• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • melonbuske

    tack alla för välkomnandet!! :)

    har så mycket i huvudet kring bröllop osv men känns fortfarande så tidigt så jag vågar inte prata med typ familj om det osv. vågar heller inte boka massa saker i rädsla för att jag ska ändra mig/det ska skita sig på nåt sätt osv.

    hur långt har ni andra kommit med era planer?? :)

  • Fenixx

    då ska du veta att några av oss redan var här inne för ett år sen och började planera.

    men börja ändå kolla upp med festlokal, kyrka, fotograf nu för dem kan bli uppbokade långt innan om dem är populära.
    för nu när jag har kontakt med mina ställen så vill dem börja planera in för träffar för genomgång osv.

    våran släkt vet inte ännu, bara nån enstaka nära vän och tärna och toastmadame.

    mer vad som är klart kan du se på min sida.

  • Humlan66

    Jo jag har kontaktat varmbadhuset och fått svar därifrån, på ett sätt så verkar det ju vara ett hyffsat pris, synd att dom ökar efter kl 01 bara. men vi får se.

    Skulle vara lite mera att man fick bestämma lite mera själva

  • melonbuske

    Fenixx: problemet är att den kyrkan vi vill ha inte bokar till nästa sommar förrän i oktober. tänk då om jag inte får de datumet jag har tänkt, då är allt annat uppbokat sen länge! :O mailade till en ev. festlokal igår men väntar på svar. sen har jag ju mycket klart i mitt huvud, typ färgtema osv :P men jag vill ju egentligen gifta mig NU *ler* det är jag ju sääääkert ensam om i den här tråden? ;)

  • haennish

    melonbuske: Det man kan göra är ju att köpa saker redan nu för att sprida ut kostnaderna lite. Du kan t.ex. köpa skor och smycken o sånt, och ska du göra inbjudningarna själv kan du köpa material till dom. Sen är det bara att sätta igång när datumet är spikat. :) Du kan börja fila på ett festhäfte också som jag märkt tar mååånga timmar. :)

  • Fenixx

    hmm ja det var ju lite dumt att ni inte får boka förrän i oktober om nu erat datum redan har tagits av någon. du får slänga dig på telefon 1a oktober.

    vilket färgtema ska ni ha melonbuske? ja mycket tankar i ens huvud och man längtar tills nästa år.

    ska bli såå skoj att se bilder från ALLA bröllop här inne sen.

  • Zavannah

    Hej igen tjejer! Jag håller mig som sagt lite i bakgrunden nu i början. Men jag är inne o läser varje dag o jag är så himla glad att jag hittade till Bröllopstorget o till den här tråden

    På fredag är det 3 veckor kvar tills vi förlovar oss! Det känns sååå underbart o jag längtar verkligen!
    Och efter det behöver jag nog inte vara lika anonym här på BT

  • melonbuske

    haennish: jag har tänkt att lite smått börja införskaffa saker men vill inte börja föör tidigt då min m2b kommer tro att jag är helt knäpp! :P men jag har redan hittat ett par skor jag vill ha och jag knåpar på inbjudningskort och sånt, hur jag vill ha dem osv. då jag vill att alla kort och sånt ska följa samma mall och ingå i färgtemat.

    fenixx: tanken är att vi ska ha vitt, silver, ljuslila (typ lavendel) och ljusgrönt men måste reka detta med m2b också. men jag älskar lila och eftersom det är ett sommarbröllop vill jag ha ljusa färger. :)

    har ni andra bestämt tema??

  • molnis

    Diz: Björk har har jag också funderat på då vi har vårbröllop och jag har alltid gillat björkstammen. Tycker den är vacker=)
    Vårt tema är ju rött å rosa tyll pärlor å ståltråd typ..å romantiskt men modernt. Men några björkstammar skulle passa in, frågan e om det e värt jobbet, de ska ju tas dit osv. Ska klura på det..finns ju tid;)

    MissMijah: Japp vi ska dit på lör=)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5