• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • FruHögstadius

vi har inte haft någotsånt problem änn, min mamma har sakt att det är våran dag, bry er inte om vad NÅGON säger som ni inte håller med om. min mormor har frågat om typ hennes syskon får komma till kyrkan och det har vi sakt är okej, dit får vem som helst komma men till festen får bara de som blivit inbjudna komma, är man inte bjuden får man heller inget vigselprogram utan då får man komma dit och sitta långt bak, inte störa och sen gratta och åka hem.

svårtatt förklara men ja
    håller just nu på med vårat festprogram, som en mall..hih, jätteroliga sånger.

• sarahkka76

tallolin: svanarna är jätte söta. Nä man vet inte om de höjer priserna. Man tycker att de borde ha passande frimärken nästa år också om just de här skulle försvinna.
    Frågan är också hur mkt inbjudningskortet väger så att man inte behöver betala mer än 6kr och så blir det fler frimärken iaf. Vet inte var gram taket går direkt.

Fru310910: haha ja det är inte lätt att inte berätta

Jag kunde inte heller sova inatt. Jag har så mkt idéer som snurrar runt. Undrar om det är sunt att vara så här stressad så långt i förväg hehe

• Malin och Joel

Humlan66 - Nej, jag vill helst slippa kommentarer och åsikter (som min syster som tyckte att hon borde få gifta sig först, för att hon är äldst "ja men då får du väl fria till *hennes sambo*" sa jag, "men jag vill inte gifta mig!" säger hon då... smart tjej ). Men jag är urkass på att hålla saker hemliga!

makupala - vad synd! det går ju att komma undan ganska billigt men ofta så har man ju en idé om hur man vill ha det och det är ju inte kul att behöva ändra för mkt... en vän till min sambo hade knytkalas som bröllopsfest. De var hemma hos hans/hennes föräldrar, hyrde ett partytält och så fick alla gäster ta med sig ngn maträtt och så gjorde de buffé av det.

• sarahkka76

makupala: vet hur det är, vi är i samma sits. Jag pluggar och sambon får bära det tunga lasset. Kan ni tänka er att ha mottagning istället? Vigsel, brudskål där ni bjuder på tex jordgubbar och choklad och sen lättare förtäring som snittar eller så. Kan ni tänka er en picknick?
    Vad har ni fått för offert och vad är inkluderat? Vilken stad bor ni i? Kanske man kan komma på ngn ide.

• Fenixx

jag är nog inte så noga med frimärken faktiskt, men så länge det finns några andra än kungens huvud så är jag nöjd.

vaknade idag att jag hade tappat rösten helt och är svullen och ont i halsen. så fick vara hemma från jobbet idag där en stor del är att man pratar mycket...

tur man kan SKRIVA här då.

den nya festlokalen vi ska kika på har öppet hus på söndag och då har dem piffat upp det, tänt ljus överallt och gjort det fint, men såklart hade jag redan bytt tur med en så vi kan inte gå då. men dem sa att det är inga problem att få egen visning senare istället.

• sarahkka76

fenixx: men fy, krya på dig! Ja, tur att BT finns
    Bra att ni får ett annat tillfälle att gå och kika. När kommer ni att bestämma er? Har ni många lokaler kvar att titta på?
    Jag ska ringa morgon och boka tid så att vi kan komma och boka

• Fenixx

ja det värsta är att vi har ju preliminärbokat vårat första ställe just då det är precis vid vigselplatsen och har fantastisk utsikt. dock ganska enkel lokal.

men så när jag fick nyss om det 2a stället som går in i temat såå bra och är riktigt läckert för temat och dem kan fixa servis som passar osv, så lockar ju det ganska mycket.

prismässigt så ligger dem samma, dock blir det lite merkostnad med resetid och transport för oss mellan vigselplats och festlokal.

men jag tänkte att vi ska åka nån helg nu snart och kika på 2a stället och sen på vägen hem stanna vid 1a stället och äta lite och fundera över vad som väger mest med för och nackdelar.

är sååå svårt haha.

• Humlan66
    molnis skrev 2009-03-01 23:19:03 följande:
    Vilka ställen har ni kollat på?Vi ska ju va på Stora Holm men e ju inte nära vattnet, himla mysigt dock=)Antar att du redan kikat men här finns ju en del tips på ställen där man får ta med eget:www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m3214432-6.ht...
    Har läst den tråden och kollat upp lite med, men hittade ingen favorit tyvärr

Men tack för hjälpen ändå :) .. mer förslag nån ?
  • sarahkka76

fenixx: jag förstår att det blev lite svårt att bestämma sig. Det låter som en bra plan ni har. Om de ligger ung samma prismässigt så hänger det bara på om ni tycker att transportkostnaderna är värda för att få den "finare" lokalen.

Vi har bara tittat på den gården vi ska boka och det beror på att den ligger 15min från oss och att det inte finns andra gårdar med en sådan utsikt för det priset. Och in i stan finns det inga lokaler med två salar i vår prisklass, de som finns kostar för mkt för oss.

• Fenixx

humlan>> jobbigt när man inte hittar rätt lokal.
    ni har säkert redan kollat på olika bygdegårdar? dem har ju ofta bra pris med.
    www.bygdegardarna.se

har kikat runt lite, men verkar väldigt svårt att finna det ni är ute efter som du säger...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5