• viktualia

    Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!

    Minsann! Inte kan vi lägga ner än eller?!?! Nääeee... tänkte väl det!!

    Här kommer tråd nummer 11 och det är bara att fortsätta diskuteras livets väsentligheter. Så fortsätt babbla nu, kära bruttor!

    Vintips, matlagningsmysterium, byråkratdjunglar, resor, relationer - jaaa visst.. allt ryms ju här!

  • Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!
  • MuffinsTönt

    Hej Hej!
    Hur har eran alla hjärtans dag varit? Vi har haft det bra! Började med träning o sen mer träning fast i mer njutninsfull vartiant. Sen hade grabben bokat bord på "Hemma hos" i Haga. Mkt bra ställe. Löjrom till förätt, lamm och sen passionsfruktpannacotta. Himmelsk gott! speciellt pannacottan, jag saknade det så fort jag hade svalt sista biten.

    Jag har för mig ni inte lägger så mkt krut på 14/2-dag. Pga av bröllopsdag? Vi har ingen "bli ihop dag". Av nån anledning så kommer inte vi ihåg det. Förstängt det redan?!? Därför l'gger vi extra krut på 14/2. Snarare jag. tror knappast grabben bryr sig om det. Vi ser det som en extra tillfälle att äta gott o dricka fint!

    Idag glömde jag mobilen hemma. Gud va konstigt det kändes! Det fattas ngt på nåt sätt! TÄnkte hela tiden att nu missar jag nåt viktigt men inte va det nån jävel som ringde. Jo, en vännina bjöd oss till hennes födelsedagsfest men det var kl 9 hon sms, liite för sent. speciellt om jag såg sms kl 23. :o *fniss fniss*

    Go natt!!!

  • anne på grönkulla

    Bjöd hon samma kväll som festen? Mysko...

    Näe, alla hjärtans dag har aldrig varit stort hos oss. Tror vi båda tycker uppvaktning blir mer speciell spontant än på beställning, kanske? Men nåt brukar vi väl försöka göra - men inte i år faktiskt.

  • nennesjuttioåtta

    hejsan hej!
    Nej, här firades det inte särsklit. Men vi möblerade om, åkte till ett par kompisar och efter det blev det tur ut till slalombacken/pulkabacken i solskenet med piroger, varm choklad och hamburgare. Kvällen blev här med ett annat par, fänkålssoppa med rökt lax och vin och schlager. Vi firar oss lite då och då. Det blir ju några dagar utspridda över året, men det slås väl inte på så stort ändå... Bli-ihop-dagen i november, förlovning i april och bröllopsdag i oktober, förutom våra födelsedagar. Tycker 14/2 är ett kommersiellt jippo och då blir jag lite anti och tänker att jag minsann inte ska anamma det avv ren princip (eller också pga att jag adrig fick någon anonym ros på gymnasiet ).

    Häpp!

  • nennesjuttioåtta

    JAaaa herregud det glömde jag ju skriva, eller tänkte att det kanske ni redan visste.. Najs var ordet!!!!!

  • viktualia

    Anne - det lät trist! *stackars*

    Nu ska jag fira lite hjärtansdag i efterhand med maken.... god choklad och lite te...

    .... för Nenne: jag är fortfarande mätt.. ha ha ha

  • nennesjuttioåtta

    Vickan
    Jaaa, jag med! Eller nåt, man mår lite konstigt efter att trycka i sig burgare oich sen trängas på en buss i 2 timmar... Jag var framme redan kl 7!

    Anne
    *sskkkririiiii* Nä vad trist! Men nu är det ju bara att bumpa på, första skadan är värst.

  • viktualia

    konstigt var nog ordet... jag har ätit en bit choklad... det är allt.. brukar onekligen vara hungrigare än så....

Svar på tråden Elfte omgången av Nu har jag gjort det igen!!!