• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • rosesarered

    Hej alla,
    haft en mysig alla hjärtans dag hittills?
    själv fick jag mysfrukost med en rosbukett så jag känner mig glad

    makupala,
    ingen aning eftersom jag inte har nån klänning än. Jag tror att det är mycket finare med tyll..behövs det verkligen en underkjol, alltså är det vanligt att ha det?

  • maj2010

    Jisses vad ni skriver tjejer, jag hinner ju knappt med!

    Fenixx, grattis till tjänsten!

    Jag och sambon har varit ute och gått på stan i det härliga vädret. Kikade för första gången in i en bröllopsbutik, men provade inget. För mycket folk! Men jag kom mig äntligen iväg till guldsmeden med min för stora förlovningsring. Ska ta in den en storlek så jag inte behöver vara rädd att tappa den hela tiden. Nu får jag vara utan ring i en hel vecka. Känns skumt!

  • rosesarered

    MV85,

    sådär kan jag också känna ibland. Inte gällande borgerligt för det kommer vi att göra iallafall men att bara göra det enkelt och snabbt. Kanske gifta sig på Arlanda och lägga pengarna på en resa tillsammans istället. Slippa allt jobb som det faktiskt innebär att planera bröllop.
    Lite spontanare sådär och lite "wild and crazy", bara traska iväg och gifta sig på nån minut.
    Men jag vet att jag personligen skulle ångra chansen att ha en riktig brakfest.

  • haennish

    makupala: Jag skulle utan tvekan satsa på en underkjol av tyll... Mycket snyggare och mer praktiskt! Har sett att man ibland kan se ringarna igenom kjolen. Inte alls snyggt! Fast det beror ju förstås på klänningen också...
    Sen bara en sån sak som att sitta ner. Hur sjutton sitter man snyggt/bra/bekvämt med ett gäng ringar i kjolen? :P
    Så satsa på tyll! Och är man osäker på om tyll blir stort nog, så satsa på två underkjolar! ;P Såg nån dokumentär om nån brud som hade typ 21 underkjolar! Det ni! ;)

  • MV85
    rosesarered skrev 2009-02-14 15:39:48 följande:
    MV85,sådär kan jag också känna ibland. Inte gällande borgerligt för det kommer vi att göra iallafall men att bara göra det enkelt och snabbt. Kanske gifta sig på Arlanda och lägga pengarna på en resa tillsammans istället. Slippa allt jobb som det faktiskt innebär att planera bröllop.Lite spontanare sådär och lite "wild and crazy", bara traska iväg och gifta sig på nån minut. Men jag vet att jag personligen skulle ångra chansen att ha en riktig brakfest.
    Eller hur!
    Känner liksom att det viktigaste är att vi får gifta oss... inte allt runt omkring!
    Men skulle ångra chansen att ha en vacker klänning med släp, fixa håret och hålla en brakfest... så därför blir det inte så - även om det lockar!
  • rosesarered

    MV85,
    jo jag tror att jag skulle ångra det också-att få stå brud!
    men visst tanken är ju lockande, skippa stressen och koncentrera sig på kärleken och äktenskapet. Men har man såhär lång planeringstid som många av oss så kanske man kan ha tillfällen innan bröllopet att bara njuta av att man ska bli man och fru.

  • maj2010

    Jag känner igen funderingarna... Har flera gånger föreslagit att vi ska ta en tripp till Las Vegas, men får inget gehör

    Och det ÄR ju roligt att planera och drömma. Surfar som bäst omkring på olika kinaklänningssidor. Tror bestämt att jag kommer att beställa från en sån så småningom. Så otroligt mycket billigare!

  • MV85

    maj2010: Det ska då jag göra i alla fall! Prisskillnaden är enorm! Dessutom är det så många andra som beställer så så lätt att hitta en sida man kan lita på

  • EllaBellaG

    Ja, det blir nog Kinaklänning för mig med. Är otroligt kär i "Ester" från Yala, men är lite väl dyr här.

    Idag har jag virt och tittat på festplats, och är så otroligt nöjd, så så fort vi har bestämt datum så ska vi boka! Tyvärr han vi inte prata med någon för det var så mycket folk där, så måste ringa någon dag. En fråga tjejer; vad ska man INTE glömma att fråga när man pratar med dem? Matalternativ och priser är ju givet. Hur tidigt man behöver vara ute för att få önskat datum är ju också smart. I övrigt? max antal gäster, alkoholtillsånd, städning, vad mer? *snurrig*

  • Fenixx

    ellabella>> ja finns mycket fint på YALA.
    blir skoj att se din klänning sen.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5