Önskar dig uthållighet tjejen! DS.

  • anne på grönkulla

    *kramar om muffin*

    Trist o jobbigt. Men är det det han vill så är det ju mer bakom än bara det grälet- det kan jag garantera.

    Olika åsikter kan man ju ha och hålla ihop. Men olika mycket förhållande kan man inte ha. Däremot önskar man ju dels att han kunde se och ta ansvar för och ta upp sin del i det han tycker är förändrat (tacka f-n för att det inte är likadant efter 3 år som när man just blivit ihop, fö!) - dels att ni faktiskt kan kommunicera om det. Men jag förstår om det är svårt nu.

  • nennesjuttioåtta

    *kramar om muffins*
    Vet inte vad jag ska säga som ingen annan redan sagt. Ni är så kloka tjejer!

    Jag har inte förstått det här med paus, antingen är man ju ihop eller också inte. Att hamna mittemellan i ett vakuum - varför?!?! Hopas ni hittar tillbaka till varandra!

  • MuffinsTönt
    nennesjuttioåtta skrev 2009-03-05 08:31:57 följande:
    *kramar om muffins*Vet inte vad jag ska säga som ingen annan redan sagt. Ni är så kloka tjejer! Jag har inte förstått det här med paus, antingen är man ju ihop eller också inte. Att hamna mittemellan i ett vakuum - varför?!?! Hopas ni hittar tillbaka till varandra!
    Exakt! vakuum är definitionen på paus känns det som nu. Jag skulle resonera som dig för sisådär 1 vecka sen. Antingen så är man ihop eller inte. Men nu... tar jag den lilla stickan jag kan hitta och lilla vindpusten jag kan få för att försöka få upp gnistan igen. Lättare sagt än gjort när man inte kan ses!
  • nennesjuttioåtta

    muffins
    jaa, det är ju så man måste göra om man vill fortsätta som ett "vi" längre fram. Men frågan är hur lång en paus är?

    (Förlåt, men jag kan inte låta bli att tänka på Ros och Rachel i Vänner - WE WERE ON A BREAK!)

  • Mrs  B

    Skickar många kramar till Muffins!!!!!

    Maken och jag har haft två pauser i vårt förhållande. (13 år)
    1. paus i 3 månader fick träffa andra
    2. paus i 1 månad träffade inte andra och hade en diskussion om hur vi ville ha det i vårt förhållande och kom fram till att vi skulle bo isär ett tag men ändå vara tillsammans.

    Paus 2 hade vi för 9 år sedan och nu flyter livet på.....

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!