• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Sussii

Det blev
    Ikeas lakan = till duk
    Värmeljushållare
    Bröllops sko till mig och till killen
    Kostym/byxa till killen. där gjorde vi ett kanon klipp då det var erbjudande så byxan blev gratis och lägger han på sig några kilon och kläderna blir försmå lova dom att om vi hade kvitto kvar och att kläderna hänger i en förvarings "påse" som vi köpte till så får vi byta storlek nästa år. =)
    Så en bit på vägen iaf :P

Fenixx skrev 2009-03-01 20:34:38 följande:
    vad blev det för nåt då sussii?
  • Fenixx

ja men det är ju kanonbra att få köpt lite grejer då och då.

själv var jag och smakade på goda efterätter och tårta idag på en mässa jag var på. och besökte bröllopssviten vi ska ha på våran natt, kändes lite småkul att stå där nu hihi.

• Sussii

nej vad kuul. :)
    hoppas det smaka :P

Fenixx skrev 2009-03-01 21:11:05 följande:
    ja men det är ju kanonbra att få köpt lite grejer då och då. själv var jag och smakade på goda efterätter och tårta idag på en mässa jag var på. och besökte bröllopssviten vi ska ha på våran natt, kändes lite småkul att stå där nu hihi.
  • sarahkka76

Får ni smaka så tidigt? Vi får inte komma och smaka förrän nästa år, pga av att hon menar att de kan ändra smakerna från och till år. Jag som är så sugen på att börja smaka!

• molnis

Vilka ställen har ni kollat på?

Vi ska ju va på Stora Holm men e ju inte nära vattnet, himla mysigt dock=)

Antar att du redan kikat men här finns ju en del tips på ställen där man får ta med eget:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m3214432-6.html

Humlan66 skrev 2009-03-01 20:24:15 följande:
    Fenixx- jodå det kan vi göraallt mellan Gbg och sandviken i princip.. Har försökt söka här på Bt men hittar inga bra alternativDet är ju så trist för jag vill också börja planera på riktigt lixom och det kan man ju inte förs lokal+ kyrka/vigselplats är fixadsuuuck Nån här i tråden som har några förslag kanske?? Inget inne i stan då , utan utanför med gröna ytor och där man får fixa med egen mat/personal
  • FruHögstadius

god morgon, i natt har jag knappt sovit någonting alls, vet inte varför jag inte kunde somna och så väckte stojja mig för en halvtimme sedan och ville gå upp.

den här veckan hoppas jag verkligen på svar på alla mina mail som jag skickade iväg
    ska nog skicka i väg några till om jag får tid, nu är det ju dax för skolan igen, efter en vecka ledigt.

• tallolin

Hej!!

Hittade av en slump en annan tråd här som handlade om frimärken. Något jag inte ens tänkt på...
    Men det var en länk til posten med jättesöta frimärken "tillsammans".
    Självklart är det roligare att posta inbjudningarna med sådana än med kungen på =)
    Men frågan är om man vågar köpa dem nu eller om de höjer portot nästa år igen?? Det är ju inte snyggt att behöva sätta till ett 50 öres frimärke eller nåt...
    Men kolla in dem om ni inte redan sett dem:

www.posten.se/m/butik

Kram...

• Malin och Joel

god morgon!

tallolin - jättekul idé! Hade ingen aning om att det fanns såna.

Jag kunde inte hålla mig så nuvet min mamma och min syster också, fast det har fått svära på att inte säga ngt får väl se hur länge jag lyckas hålla det hemligt. Är inte så bra på sånt!

• Humlan66

Jag vet hur svårt det är att hålla saker och ting hemligt *s* oja. Men jag vill verkligen inte att nån lägger sig i mm, så skönt att planera själva i godan ro.
    Man ser ju här på Bt hur förtvivlande en del är för att andra lägger sig i.. förstår inte det där när någon i släkten bjuder in folk på eget begåg för DOM tycker att den och den måste få komma. så fult gjort

Sånt är INTE aktuellt på vårat bröllop.Men klart att folk kommer att tycka till sedan när inbjudningarna är skickade,men då har man i princip allt klart så

• makupala

vet inte riktigt heller hur det kommer att gå med vårt sparande då jag inte får så många jobb-timmar som jag hoppas på..

men vi kommer självklart att genomföra själv vigseln ändå på utsatt datum. Kanske blir så att det blir en mindre middag för närmaste familjen efteråt och sedan kanske man skjuter på en fest för övriga släkt o vänner när man har råd..

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5