• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

    Nu fick jag mail från ägaren för det 2a stället, han sa att vi får komma närsomhelst så öppnar han åt oss.

    såå typiskt bara då jag och sambon jobbar så olika att det inte passar förrän nästa helg, vill ju NU...

  • makupala

    jag började jobba som tim-vikarie nu i januari efter att ha varit mammaledig i 1,5 år. Fick hyffsat med timmar i början, men i februari nästan ingenting alls.. Så det har varit lite svårt att spara när man inte har så mkt i inkomst.. Men känns då lite skönt att sambon har ett stabilt jobb med bra inkomst.

    har fått löfte om fler timmar i hösten då flera andra vikarier försvinner från jobbet o jag blir den som jobbar där längst då.. så det är väl bara att hålla ut tills dess..

    men på någotvis kommer vi nog klara detta ändå, det håller jag tummarna för.. vi bor i lilla Trosa.. här finns det inte så mkt av något.. hihi..


    sarahkka76 skrev 2009-03-02 11:05:27 följande:
    makupala: vet hur det är, vi är i samma sits. Jag pluggar och sambon får bära det tunga lasset. Kan ni tänka er att ha mottagning istället? Vigsel, brudskål där ni bjuder på tex jordgubbar och choklad och sen lättare förtäring som snittar eller så. Kan ni tänka er en picknick?Vad har ni fått för offert och vad är inkluderat? Vilken stad bor ni i? Kanske man kan komma på ngn ide.
  • berglinlindström

    har inte varit inne här på ett tag pga sportlov och en envis magsjuka.
    vi har inte kommit så långt på planerna men vi pratatde om det på kryssningen i onsdag när vi vart barnlediga i 2 timmar.
    Vi kom iallafall fram till at vi kommer ta vanlig smörgåstårta med dryck samt fika med tårta mm
    för vi kommer att åka dagen efter bröllopet och vi kommer ha våra 2 underbara barn med oss samt min kusin för dom kommer ha en hytt och vi kommer ha lyxhytt pga vi har problem med ena sonen han kan inte lämnas bort över natten pga han gråter och vill vara nära mamma så vi bestämde att det blir så sätt.

  • sarahkka76

    fenixx: vilken otur! Det är alltid ngt. Men snart så

    makupala: då håller vi tummarna för att du fpr fler timmar till hösten. Åtminstone bor ni inte i sthlm för här är priserna hutlösa!

  • Humlan66

    Fenixx men lila gumman krya på dig och tack för att du försöker hjälpa mig/oss.Det uppskattas ska du veta

    Vi hittar nog nått till slut. Jag har iaf vart på panduro idag och köpt silkespapper jag ska fixa mönster på ljusen ( hur man nu gjorde ha ha ) Och en stämpel till menykorten . roligt roligt

  • pandis81

    hej tjejer.

    Idag har jag varit hemma med lilltjejen som har fått feber och är snorig. Men hon har varit pigg under dagen med feber så vi har bakat kanelbullar och lekt massor. Så det har varit en mysig dag.

    Det mesta känns klart om man tänker efter. Det som saknar är mannens kläder och ring, blommor sen är det festen. Så det är det som saknas. Inte massor med pengar men det är ändå festen som kostar. Vi kommer att bjuda på drickan till maten sen blir det till bar till självkostnads pris.

    Vi har den lokal som vi absolut vill va. Och det är dom som jag har haft kontakt med hela tiden.

  • molnis

    Har nog sagt det innan med för oss har det bara varit positivt att berätta för de runt omkring för vi har fått massa bra tips och kontakter som vi ej fått annars. Hade tex ingen aning om att min arbetskamrat har en pappa som vår viga tex=) Visst vissa kommer ibland med tankar som kanske mer är hur dom vill ha de på sina bröllop (men vi gör ju precis som vi vill) men mest är det bara positivt å att folk vill hjälpa till på ett bra sätt.

    Humlan: Ok=) Men vilka ställen är det ni ratat så man får lite hum av vad ni kollat på? Finns det något maxpris? är det en viss stil ni vill ha på stället? *funderar över vad som finns*

  • MissMijah

    jenny: krya på dig!!

    ja det är inte lätt att bestämma sig för lokal. vi hade ju tur att hitta en ganska snabbt ändå. du får at bilder när ni varit och kikat och lägga upp så man får glutta

    therse: hoppas lillsnuttan blir bättre. men med ammams ompyssling och kanelbullar är det säkert inga problem

  • sarahkka76

    pandis: hoppas hon blir bättre snart
    Ja, festen tar en del pengar, för oss är det hälften av budgeten.

    För oss har det vart positivt att berätta, vi kommer att få lite bidrag från killens pappa och min mamma och min mamma är tokengagerad och hjälper mig massor. Hon kommer att ta hand om hela dukningen med alla dekorationer. Hon är pysslig av sig hon.

  • Humlan66

    Ja helt klart kommer festen att vara den mest pengaslukande kostnaden men förhoppningsvis är det värt det

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5