• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • EllaBellaG

Får klura vidare på detdär med mat. Hade det varit bara någon så hade jag inte brytt mig, men eftersom det är några av de allra närmaste så vet jag inte riktigt. Vill ju att det ska vara fint och gott för alla..men,men..det löser sig.

Måste berätta något kul! Idag kom min pappa med jättegammla fina handgjorda papper och kuvert. De var sparade till ett speciellt tillfälle och han sa att de kanske kunde passa nu.
    Så perfekta till inbjudan! Precis vad jag hade kollat efter, fast dessa var av mycket finare och i bättre kvalitet än var jag någonsin hade haft råd med!

• haennish

Kärleken har pratat med sin kompis som hade sin bröllopsfest där vi ska ha våran. Dom va supernöjda! Det hade varit hur bra som helst där och stället hade ordnat allt från brudskålen fram tills det va dags att slå klackarna i taket och öppna baren... Känns skönt att inte behöva bry sig om nånting alls! Hade inte varit så dyrt heller, typ 50 tusen med nästan 90 gäster. Och då ingick det allt från sprit till tårta...

Det enda lokalen inte hade ansvarat för var bordsdekorationer...
    Lokalen är väldig rustik och gammaldags. Har varit en ladugård för väldigt längesen men nu ombyggd till en mysig restaurang med träbalkar, putsade väggar och fina gamla trämöbler. Så jag vill försöka få till en väldigt rustik dukning, men känner att jag behöver lite hjälp... Nån som har några tips? Tänk bort allt vad akryldiamanter och plastiga rosblad heter... :P

• Tattoo82

ellabella - Vad hade du tänkt för mat då? Vilt funkar väl bra? De som GIar kan ju ta bara sallad till och hoppa över det som inte passar?! Om de nu inte gör undantag på ert bröllop!

FruH - Vilka otrevliga! Som om det vore ovanligt att man vill ha en uppsydd?! Deras förlust...

• Fenixx

kikade jag på företagen som kommer inför den lilla bröllopsmässan vi ska på. såg jag en länk jag inte sett förut, då kom jag till ett ställe som hade en fantastisk lokal under berget med en lokal som heter "grottan", såå läckert. hade passat temat såå bra. men nackdelen är ju att det är ganska instängt.
    då det är på sommaren uppskattas väl fin utsikt över vatten och grönska mer kanske?
    men kolla länken och så "grottan"
    www.bergskedjan.se/sida_1.htm

fan får byta till vinterbröllop.

• sarahkka76

hej tjejer, jag återkommer och läser senare. Ligger i 40 graders feber nu och mår super kass....

• haennish

fenixx: Gud vilken häftig lokal!! Jag skulle kört på den ändå!

• mysifer

kanske mer naturmaterial? linne, mycket grönt..kommer inte på nån specifik dekoration så men jag ska klura.

haennish skrev 2009-02-16 12:18:00 följande:
    Kärleken har pratat med sin kompis som hade sin bröllopsfest där vi ska ha våran. Dom va supernöjda! Det hade varit hur bra som helst där och stället hade ordnat allt från brudskålen fram tills det va dags att slå klackarna i taket och öppna baren... Känns skönt att inte behöva bry sig om nånting alls! Hade inte varit så dyrt heller, typ 50 tusen med nästan 90 gäster. Och då ingick det allt från sprit till tårta... Det enda lokalen inte hade ansvarat för var bordsdekorationer...Lokalen är väldig rustik och gammaldags. Har varit en ladugård för väldigt längesen men nu ombyggd till en mysig restaurang med träbalkar, putsade väggar och fina gamla trämöbler. Så jag vill försöka få till en väldigt rustik dukning, men känner att jag behöver lite hjälp... Nån som har några tips? Tänk bort allt vad akryldiamanter och plastiga rosblad heter... :P
  • haennish

Funderade på att kanske göra långa typ girlanger av granris och ha som löpare på borden och sen blanda in lite blockljus. Eller ta gamla silverbrickor i olika former och göra grupper av blockljus med granris på brickan... Sen har jag sett vaser av björkstubbar nånstans... Det är ju jättebra om man kan ta så mycket från naturen som möjligt. Svider inte lika mycket i plånboken då... :)

• Fenixx

mm det snurrar i huvudet nu alltså...var verkligen så läckert.
    vill gärna höra mer åsikter vad ni andra tycker!

ska höra med sambon ikväll också efter jobbet, har iallafall mailat dem för att se med priser.

• paradisfågel

Hejsan mina änglar!

Har inte varit här inne på ett tag.. Orkar inte läsa igenom allt ni skrivit nu.. Ville bara säga att om ni vill ha tag på mig så e de lättare för er att nå mig på msn..

Ha det bra!

Kramar

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5